Defender '94 300tdi lage compressie
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender '94 300tdi lage compressie
Nou olie op de zuiger is heel normaal bij compressie meten.... eeerst zonder, de droge meting, dan met olie, de natte meting. Als je nat beduidend hogere compressie meet zit je verlies in zuiger(veren)/cilinderwand, zoniet dan zijn kop(pakking) en kleppen je verdachten
gone
Re: Defender '94 300tdi lage compressie
Disco Roni, dat is nu het leuke van olie in de cylinder gieten bij een compressie-proef. Als het daarna de compressie beter is, weet je dat het aan de zuiger/zuigerveren ligt, want die olie fungeert als afdichting. Het ligt dan niet aan de kleppen, etc, want daar zit die olie niet op dat moment. 
Re: Defender '94 300tdi lage compressie
Bedankt voor de reacties!
Heb de kop eraf gehaald en de zuigers eruit. Zuigers en veren kon ik weinig geks aan vinden. Veren zaten los, en de zuigers vallen qua maat binnen de normen. Ook de cilinderwand is goed.
Wel hebben de kleppen veel te veel zijdelingse speling. Mag 0,15mm zijn, sommige (uitlaat) kleppen zaten op 0,95mm. Ook een aantal keerringen op de kleppen (stem seals) zaten los.
Moet Disco Ron dus toch gelijk geven dat je met olie op de zuiger ook de kleppen (iig beter) afdicht. De kleppen waren ook nat, dus de olie is er gekomen. (misschien te dunne olie gebruikt?)
Dus o.a. nieuwe zuigerveren, kleppen, keerringen en geleidebussen voor de kleppen besteld. Hopelijk hoef ik 'm dan niet meer helemaal terug te schroeven voor de apk
Heb de kop eraf gehaald en de zuigers eruit. Zuigers en veren kon ik weinig geks aan vinden. Veren zaten los, en de zuigers vallen qua maat binnen de normen. Ook de cilinderwand is goed.
Wel hebben de kleppen veel te veel zijdelingse speling. Mag 0,15mm zijn, sommige (uitlaat) kleppen zaten op 0,95mm. Ook een aantal keerringen op de kleppen (stem seals) zaten los.
Moet Disco Ron dus toch gelijk geven dat je met olie op de zuiger ook de kleppen (iig beter) afdicht. De kleppen waren ook nat, dus de olie is er gekomen. (misschien te dunne olie gebruikt?)
Dus o.a. nieuwe zuigerveren, kleppen, keerringen en geleidebussen voor de kleppen besteld. Hopelijk hoef ik 'm dan niet meer helemaal terug te schroeven voor de apk
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender '94 300tdi lage compressie
Of te veel olie..... blijft trouwens gokken waar die olie terecht komt... in de kuil in je zuigerbodem doet het ook niks.... zou je je kleppen verdenken terwijl het zuigerveren kon zijn. ..
gone
Re: Defender '94 300tdi lage compressie
Roger B. schreef:Of te veel olie..... blijft trouwens gokken waar die olie terecht komt... in de kuil in je zuigerbodem doet het ook niks.... zou je je kleppen verdenken terwijl het zuigerveren kon zijn. ..
Wij deden altijd (heeeeuuuuul lang geleden) een hoeveelheid olie passend bij het oppervlak vd zuiger in een grote injectiespuit. Daaraan een dunne stugge slang en je kunt super nauwkeurig de olie tegen de cilinderwand boven op de zuiger verdelen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender '94 300tdi lage compressie
Vindt een tdi niet fijn hoor.... als je de verbrandimgsruimte die daar in de zuiger zit,vult met olie
maar bij motoren met een vlakke zuiger werkt dat wel
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten