Ervaringen met PSI powerbox op TD5?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Ervaringen met PSI powerbox op TD5?

Berichtdoor Edward » 15 Jan 2016, 14:38

conny schreef:Juist, dat psi-ding verdraaid alle waardes die de Td5 krijgt van zijn sensors; heb een keertje met mijn nanocom (ik passagier) op zijn auto meegereden. Turbodruk een heel stuk hoger dan normaal, watertemperatuur een heel stuk hoger, alleen de maf bleef binnen dezelfde waardes.
Ik durf niet te garanderen dat de noodloop, zoals de fabriek die bedoeld heeft, ook daadwerkelijk op het juiste moment in werking treedt en bij de juiste waardes. Die psi veranderd alles, dus die nood-waardes zal hij ook wel aanpassen.

Ik ga het in ieder geval niet uittesten, maar vriendje is er erg blij mee. HSE'tjes pesten bij het stoplicht, enzo. 8-)


Doet een "gechipte" computer dan zoveel anders? Kan me niet voorstellen dat een Bell Autotuning alle tabellen, algoritmes, etc opnieuw schrijft. Lijkt me dat die ook alleen maar een andere waarde toekennen aan de data van de sensoren......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Ervaringen met PSI powerbox op TD5?

Berichtdoor Roger B. » 15 Jan 2016, 14:47

De betere waarschijnlijk wel.. of dat noodloop een apart kenveld gebruikt oid . Maar turbodruk verhogen bijvoorbeeld schijnt bij een Td5 niet anders teregelen dan door de ecu voor de gek te houden met een aangepaste mapsensorwaarde
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten