Landmarcs schreef:Peter,
Als je nu toch "investeert" in een en ander, koop dan ook een paar "Waffle-Boards". Die dingen zijn ook 's zomers handig (zeker met de caravan).
Sta je straks ergens in de sneeuw en heb je alleen kortstondig extra tractie nodig dan zijn sneeuwkettingen onhandig veel gedoe (want die doen het pas goed als ze zich eerst even goed rond je band gezet hebben, want in net dat hoekje diepe sneeuw heel lastig om te leggen, en tenslotte heel bewerkelijk qua omleggen en afnemen voor maar een paar meter). Zelfs met maar twee bescheiden stukjes "Waffle-Board" kan je net die tractie vinden om je uit een penibele situatie te redden. (Ik kwam ooit een gestrandde auto in de berm tegen, wel net in de binnenbocht van een semi-haarspeld-bocht, moest daar dus omheen en dan blijken goede banden in diepe sneeuw toch niet zo zeker ... ik kwam steeds dichter op de gestrandde glanzende Zafira ... daar hielp zo'n "Waffle" mij net genoeg om de omtrekkende beweging te kunnen maken.)
Een caravan is hier nu een voordeeltje" die "Waffle-Boards" nemen plek in, en die heb je in de caravan genoeg.
Mocht het vies dooi-weer zijn dan heb je met een paar Waffles ook nog eens een propere inloop voor de caravan.
Groeten MarcS
Neem bij die waffle boards ok een paar jutezakken mee om eromheen te doen. Dan zijn ze in de sneeuw 100 keer effectiever.