2001 Defender 90 TD5 deursloten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: 2001 Defender 90 TD5 deursloten

Berichtdoor Roger B. » 26 Jan 2016, 06:33

Leuk dat je slecht gehumeurd bent Erwin... :cry:

Maar mijn opmerking was volledig serieus en bedoeld om je er op te wijzen dat je wel goede cylinders kunt sourcen voor in je deursloten, maar dat een dief die jouw auto wil meenemen niet tegen zal houden.

Vwb elke auto daar last van... nee... de p38 indien op superlock gaat niet open door van binnen aan de hendel of het knopje te trekken. Er zullen vast meer nodellen en merken zijn die een dergelijke beveiliging er in hebben

Het blijft nu eenmaal een feit dat men er in de fabriek weinig tot geen aandacht aan geschonken heeft ongenode gasten uit een defender te houden. Als ik zo lees wat er op fora en fb voorbij komt hebben de engelsen ook alleen maar beveiligingsmodificaties die het daadwerkelijk stelen moeilijker maakt en niet de toegang.
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jan 2016, 10:00

Roger B. schreef:Leuk dat je slecht gehumeurd bent Erwin... :cry:

Maar mijn opmerking was volledig serieus en bedoeld om je er op te wijzen dat je wel goede cylinders kunt sourcen voor in je deursloten, maar dat een dief die jouw auto wil meenemen niet tegen zal houden.

Vwb elke auto daar last van... nee... de p38 indien op superlock gaat niet open door van binnen aan de hendel of het knopje te trekken. Er zullen vast meer nodellen en merken zijn die een dergelijke beveiliging er in hebben

Het blijft nu eenmaal een feit dat men er in de fabriek weinig tot geen aandacht aan geschonken heeft ongenode gasten uit een defender te houden. Als ik zo lees wat er op fora en fb voorbij komt hebben de engelsen ook alleen maar beveiligingsmodificaties die het daadwerkelijk stelen moeilijker maakt en niet de toegang.

En ... je moet je afvragen of je blij bent met iets Superlock-erigs.
Ik heb al eens iemand met een mooie BMW een halve week rondgereden (na 'm eerst bij een BMW-garage gebracht te hebben) - zijn BMW had zichzelf op slot gedaan met de sleuteltjes erin (nu ja, hij had zijn lunch achterin gegooid en daarna de klep dicht ... en bedacht toen dat de sleuteltjes naast de lunch lagen), niets hielp ook de Belgische WWacht niet, het enige wat erop zat was naar huis bellen en de reserve-sleuteltjes laten opsturen - en dat kostte ook met spoed een halve week (en hij had dus het relatieve "geluk" dat er thuis een achtervang was die de reserve-sleuteltjes zo kon vinden etc.)

Met dit soort ongein in gedachten kan je beter iets doen ter verdere vertraging van een succesvolle diefstal.

Een bescheiden pluspuntje heeft een Defender dan weer wel: Hij is groot, zwaar en valt op, want ... een andere anekdote:   Een VW-Sharan met alles erop en eraan (ook qua beveiliging en alarm) werd gewoon op de [P]-plek voor een Tsjechisch hotel opgetakeld en weggevoerd (en dus nooit weer teruggezien). Wie echter per se jouw auto wil stelen komt gewoon ver als je denkt aan deze laatste optie. Wil je ook het wegtakelen etc. voorkomen dan moet je toch echt denken aan stallen op niet toegankelijke terreinen, en nog zo wat (want op "niet toegankelijk terrein" heeft een dief wellicht ook weer meer tijd voor zijn voorbereiding).

Groeten MarcS

PS Als laatste optie .... de dief die de reservesleuteltjes steelt (dus die reserve-sleuteltjes moeten thuis ook niet al te voor de hand liggend opgeborgen zijn) -- Let Op: de plekken 1-2-3 waar je je sleuteltjes zou willen verstoppen kent de dief ook, plekken 4-5-6 waarschijnlijk ook! Een beetje dief vindt zelfs dat wat je zelf al jaren kwijt was.

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Jan 2016, 10:09

Landmarcs schreef:En ... je moet je afvragen of je blij bent met iets Superlock-erigs.
Ik heb al eens iemand met een mooie BMW een halve week rondgereden (na 'm eerst bij een BMW-garage gebracht te hebben) - zijn BMW had zichzelf op slot gedaan met de sleuteltjes erin (nu ja, hij had zijn lunch achterin gegooid en daarna de klep dicht ... en bedacht toen dat de sleuteltjes naast de lunch lagen), niets hielp ook de Belgische WWacht niet, het enige wat erop zat was naar huis bellen en de reserve-sleuteltjes laten opsturen - en dat kostte ook met spoed een halve week (en hij had dus het relatieve "geluk" dat er thuis een achtervang was die de reserve-sleuteltjes zo kon vinden etc.)

Met dit soort ongein in gedachten kan je beter iets doen ter verdere vertraging van een succesvolle diefstal.

Groeten MarcS

Wat een ontzettend gelul!! :shock: :shock:

Ten eerste: als je een idioot bent dan kan niemand je helpen
Ten tweede: superlock heeft niks met zichzelf vergrendelen te maken..........
Ten derde: een zijruit tik je er bij ieder ato zo uit en dan pak je de sleutel en monteer je een nieuwe zijruit, dat kost 4 uur ipv 4 dagen
Ten vierde: zo kun je voor ieder ding een nadeel verzinnen......Toen ik m'n 130 starte drukte ik hem in de garagedeur van een klant, want ik ben een automaat gewend en vergat dus weer eens de koppeling. Betekend dat nu dat ik geen automaat moet kopen of juiste geen handbak?? :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jan 2016, 10:50

Edward schreef:
Landmarcs schreef:En ... je moet je afvragen of je blij bent met iets Superlock-erigs.

Wat een ontzettend gelul!! :shock: :shock:

Ten eerste: als je een idioot bent dan kan niemand je helpen
Ten tweede: superlock heeft niks met zichzelf vergrendelen te maken..........
Ten derde: een zijruit tik je er bij ieder ato zo uit en dan pak je de sleutel en monteer je een nieuwe zijruit, dat kost 4 uur ipv 4 dagen
Ten vierde: zo kun je voor ieder ding een nadeel verzinnen......Toen ik m'n 130 starte drukte ik hem in de garagedeur van een klant, want ik ben een automaat gewend en vergat dus weer eens de koppeling. Betekend dat nu dat ik geen automaat moet kopen of juiste geen handbak?? :shock: :shock:

Dit betekent dus dat weer eens bewezen is dat ieder voordeel z'n nadeel heeft.

Bij zowel de Td5 als de Puma heb ik ook al eens mijn sleuteltjes opgesloten, ik heb daarom een losse reserve bij de auto-papieren (die ik weer bijna altijd "op mij" heb). Een Defender krijg je mocht ie op slot staan altijd wel open (desnoods met een steen), iets super-lockerigs draagt mijns inziens weinig bij, heeft zelfs z'n negatieve kanten.

Het extra slot op de achterdeur van Floris-Tim is een ander verhaal: Als je de auto als gereedschapskist gebruikt is het handig als het gereedschap niet ineens ongevraagd door anderen gebruikt wordt ...
Verder hoeft Floris-Tim niet bang te zijn dat ze zijn auto stelen, hoogstens wordt ie met het groot vuil meegenomen ;)
(Floris-Tim: kijk maar uit, je auto wordt nog eens zo mooi dat ie wel diefstalgevoelig wordt).

Groeten MarcS

PS   Ik zie nu pas, maanden na dato, dat ik op de 4-uur oplossing van Edward niet gereageerd heb. De BMW-eigenaar in kwestie had zijn autosleutels in de kofferbak opgesloten. Je moet dus in die kofferbak zien te komen, 't was dus niet eenvoudig ruitje tikken en sleutel pakken. Was het zo eenvoudig geweest dan had de Belgische WW waarschijnlijk de sleutel ook wel uit de auto gehengeld.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 17 Mei 2016, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 26 Jan 2016, 15:00

Ik was niet slecht gehumeurd Roger maar ik interpreteerde je opmerking onjuist. Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik even humorvol als knorrig kan zijn. Dus bij dezen excuses.

De aanhoudende golf van diefstal van Defenders in het VK baart me nu eenmaal zorgen en ik meende er goed aan te doen alvast een eenvoudige maatregel te treffen. Zoals je duidelijk maakt een vrij onzinnige. Blijft over de auto van een serieus systeem te voorzien. Ik zal het slot dus maar gewoon vervangen door een standaard exemplaar. Bijna niets is ten slotte toch nog iets.

:D
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Jan 2016, 19:15

Zo'n pedaalslot lijkt me wel redelijk werken....maar slepen kan dan nog steeds...

Zou je de pook in 1e of achteruit moeten kunnen vergrendelen en dan nog...ook op geblokkeerde wielen trek je hem met een beetje lier wel op een trailer. Wat je ook doet ....als ze echt de jouwe willen, is ie weg. Maar alles wat het stelen lastiger maakt, maakt hem minder interessant
gone

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 26 Jan 2016, 20:23

Op de engelse fora hebben ze het daarom over een "layered approach". Meerdere anti-diefstal maatregelen nemen, het de dief zo moeilijk mogelijk maken, in ieder geval zo moeilijk dat het bij een ander makkelijker gaat. Dus bijv. pedaalslot, kettingslot op de motorkap (de Puma kappen zijn erg gewild in de UK), de kruiskoppen van de diverse scharnieren beveiligen met ingelijmd (epoxy) kogeltje (uit kogellager) zodat je ze niet of heel moelijk los kan schroeven, eventuele traliewerken aan binnen- dan wel buitenkant van de ramen, etc. etc. Dat is de passieve kant, je kunt nog verder met actieve beveiliging zoals een trackers etc.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Pascal87

Berichtdoor Pascal87 » 26 Jan 2016, 20:25

Volgens mij is elke auto te stelen, wat je er ook aan sloten op zet. Als ze met een oprijwagen komen en een fatsoenlijke lier, zijn ze waarschijnlijk specifiek op jouw auto uit en dat is lastig te beveiligen. Een dief die 'random' een auto uitzoekt, zal waarschijnlijk van zijn daad afzien als het teveel energie kost.

In het eerste geval lijkt mij een GPS tracker ergens weggestopt in de auto een zinvolle investering. Daar zijn tegenwoordig hele mooie betaalbare oplossingen voor.

In het tweede geval zie ik de laatste tijd ook veel trekhaaksloten op achterdeuren van bedrijfsbusjes. Mogelijk is dit een nette oplossing.

Met deze laatste oplossing heb je de portieren nog niet gedekt. Als je rocksliders hebt, zou je bijvoorbeeld een gat voor de hijack kunnen gebruiken. lange bout met een draaiknop met slot erop, zodat je een trekhaakslot ook kan gebruiken voor de portieren. Een oplossing, die je er ook af kunt halen, waardoor je auto geen MR. Bean uiterlijk krijgt.

Dan heb je het intikken van het raampje nog niet mee gedekt, maar ja, dat is net hoe ver je wil gaan. Bij de ME hebben ze daar dan wel weer ervaring mee :D

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Jan 2016, 21:09

Als je zo paranoïde wordt kun je ook wel mee gaan spelen in de Powerball loterij....... :shock: :shock:

Ja, er worden auto's gestolen maar er worden ook loterijen gewonnen. Waar de winkans hoger ligt valt nog te bezien.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jan 2016, 21:26

Edward schreef:Als je zo paranoïde wordt kun je ook wel mee gaan spelen in de Powerball loterij....... :shock: :shock:

Ja, er worden auto's gestolen maar er worden ook loterijen gewonnen. Waar de winkans hoger ligt valt nog te bezien.

Precies. Hier op het "continent" loop je vooralsnog meer kans je VW of Audi niet terug te vinden waar je hem geparkeerd hebt.
Dus ... beter Frankrijk kiezen als vakantie-bestemming als je met de LandRover gaat.

Groeten MarcS

PS Als je auto wordt gestolen betreft het gewoonlijk geen winkans maar een verlieskans :evil:

Terug naar “Techniek”