Volledig mee eens, gewoon rustig rijden.Edward schreef:Het argument van "alle vermogen op die wielen" vind ik het grootste gelul, want ik heb nog NOOIT 120+ pk nodig gehad om off road ergens te komen.![]()
In tegendeel, vaak komt er teveel vermogen op de wielen dat alleen maar resulteert in grip verlies.
![]()
![]()
Nou, ik wel en meer dan één maal. Rustig rijdend door een modderweg met 3,5 ton aan de haak grijpt de ETC in en vervolgens slaat de Td5 af.... En dan krijg ik waarschijnlijk nu het commentaar dat dit niet gebeurt zonder aanhanger, maar zelfs zonder aanhanger is het twee keer voorgekomen dat de Td5 afslaat door ingrijpen van de ETC in een moddergat.Edward schreef:Ik heb nog nooit, noch in sneeuw noch op ijs of modder meegemaakt dat de Tc langdurig ingreep of de vaart uit het rijden haalde.
Tijdig difflock inschakelen helpt wel degelijk in zo'n geval.
Nee, doe mij de 300 Tdi maar (zonder ABS/ETC), die tokkelt rustig verder ook al slaat er af en toe een wiel iets door. En ook met remmen op een laag natte bladeren, dan schuiven de voorwielen het blad aan een hoop en sta je stil (in tegenstelling tot de Td5 met ABS/ETC).
Simpel, omdat de vorige eigenaar het besteld had.Roger B. schreef:Maar goed... als je er geen fan van bent... waarom heb je het dan op je auto ?
Overigens heb ik in Heerde eens een Defender 110 Td5 met ABS/ETC, rustig over ijsschotsen zien rijden (al komend uit de waterbak), waar de rest bleef steken (of alleen met heel veel snelheid en toeren het net haalde).
Groet,
Erik.
p.s. Kan iemand die spamberichten weghalen? Edit: Hartelijk dank