Defender 110 roof rack

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Defender 110 roof rack

Berichtdoor Edward » 17 Dec 2015, 10:05

milkmnson schreef:
Maar ga ik voor alleen de ARB bumper dan is de kans groot dat er een kangaroe door de grill vliegt, met alle gevolgen nadien :)

Tis een Defender......Die kangaroo vliegt niet alleen door je grill maar frommelt en passant je voorschermen compleet op. De neus is van peperkoek en die Arb heb je heul, heul hard nodig! ;)

Hier zijn ze juist verboden want niet voetgangervriendelijk....... :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Dec 2015, 10:15

milkmnson schreef:..... We gaan waarschijnlijk voor ARB, vind het alleen jammer om de grill van de defender te blokkeren door de bull bar. Maar ga ik voor alleen de ARB bumper dan is de kans groot dat er een kangaroe door de grill vliegt, met alle gevolgen nadien :)

Patrick,

Je kan ook achter de plastic-grill een stuk 5x5 mm (RVS) gaas monteren (met een maatje langere schroeven gewoon tussen het plastic en het metalen front.
En verder twee bijna vierkantjes acrylaatglas voor de koplampen (dit "glas" bestaat ook van meneer LandRover zelf, ik weet alleen niet of dat qua breukvastheid 4 mm acrylaat evenaart).

In geval van een suicidal kangoeroe komt die dan niet meer dóór de grill maar blijft hij voor de echt kwetsbare delen steken, en je houdt het front van de auto vrij van de bull-bar klimrekken -- terwijl je toch de kwetsbaarheid stevig verkleint. Het 5x5 mm gaas + acrylaat-glas is ook een adequate beveiliging tegen middel-kleine stenen (die radiator of koplampen kunnen doorboren), het 5x5 mm gaas houdt bovendien je radiator schoon: grotere muggen en vliegen etc blijven in het gaas steken of worden zodanig gefragmenteerd dat ze de radiator niet verstoppen.

Groeten MarcS

PS Tegen een 100% frontale voltreffer helpt een stukje 5x5 mm gaas natuurlijk niet, wil je je 100% beveiligen dan rijd je in een pantserwagen a la bushmaster

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Dec 2015, 12:09

Landmarcs schreef:
milkmnson schreef:..... We gaan waarschijnlijk voor ARB, vind het alleen jammer om de grill van de defender te blokkeren door de bull bar. Maar ga ik voor alleen de ARB bumper dan is de kans groot dat er een kangaroe door de grill vliegt, met alle gevolgen nadien :)

Patrick,

Je kan ook achter de plastic-grill een stuk 5x5 mm (RVS) gaas monteren (met een maatje langere schroeven gewoon tussen het plastic en het metalen front.
En verder twee bijna vierkantjes acrylaatglas voor de koplampen (dit "glas" bestaat ook van meneer LandRover zelf, ik weet alleen niet of dat qua breukvastheid 4 mm acrylaat evenaart).

In geval van een suicidal kangoeroe komt die dan niet meer dóór de grill maar blijft hij voor de echt kwetsbare delen steken, en je houdt het front van de auto vrij van de bull-bar klimrekken -- terwijl je toch de kwetsbaarheid stevig verkleint. Het 5x5 mm gaas + acrylaat-glas is ook een adequate beveiliging tegen middel-kleine stenen (die radiator of koplampen kunnen doorboren), het 5x5 mm gaas houdt bovendien je radiator schoon: grotere muggen en vliegen etc blijven in het gaas steken of worden zodanig gefragmenteerd dat ze de radiator niet verstoppen.

Groeten MarcS

PS Tegen een 100% frontale voltreffer helpt een stukje 5x5 mm gaas natuurlijk niet, wil je je 100% beveiligen dan rijd je in een pantserwagen a la bushmaster

Wat een ontzettende flauwekul! Heb wel eens hier een 110 gehad die alleen een buizerd op de neus had gehad. Grill kapot, grillhouder kapot, rechtervoorscherm opgefrommeld, koplamp kapot........ :shock: :shock:

Tenzij je in de stad woont in Oz en daar nooit buiten komt is zo'n klimrek gewoon pure noodzaak :roll: :roll:
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Dec 2015, 12:48

Edward schreef:Wat een ontzettende flauwekul! Heb wel eens hier een 110 gehad die alleen een buizerd op de neus had gehad. Grill kapot, grillhouder kapot, rechtervoorscherm opgefrommeld, koplamp kapot........ :shock: :shock:

Tenzij je in de stad woont in Oz en daar nooit buiten komt is zo'n klimrek gewoon pure noodzaak :roll: :roll:

Betrof het een geautoriseerde ornithologische waarneming ?

Dit klinkt meer als een Zeearend.

Een buizerd blijft qua gewicht onder de gemiddelde soepkip, bij een Zeearend zit je meer in de kalkoen-sferen.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar en hoe je rijdt.
Ik heb in Noorwegen wel eens een Auerhoen voor de auto gehad, een Auerhoen toont dan als een kleine stuisvogel (het Auerhoen loopt vlot ondanks de bescheiden poot-lengte, kan echter ook gewoon vliegen) en zo'n Auerhoen heeft een bescheiden Kalkoen-gewicht.   Ik heb nog steeds twijfel, had ik nu net iets meer gas moeten geven ? :?

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Dec 2015, 13:01

En jij denkt dat een soepkip met 100kmh niet net zo goed je koplamp halverwege je wing zet?
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Dec 2015, 13:01

Gewicht is één ding, snelheid van je voertuig is een tweede. Heul vroeger ooit met pa een mus in de gril van de Ascona gehad. Maar wel een lekke radiateur door zo'n prutvogeltje. Dat ie met 120km/u de auto terug kopte hielp nie echt nie waarschijnlijk......

Al ben ik gelijk met je eens dat een bullbar ook hier niet geholpen had. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

ppw

Berichtdoor ppw » 17 Dec 2015, 13:10

ikke een zeemeeuw.... met 90km/u op de snelweg...
denk dat m'n grill/radiator het niet zouden hebben overleeft, net zomin als zhe Beuuurt :mrgreen: :roll:
Afbeelding

laat staan wat een Kangarooo doet
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 17 Dec 2015, 13:43

Een kangaroe kan een kilootje of 80-90 wegen. Gaan we dat nu vergelijken met het gewicht van een Auerhoen?
Doe mij die bull bar maar...

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 17 Dec 2015, 14:39

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 5871928477

Dit is een groter risico, een trappende kangaroo in je auto krijgen.

Groet Ron

Ps: Er rijden meer auto's zonder dan met Bull-bar in Oz
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Dec 2015, 14:49

Doe mij dan maar een Bushmaster ..

Bushmaster.jpg

Als zelfs een huismus de radiator lek kan prikken

LaRadiatorborstje.jpg

Let wel op:
Een bullbar is om bullen te vangen, een beetje snuggere kangoeroe springt door de openingen van de bullbar, en dan is het ook een barre boel.

Of met andere woorden: Het is ook een kwestie van zelf opletten, een beetje geluk etc.
Pechvogel PPW laat ons zien dat een beetje "Zeemeeuw" (ornithologisch niet echt eenduidig) al bijna binnen komt. Zelf had ik ooit een fazant op de voorruit (van een Renault) en daarbij ging alleen een plastic kapje van de ruitenwisser stuk (en natuurlijk de fazant die in één klap in fazanten-paté veranderd was).

Het is dus enerzijds snelheid (en dus ook de menselijke factor), en anderzijds gewicht en grootte van het "ongedierte", en tenslotte ook gewoon geluk of pech.

Tegen bijvoorbeeld een Eland ... is erg weinig opgewassen (en desondanks zijn bullbarren in Zweden niet toegestaan, zelfs al lang voordat de EU wat in Zweden te zeggen had, in Zweden mogen bullbarren alleen op vrachtwagels, ook al is aldaar de kans dat je een overstekende Eland tegen komt groter als hier een huismus in je radiator).

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”