Td5 aansluitingen op watersensor diesel filter

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: Td5 aansluitingen op watersensor diesel filter

Berichtdoor Erik Peters » 07 Jan 2016, 13:14

Als je het condens risico zo veel mogelijk wilt beperken, dan dien je na elk gebruik de warme tank te vullen met diesel, om zodoende de (warme) lucht (inclusief opgenomen vocht) uit de tank te verdrijven.
Eigenlijk zouden we de trekkers hier na gebruik af moeten tanken, maar om praktische redenen gebeurt dit niet. ;)

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

fer

Berichtdoor fer » 07 Jan 2016, 18:05

Leuk dat mij topic zo leeft

Water in een tank van een boot is normaal en ik controleer dit regelmatig en gelukkig heb ik er nu geen last van.
water word mee getankt bij een haven waar je kan tanken, de meeste havens hebben oude tanks onder de grond die niet goed worden onderhouden en natuurlijk dat een boot 900 liter aanboord heeft en die niet zo maar leeg vaart zoals je bij een auto doet.

Ik stap af van de rover sensor omdat ik inzie dat dit niets gat worden maar ben zeker nog niet uit het veld geslagen en ga verder zoeken naar een sensor.

Iedereen erom bedankt voor het mee denken.

Mvg fer

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 07 Jan 2016, 19:04

fer schreef:Leuk dat mij topic zo leeft

Water in een tank van een boot is normaal en ik controleer dit regelmatig en gelukkig heb ik er nu geen last van.
water word mee getankt bij een haven waar je kan tanken, de meeste havens hebben oude tanks onder de grond die niet goed worden onderhouden en natuurlijk dat een boot 900 liter aanboord heeft en die niet zo maar leeg vaart zoals je bij een auto doet.

Ik stap af van de rover sensor omdat ik inzie dat dit niets gat worden maar ben zeker nog niet uit het veld geslagen en ga verder zoeken naar een sensor.

Mvg fer

Nou, zo normaal vind ik dat niet... Ik heb 25 jaar met een zeilboot rondgevaren, 1 x per jaar voltanken - maar wel altijd bij mijn thuishaven waar de doorstroom behoorlijk fors was (Muiden) - en nooit last gehad van water in de tank.

N.B. Mijn tank was dan wel niet zo heel groot, maar er liggen daar motorjachten die de havenmeester vantevoren even seintje gaven als ze wilden tanken, zodat 'ie even een tankwagen kon laten komen anders was zijn ondergrondse tank meteen leeg. Die jachten wilden nog wel eens op een zondag vice versa naar de overkant stuiven (en dan bedoel ik niet de overkant van het IJsselmeer, maar naar de UK en terug dus. Je kunt je voorstellen wat zo'n ding op topsnelheid verbruikt... Daar deed ik jaaaren over.... :shock: :lol:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 07 Jan 2016, 19:19

VeeTee schreef:
fer schreef:Leuk dat mij topic zo leeft

Mvg fer

Nou, zo normaal vind ik dat niet... Ik heb 25 jaar met een zeilboot rondgevaren, 1 x per jaar voltanken - maar wel altijd bij mijn thuishaven waar de doorstroom behoorlijk fors was (Muiden) - en nooit last gehad van water in de tank.

N.B. Mijn tank was dan wel niet zo heel groot, maar er liggen daar motorjachten die de havenmeester vantevoren even seintje gaven als ze wilden tanken, zodat 'ie even een tankwagen kon laten komen anders was zijn ondergrondse tank meteen leeg. Die jachten wilden nog wel eens op een zondag vice versa naar de overkant stuiven (en dan bedoel ik niet de overkant van het IJsselmeer, maar naar de UK en terug dus. Je kunt je voorstellen wat zo'n ding op topsnelheid verbruikt... Daar deed ik jaaaren over.... :shock: :lol:

Dan hebben ze het in de haven niet voor elkaar en ook al zou er wat water in de voorraadtank zitten, met een absorptiefilter op de pomp, krijg je geen water mee je tank in.
En vandaag hoorde ik van een kennis (met een motorjacht) dat ze, met nog een paar andere motorjachten, zelf een tankwagen lieten komen. Hadden ze diesel voor € 0,95 per liter, maar ze namen dan wel 4000 liter in een keer af. Tsja, ook in motorjachten mag tegenwoordig geen rode gasolie meer.
In de boot van die kennis kon al 1200 liter en dan kon ie een jaar vooruit. (Hun vorige jacht kon 1300 liter herbergen en dat jacht kon heel snel varen en als ze dat deden, dan was die 1300 liter zo op).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”