Denk overigens dat het om een 40/45w bol ging, kan ook nergens iets vinden over de verschillen (zal wel een hersenspinsel van mij zijn)
Groet Ron
Ron63 schreef::) mooie discussie geworden, hadden ze in 86 al H4 in een Landrover?
Denk overigens dat het om een 40/45w bol ging, kan ook nergens iets vinden over de verschillen (zal wel een hersenspinsel van mij zijn)
Landmarcs schreef:Ron63 schreef::) mooie discussie geworden, hadden ze in 86 al H4 in een Landrover?
Tja, in mijn 1986 Renault zaten al wel halogeen-lampjes, maar of dat toentertijd bij Landrover ook al gewoon was ?
Maar voor de theorie maakt het niet uit, ook de traditionele 40/45Watt bolletjes hebben twee gloeidraden en een afscherming zodat het gedimde grootlicht ook werkelijk gedimd wordt, en dus ook nokjes om de oriëntatie van het lampje goed te krijgen.
Groeten MarcS
EdwinO schreef:Klopt dit? hoe kan het dat de RDW en de vorige garage daar nooit een opmerking over hebben gemaakt.
RobStewart schreef:... we really are having this discussion ?
Left Hand Drive vehicles have Left Hand Drive koplampen (Part Number STC1210 for H4 units) and Right Hand Drive vehicles have Right Hand koplampen (Part Number STC1209 for H4 units)
I could be anal and say actually it is RTC3683 and RTC3682 but I can't remember th last time I saw a sealed beam unit.
... and the reason it failed is very simple, the pattern given out by the glass (not the reflector) kicks up to one side or the other depending on which side of the road you drive on, so most of the beam is bent towards the side of the road and not the centre so as to not blind the oncoming traffic.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten