Defender 2001 td5 110 turbo overboosting

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Defender 2001 td5 110 turbo overboosting

Berichtdoor Landmarcs » 21 Dec 2015, 11:25

trix G4 schreef:.....
Dan ga je pas de hele boel schoonmaken, terwijl de vervuiling er al een heeeeele tijd zit.
Dus dat is dan goed voor het milieu ??
Dan denk ik met mijn simpele ziel....zorgen dat die vervuiling zo snel mogelijk wegblijft


Tja, als je het normale onderhoud te lang ophoudt ... dan kom je jezelf weer ergens tegen.

    Afbeelding

Groeten MarcS

trix G4
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 Sep 2006, 21:53

Re: Defender 2001 td5 110 turbo overboosting

Berichtdoor trix G4 » 21 Dec 2015, 12:49

Om de 20000 naar de garage voor een kleine OF grote beurt......
Geheel volgens schema Landrover.

Dus waar ga ik dan de mist in ?? :roll:

De oorzaak bij mij was dat ik vanwege omstandigheden 1 jaar weinig gereden heb.
En de ritjes die de wagen maakte waren kleine ritjes !!

Kijk DAT is een verklaring van de vervuiling.
Maar gelukkig weet je beter hoe en wat ik met mijn wagen wel of niet doe ;)

en maar weer terug ON topic :mrgreen:

Jankouwenberg
Berichten: 157
Lid geworden op: 25 Okt 2015, 09:06

Re: Defender 2001 td5 110 turbo overboosting

Berichtdoor Jankouwenberg » 21 Dec 2015, 13:08

Egr maakt wel weer veel los :D

Vandaag naar Gouda gereden en moeten constateren dat het echt een andere auto is door het losmaken van de wastegateklep. Ik rij nu 150 km per uur ( sorry medeweggebruikers moest even testen) met roofrack en met EGR. Ik had geen wind mee maar van opzij. Ik ben niet eens tot het randje gegaan dus ik ben zee tevreden en de EGR laat ik lekker zitten heeft zo zijn voordeel bij koude start en vochtige lucht. Hetgeen we niet moeten vergeten, in de discussie over de EGR.

Wat me trouwens opviel in al het EGR bypass geweld is dat er niets op het net te vinden is hoe ik de EGR klep van een defender netjes schoon maakt (wel voor andere auto's).

Bij 125 km trilt de motor wat maar na 130 km is dat weer weg

Ik ben tevreden zo met 40kmh extra

Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten