Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers

Berichtdoor Roger B. » 05 Feb 2016, 14:50

Aangezien de meeste dealers die dingen ook niet allemaal hebben liggen kan " even bij de dealer de juiste halen" dus ook betenen dat je daar ruim een dag op moet wachten.
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers

Berichtdoor Landmarcs » 05 Feb 2016, 17:43

Roger B. schreef:Aangezien de meeste dealers die dingen ook niet allemaal hebben liggen kan " even bij de dealer de juiste halen" dus ook betenen dat je daar ruim een dag op moet wachten.


Ruim een dag is wel wat anders als 4 weken wachten. Bovendien, zoals gezegd, hoef je waarschijnlijk niet in een keer alle wielen te doen.
Verder ... geeft het feit dat "de meeste dealers die dingen ook niet allemaal hebben liggen" te denken: de suggestie dat de oude spacer vaak gewoon voldoet wordt hiermee alleen maar aannemelijker.
Misschien kan Rob S. nog een keer zijn plasje over dit onderwerp doen.

Groeten MarcS

Jankouwenberg
Berichten: 157
Lid geworden op: 25 Okt 2015, 09:06

Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers

Berichtdoor Jankouwenberg » 05 Feb 2016, 23:08

Allen

Was vandaag bij jager in Heemskerk, daar ook even over de spacers gehad. Die hebben ze in ieder geval niet op voorraad geen van allen :? . Ze hadden wel twee moeren voor 24 euro heb ze nog meegenomen ook :oops: .

Feit is dat de spacers bij paddock in prijs variëren van ongeveer 3 euro tot 9 euro.

Mijn ideale oplossing gaat worden: twee moeren met borgplaat en twee lagers in de onderdelen kist mee op lange reizen. Voor nu een bestelling in Engeland voor een setje spacers.

Volgens mij is iedereen dan happy :D

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw

Jankouwenberg
Berichten: 157
Lid geworden op: 25 Okt 2015, 09:06

Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers

Berichtdoor Jankouwenberg » 05 Feb 2016, 23:43

Grappig is dat de spacers rood, blauw en groen 2 euro kosten (dit zijn de midden maten) en de andere kleuren 10 euro. Ik denk dat in 95% van de gevallen je toekunt met rood blauw en groen. Ik ga die kleuren eerst maar eens bestellen. Zoek bij paddock op tof1000 (zo tof is het alleen allemaal niet :D )

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers

Berichtdoor Erik Peters » 06 Feb 2016, 09:07

Onderdeelnummers Spacers:
TOF100000; 15,5mm Paars
TOF100010; 15,4mm Geel
TOF100020; 15,3mm Rood
TOF100030; 15,2mm Blauw
TOF100040; 15,1mm Groen
TOF100050; 15,0mm Zwart
TOF100060; 14,9mm Wit

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers

Berichtdoor Landmarcs » 06 Feb 2016, 09:43

Jankouwenberg schreef:Grappig is dat de spacers rood, blauw en groen 2 euro kosten (dit zijn de midden maten) en de andere kleuren 10 euro. Ik denk dat in 95% van de gevallen je toekunt met rood blauw en groen. Ik ga die kleuren eerst maar eens bestellen.


Koop je ze allemaal in 4-voud zoals Roger B. zou doen dan komt dat op € 184 (da's toch echt bijna de helft van de eerder genoemde € 336).
Blijft natuurlijk geld, en het blijft de vraag hoe nodig ze zijn -- oftewel: het is de vraag hoe constant de maatvoering van de lagers is, je mag aannemen dat asstomp en hub voldoende vormvast zijn.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers

Berichtdoor Edward » 06 Feb 2016, 14:56

Landmarcs schreef:Blijft natuurlijk geld, en het blijft de vraag hoe nodig ze zijn -- oftewel: het is de vraag hoe constant de maatvoering van de lagers is, je mag aannemen dat asstomp en hub voldoende vormvast zijn.

Groeten MarcS


Die vraag is al meermaals beantwoord. NIET. Het is gewoon niet nodig of hooguit heeeel zelden. Maar dat is een te simpel antwoord dat men kennelijk niet wil horen. Het is tenslotte een hobby en daarbij hoort blijkbaar problemen verzinnen. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers

Berichtdoor Landmarcs » 06 Feb 2016, 16:22

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Blijft natuurlijk geld, en het blijft de vraag hoe nodig ze zijn -- oftewel: het is de vraag hoe constant de maatvoering van de lagers is, je mag aannemen dat asstomp en hub voldoende vormvast zijn.


Die vraag is al meermaals beantwoord. NIET. Het is gewoon niet nodig of hooguit heeeel zelden. Maar dat is een te simpel antwoord dat men kennelijk niet wil horen. Het is tenslotte een hobby en daarbij hoort blijkbaar problemen verzinnen. :shock: :shock:


Edward,

Mijn "vraag" was meer een retorische vraag, met het ingebakken antwoord, dwz: dat het zéér de "vraag" is of je je zoveel zorgen moet maken over het op voorraad hebben van alle denkbare spacers.

Groeten MarcS

Jankouwenberg
Berichten: 157
Lid geworden op: 25 Okt 2015, 09:06

Re: Defender 110 td5 2001 spacers wiellagers

Berichtdoor Jankouwenberg » 15 Feb 2016, 15:00

Afgelopen weekend in de kou de lagers, stuurbollen, remschijven, remblokken en rempistons vervangen. Het was vooral heel koud. Maar dat was het bikkelweekend vast ook. :lol: Wat betreft de spacers. Aan een kant heb ik de zittende spacer moeten vervangen voor een iets groter exemplaar. Aan de andere kant kon ik de oude spacer herbruiken. Wel was het aan een kant lastig het lager over de hub te krijgen. Eindeloos schoonmaken het lager wat warm maken was uiteindelijk de aanpak die het deed.

Tijdens de gehele operatie kwam ik er achter dat de CV joint aan de bestuurderskant ernstig verleden is. Die had ik niet op voorraad dus aan een kant moet het zaakje er nog eens af. Dat doe ik komend weekend. Ook geleerd een afgebroken bout los te krijgen door het oplossen van een moer, had ik nog nooit gedaan maar werkt perfect.

Vandaag lekker gereden en vooral het remmen is een wereld van verschil. Hij remt weer recht in plaats van alle kanten op te gaan ( twee vaste pistons aan de bestuurderskant).

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten