op de laatst geproduceerde Defender

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: op de laatst geproduceerde Defender

Berichtdoor tim » 01 Feb 2016, 20:27

;) :D
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Feb 2016, 20:29

Karakter, stijl, charme en weet ik wat een Def allemaal nog toegedicht wordt. :roll: :roll:

Feit blijft dat niemand hem meer kocht. 15000 ongeveer de laatste jaren, kun je daar veel voor ontwikkelen? Ja zegt Marc dan want de G is ook nog te koop........Vanaf 155.000 euri ja....... En de Wrangler dan? Die is er ook nog steeds......Maar daarvan verkoopt Jeep er 15000 per maand!! Kun je nog eens een airbag voor inbouwen......

Dus leuk zo'n Def? Ja hardstikke! Zitten er nog nieuwe klanten op te wachten? Tenslotte moet een fabriek het daarvan hebben....NOPE!

Dus ik ben heel benieuwd naar wat er komen gaat. Dat gaat geen Defender heten en kan alleen maar beter, mooier en fijner worden!! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Feb 2016, 20:53

Edward schreef:Karakter, stijl, charme en weet ik wat een Def allemaal nog toegedicht wordt. :roll: :roll:

Feit blijft dat niemand hem meer kocht. 15000 ongeveer de laatste jaren, kun je daar veel voor ontwikkelen?

Als je weet hoe het verkoop-kanaal z'n best deed om géén Defender te verkopen dan verbaast het me nog dat er 15.000 per jaar verkocht werden.

Ik heb een zekere ervaring met het kopen van een nieuwe Defender. In 1996 keek ik serieus naar de mogelijkheden, in 1999 kocht ik een nieuwe, en 2001 assisteerde ik een goed oude vriend bij zijn aankoop, en in 2010 kocht ik weer een nieuwe. Het is duidelijk, ik ben onverbeterlijk ... maar de LandRover-verkoop-strategie lijkt er wel op gericht dat je er géén zal gaan kopen, je moet dus wel erg zeker weten dat je er een zou willen.

Ik weet het, er zit zo hier en daar een beetje veel "charme" in het ontwerp, maar daartegenover staat dan ook een charmante prijsstelling (althans in grijs en/of voor de invoering van slurp-tax). Met een Toyauto of iets anders ben je gauw het dubbele of meer kwijt als je een aantal wensen op een rijtje zet.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 01 Feb 2016, 23:48

Oje daar hebben we boekhouder Edward weer, waar een wil is is een weg hebben ze mij geleerd. Landrover wil graag een massa producent zijn, dus men heeft het produkt uitgemolken tot het niet meer ging.

Groet Ron

Ps : Aan het eind hebben ze de potten groen en oranje ook nog leeg gekregen.
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Feb 2016, 02:33

Ron63 schreef:Oje daar hebben we boekhouder Edward weer, waar een wil is is een weg hebben ze mij geleerd. Landrover wil graag een massa producent zijn, dus men heeft het produkt uitgemolken tot het niet meer ging.

Groet Ron

Ps : Aan het eind hebben ze de potten groen en oranje ook nog leeg gekregen.

Er is geen wil. :roll: :roll: Maar da's te moeilijk voor jou....... Als een product niet rendabel is dan kun je het wellicht nog een tijdje voeren als imagebuilder. Dat hebben ze gedaan tot het niet meer ging. Wat wil je nou nog meer??

Of leg jij geld bij als je naar de baas gaat of in je eigen zaak? Nee hè? Maar dat verwacht je wel van een fabrikant? Tuurlijk jonge. Neem nog een wafel........ :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 02 Feb 2016, 08:04

Edward schreef:Er is geen wil. :roll: :roll: Maar da's te moeilijk voor jou....... Als een product niet rendabel is dan kun je het wellicht nog een tijdje voeren als imagebuilder. Dat hebben ze gedaan tot het niet meer ging. Wat wil je nou nog meer??

Of leg jij geld bij als je naar de baas gaat of in je eigen zaak? Nee hè? Maar dat verwacht je wel van een fabrikant? Tuurlijk jonge. Neem nog een wafel........ :shock: :shock:

Juist het feit dat er niet zoveel verkocht werden zou een reden kunnen zijn om de productie voort te zetten. Het geld wordt verdiend met de andere modellen, dan is het (marketingtechnisch) logisch dat je de Defender blijft voeren. Alleen komt er een moment dat je overheden niet meer kunt negeren, en als dan de basis niet meer is aan te passen aan de huidige maatstaven zul je verder moeten gaan kijken.

Had JLR er 200.000 per jaar verkocht was hij eerder uit productie genomen, omdat dan de kosten van de productie met een verouderde productielijn uit de pan gaan rijzen. Met een productie van een paar duizend stuks per jaar hoef je geen geld te investeren in een nieuw/verbeterde productielijn.

Ter illustratie: De Bugatti Veyron kon ontwikkeld en verkocht worden omdat VW met zijn andere modellen heul heul veul geld verdient.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 02 Feb 2016, 09:27

Lezen valt niet mee, er is inderdaad "geen wil". LR wil graag luxe bakken bouwen want daar verdienen ze meer geld aan, dat wil echter niet zeggen dat aan een Defenderachtige auto geen geld verdient kan worden.
Je zal echter wel moeten blijven investeren in je product en niet uitmelken.

Groet Ron

Ps: Neem wel een bakkie koffie bij die wafel als je het goed vind.
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Feb 2016, 09:50

Ron63 schreef:Lezen valt niet mee, er is inderdaad "geen wil". LR wil graag luxe bakken bouwen want daar verdienen ze meer geld aan, dat wil echter niet zeggen dat aan een Defenderachtige auto geen geld verdient kan worden.
Je zal echter wel moeten blijven investeren in je product en niet uitmelken.

Doe mij maar een Kamphuisen siroopwafel :ugeek:

Het is duidelijk dat JLR zich meer en meer op het PCHooftstraat publiek richt (zie ook een lachwekkende/om te huilen - naar keuze - TV-reclame).

LandRover gebruikte de Defender lang als icoon, verkocht 'm niet graag, deed ook verder niet erg z'n best om het model "leuk" te maken (behalve dan de overgeprijzde Lara en andere pimp-mobielen).
Je kreeg zelfs de indruk dat LandRover het 1948-imago zo graag zag dat ze ook op die punten waar niet veel was aan te merken graag dit imago hoog hield. Sinds de schroefveren en zeker sinds de Tdi was het gewoon een auto met een enkele eigenaardigheid. Enige echt onhandige zaken waren (en zijn nog steeds) de wat ongewone zit - waar niet iedereen aan kan of wil wennen, waar overigens sommigen ook heel tevreden mee zijn - en de tot de Puma tamelijk gebrekkige kachel*.
Zaken als de kwaliteit zijn deels echt rampzalige Engelsheid, en deels onderdeel van het imago: Een auto, en ook een Defender hoeft/hoort niet te lekken als het regent. Dat zo'n hoekige doos fluit en raast bij 120 km/u is niet zo gek, gister hoorde ik dat ook om ons huis.

Anyway, LandRover heeft waarschijnlijk in een mix van arrogantie en (foute)economie heel lang de Defenderoïden gebruikt als icoon, en dit icoon bewust of onbewust gemakzuchtig alleen maar steeds stereotyper geprofileerd ... totdat het icoon een museumstuk werd.

* Ik weet het, hier komt vast commentaar.
    Geef mij een lijstje wat je echt nodig hebt in een auto (of in een 4x4), zet daar achter eventueel nog wat je niet "echt" nodig hebt maar wat wel heel handig zou zijn .... en zet achteraan wat je allemaal aan opties wil als geld geen rol speelt.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Apr 2016, 02:08

En zie hier een van de "laatsten", een Oranje gevaarte, gefotografeerd in Zweden.

IMG_20160423_164035.jpg
Oranje Defender

Op 04-12-2015 kreeg hij zijn kenteken FOO 752.
VIN:   SALLDHMP8GA483377

Je betaalt in Zweden 10.696 Kronen belasting voor dit gebakje.

Bij de Zweedse "RDW" kan je overigens ongeveer alles terugvinden ...
... zelfs dat deze auto op papier op 5.5inch stalen velgen staat.
Fordonsuppgifter [SP] - FOO 752.pdf
(88.46 KiB) 187 keer gedownload

Groeten MarcS

andre66

Berichtdoor andre66 » 27 Apr 2016, 07:22

En dan hebben we het nog niet gehad over meneer overheid, die ons liever niet in de defender. De andere modellen zijn ook zwaar belast maar de defender werd zo ongeveer verboden, want zogenaamd onveilig voor de inzittenden en de omstanders.

Terug naar “Kroeg”