isuzu 2.8 motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor Edward » 03 Apr 2016, 18:06

ecodreams schreef:waarom een clutch van landrover? is de isuzu niet goed?
groetjes Yves


Heeft niks met niet goed te maken maar met passing. De koppeling zal op de splines van de LT77 moeten passen en dus kom je bij een LaRo koppelingsplaat uit. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor RobStewart » 03 Apr 2016, 22:25

UQB000130

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor Roger B. » 03 Apr 2016, 22:50

das één.... de koppelingsplaat..... nu nog uitvissen wat voor drukgroep, druklager, toplager, vork en dan ben je d'r bijna :lol:
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor Edward » 04 Apr 2016, 09:25

Drnk dat ik wel nooit zal begrijpen waarom mensen bij een conversie van welk soort ook niet noteren welke delen ze waar gebruiken en dat bij de autopapieren, het onderhoudsboekje of waar ook bewaren. :shock: :shock:

Zeker in een geval als dit ben je heel snel flauw en kun je eigenlijk alleen maar demonteren, analyseren en dan de onderdelen bestellen. Daardoor staat de wagen veel langer stil dan nodig is en wordt een klus veel lastiger. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor Roger B. » 04 Apr 2016, 16:53

Waarschijnlijk in dit geval omdat het ding zo uit het australische leger gekomen is
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor Edward » 04 Apr 2016, 16:56

Roger B. schreef:Waarschijnlijk in dit geval omdat het ding zo uit het australische leger gekomen is


Niet volgens de motorcodes die Rob gaf. Dan zou het ook een kwestie zijn van de specs van die dingen op te zoeken. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ecodreams
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 Mar 2016, 08:47

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor ecodreams » 05 Apr 2016, 15:42

ok voor iedereen die er baad bij heeft, hij ligt uit mekaar. Koppelingsplaat en lager van een l.r./ de drukgroep van een isuzu. Het enige verschil is dat de nieuwe koppelingsplaat 23tanden en 234mm is en de oude 23tanden 240mm. Maar deze nergens te vinden. Hoop dat dit geen verschil zal uitmaken. het vliegwiel heeft wat haarscheurtjes maar deze goed vlag geschuurd.
weet iemand of het drukpompje van de koppelingsvork kan gesteld worden? ik had de indruk dat je maar moest licht drukken met je voet om te ontkoppelen en zou deze wat meer speling willen geven.
gr. Yves

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: isuzu 2.8 motor

Berichtdoor Roger B. » 05 Apr 2016, 21:02

enige dat gesteld kan worden is de vrije slag, dat doe je bovenaan bij de hoofdcilinder. hoe dat moet staat waarschijnlijk wel in de kennisbank op de lrch homepage
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten