Defender TD5 sleutel niet uit slot na afsluiten
-
cyranosipers
Re: Defender TD5 sleutel niet uit slot na afsluiten
Vandaag na slotspray / WD40 etc. niet verder gekomen dan dat nog steeds de deur te openen is. 
-
Landmarcs
cyranosipers schreef:Vandaag na slotspray / WD40 etc. niet verder gekomen dan dat nog steeds de deur te openen is.
Draai het slot eens een kwart slag richting open, en daarna terug naar de verticale stand (en niet verder), haal de sleutel uit het slot en kijk eens wat er dan gebeurt. Zoals ik al eerder aangaf: als het slot moe is werkt een en ander raar, en eventueel tegendraads.
Het slot daarna weer ontgrendelen gaat precies net zo tegendraads, dus richting dicht draaien en daarna terug. Kennelijk gaat er iets mis in het "meeneem-systeem" in het slot, waarschijnlijk tgv een of meer veertjes die de geest hebben gegeven.
Groeten MarcS
Een setje cilinders kost iets van 10 euri, een deurslotmechaniek iets van 16 euri. Hoelang ga je dan lopen kloten met overduidelijke versleten of kapotte rommel?

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
tijd voor een nieuw slot, geprobeerd niet gelukt jammer maar helaas.
Ps: o, iemand was me voor
Ps: o, iemand was me voor
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Edward schreef:Een setje cilinders kost iets van 10 euri, een deurslotmechaniek iets van 16 euri. Hoelang ga je dan lopen kloten met overduidelijke versleten of kapotte rommel?![]()
Het kan een hele tijd duren ... dat geklooi, vooral als je niet kijkt hoe het slot werkt en dan desgewenst wel op slot wil ('t kan natuurlijk ook zo zijn dat er nog meer veertjes stuk zijn ... en dat het slot dus gewoon echt naar de filistijnen is).
Zelf keek ik het even aan, en was "toe" aan een nieuw deurslot-mechaniek (want mijns inziens zit het daarin, en niet in de cilinder) .... en toen eindigde mijn auto op z'n gepoetste kant ... dat scheelde weer een uitgave.
Groeten MarcS
Best wel grapig: mijn post ging juist over het slot van de achterdeur die maar opent en sluit wanneer het ding het uitkomt. Soms draai ik succesvol naar rechts en soms even succesvol naar links om het slot te openen. Ik zie er maar de humor maar van in. Er zijn veel grotere problemen dan hiermee mee te maken te hoeven hebben!

Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top