Voorstel rondje

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Ron63

Re: Voorstel rondje

Berichtdoor Ron63 » 24 Feb 2016, 19:12

zoiets ja :lol:
110-Td5 X-tech 2006

roelof soeteman

Berichtdoor roelof soeteman » 24 Feb 2016, 19:18

Ik weet niet zoveel van geld, maar ik denk dat ik voor mijn S3 uit 1979 (over drie jaar belastingvrij) die vraagprijs nog niet zou durven vragen (hij is dus ook niet te koop!!) Daar zitten inmiddels nieuwe veren en schokbrekers onder, de assen zijn gereviseerd, de aadrijfassen vervangen, de versnellingsbak en motor gereviseerd en hij zit nog netjes in de lak ook. Als ik mijn aanschafprijs optel bij de investeringen kom ik nog wel boven die prijs uit, maar zo werkt het helaas niet in de autohandel.

Voor die auto vind ik het dus zeker heel erg veel geld.

Klinkt als een verkoper die zijn eigen aanschaf heeft opgeteld bij de kosten die hij heeft gemaakt aan diverse verbeteringen en dat nu als vraagprijs stelt.

Veel succes met de zoektocht naar een land rover, maar tenzij deze technisch echt helemaal perfect is (en aantoonbaar met bonnen van vervangen grote onderdelen) is hij denk ik te duur. Als hij al wel technisch helemaal in orde is zou hij dit wel vermeld hebben in de advertentie.
Land Rover Series 3 SWB '79

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Feb 2016, 20:18

roelof soeteman schreef:Klinkt als een verkoper die zijn eigen aanschaf heeft opgeteld bij de kosten die hij heeft gemaakt aan diverse verbeteringen en dat nu als vraagprijs stelt.

Precies, het is zelfs meer als in de tijden van "Belastingvrij" bij 25 jaar.

Ik ken iemand die zijn 110V8 voor veel geld verkocht (en waar veel werk aan was) maar het was niet zoveel, en het was nog in de 25-jaar tijden, en ... die 110 had dus na vrij korte tijd - nadat de "gelukzoekers" zich erop hadden stukgebeten - weer een nieuwe eigenaar (en die laatste eigenaar betaalde een stuk minder want hij verrekende eerst wat hij er aan onkosten aan ging hebben).

Of te wel: kijk naar je budget, ga daar ruim onder zitten en tel daarna je knopen en je kansen.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 25 Feb 2016, 01:14

Edward schreef:Of de achterbank wel of niet origineel is zal ter plekke bekeken moeten worden tenzij je hele goede foto's hebt. traanplaat kan zijn om wat te verbergen maar er zijn ook massa's mensen in LaRo land die dat gewoon mooi vinden. Smaken verschillen.

De traanplaat op de achterdeur is waarschijnlijk om de gaten te verbergen die in de deur zijn achtergebleven nadat de originele reservewieldrager is verwijderd. En die onderdorpels rij je zo krom in erg oneffen terrein; die heb ik daarom bij mijn 110 al snel vervangen door rocksliders.
Landmarcs schreef:Tja, € 9.000 voor een 32 jaar oude auto lijkt mij veel geld. Daarvoor moet ie verder wel heel goed zijn.
Met een beetje zoeken, en wat geluk, vind je voor dat geld ook een 15 jaar oude ... die dan natuurlijk niet in de overgangs-regeling valt maar in ruil bijna zeker betrouwbaarder is en op diesel rijdt dus weer een stuk goedkoper de kilometers onder zich wegduwt.

Zet je zo'n 15 jarige een paar maanden langer op stal dan is de MRB ook weer wat behapbaarder, en voor de rest betaal je dan (met wat geluk) de komende jaren minder aan onderhoud ... die 32 jaar oude V8 gaat gegarandeerd van alles aan voorzien en onvoorzien onderhoud kosten.

Precies, zo heb ik (6 jaar geleden) een 8 persoons VW busje gekocht (20 jaar oud en 57.000 km) voor hetzelfde geld als deze 110, maar het busje ziet er heel wat beter uit als deze 110. En ik gebruik het busje eigenlijk alleen voor vakantie's, verder is ie gewoon geschorst en dan valt de mrb wel mee, een keer een kwartaal of zo.
Landmarcs schreef:Of te wel: kijk naar je budget, ga daar ruim onder zitten en tel daarna je knopen en je kansen.

Want zelfs met een 15 jaar oude, dealer onderhouden, Land Rover Defender 110 Td5 heb je af en toe toch nog verrassingen en reparatie's (hoe klein dan ook).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Feb 2016, 10:16

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:Of te wel: kijk naar je budget, ga daar ruim onder zitten en tel daarna je knopen en je kansen.

Want zelfs met een 15 jaar oude, dealer onderhouden, Land Rover Defender 110 Td5 heb je af en toe toch nog verrassingen en reparatie's (hoe klein dan ook).

Tja, zelfs al heb de auto vanaf nieuw en ben je oplettend dan zijn er reparaties en verrassingen ... en maar wat vaak wordt een auto niet voor niks verkocht (waarbij niks nu even niet om het geld gaat). Niet iedereen is even oplettend en/of voorzichtig, en zelfs de betere dealer laat ook wel eens wat lopen (omdat hij het niet ziet of omdat het nog even kan zoals het gaat).

Of te wel: bij een 32 jarige auto met een "gemengde" historie moet je er om te beginnen vanuit gaan dat er van alles mee is.
Alleen als hij net geheel serieus vanaf geheel kaal gerestaureerd is (en dus niet de "oppoets-restauratie") heb je een zekere zekerheid ... maar dan is een reëel prijskaartje meer het prijskaartje van een nieuwe uit 2015.

Groeten MarcS

LaRo 88 AE

Re: kopen of niet kopen, wie helpt mij kiezen?

Berichtdoor LaRo 88 AE » 26 Feb 2016, 08:52

Te veel vragen waar lastig antwoord op is te geven, je mag mij even bellen, anders wordt het een heel verhaal......
Je hebt een pb.

Terug naar “Nieuw op het forum”