Help me even vincent, wat bedoel je precies met een dakbrede rol?
een 3de steun erbij kan uiteraard, de huidige 2 vind ik al een noodzakelijk kwaad, laat staan 3 ,maar goed je kunt niet alles hebben.
de huidige 2 dragers zitten op pakweg 1.75 meter uit mekaar, de achterste vrijwel helemaal achteraan en de voorste ongeveer waar het cabibne gedeelte van het dak overgaat in het grote rechte vlak so to speek.
als je zegt een rol denk ik aan iets flexibels, als zeil.
gevolg bij belading is dat dat dan OP en vervolgens tussen de 3 steunen gevouwt komt te zitten
lijkt me niet ideaal, of volg ik je niet correct?
CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak
Re: CreaBea, een (bert en Ernie) dekbed voor mijn 110dak
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wacht even, jij bedoelt zo'n draaibare rol, zeg maar lange as ala zo'n kingpin imperiaal?
- waar ze daar achteraan uiteraard op zitten, op de kopse kant zeg maar-

en dan ik 'm over de lengte van het dak moeten zien, dus zeg maar aan de steunen van de dakdragers vastzetten, een draaibare as van pakweg 185
- waar ze daar achteraan uiteraard op zitten, op de kopse kant zeg maar-
en dan ik 'm over de lengte van het dak moeten zien, dus zeg maar aan de steunen van de dakdragers vastzetten, een draaibare as van pakweg 185
110 HT 200 Tdi 1989.
Persoonlijk zou ik er een Pick up van maken met een houten/alu opbouw met daarover een huif. Dat is simpel om te maken, hufterproof afsluibaar te maken en daarbovenop kunnen dan gewoon twee mooie houten dakdragers zoals je nu ook hebt.
Dan rij je met iets bijzonders en functioneels rond en het hoeft helemaal niet veel te kosten.
Sterker nog; het is waarschijnlijk goedkopen dan een paar potten S2u lak voor dak en zijwanden.

Dan rij je met iets bijzonders en functioneels rond en het hoeft helemaal niet veel te kosten.
Sterker nog; het is waarschijnlijk goedkopen dan een paar potten S2u lak voor dak en zijwanden.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
als je dan persee een hoop zooi op je dak wil vervoeren.... neem dan een roofrack,
wil je je dak beschermen tegen lompe scherpe zware voorwerpen die je er overheen wil schuiven.. dan zal een zeildoek hooguit tegen krasjes beschermen maar nooit tegen deuken.
wil je je dak beschermen tegen lompe scherpe zware voorwerpen die je er overheen wil schuiven.. dan zal een zeildoek hooguit tegen krasjes beschermen maar nooit tegen deuken.
gone
Ed,
dank voor het meedenken en de potentiele achtergrond(..) , maar ik doe het niet.
Echt, die 110 is al een constante bron van " hoe wil ik het nou', uitstellen en laat maat waaien, ik heb nou eea op de rit staan en een start gemaakt, daar weer van gaan afwijken brengt teveel chaos met zich mee
(in mijn hoofd iig)
Roger,
kan er nergens een speld tussen krijgen, lees het devies, maar doe het niet
ik ga achter dat idee aan wat vincent denk ik bedoelde; aan weerszijden een rvs koker van pakweg 40 /50 mm rond,
lengte pakweg 180, precies pasmakend tussen de uiteindes van de dakdragers.
aan uiteindes per bar/koker een rollager erin persen/c.q vastlassen via de buitenschaal, door het gat van de binnenschaal een m 8/10 rvs bout en die weer door het uiteinde van de dakdrager heen.
daarmee crieer ik dat iig het begin van het dak/de kwartronde hoek gevrijwaard blijft van schadeellende, dat het grote middendeel van het dak dan wellicht toch nog iets te lijden zal krijgen, swoh, dat zit niet in het zicht.
dank voor het meedenken en de potentiele achtergrond(..) , maar ik doe het niet.
Echt, die 110 is al een constante bron van " hoe wil ik het nou', uitstellen en laat maat waaien, ik heb nou eea op de rit staan en een start gemaakt, daar weer van gaan afwijken brengt teveel chaos met zich mee
(in mijn hoofd iig)
Roger,
kan er nergens een speld tussen krijgen, lees het devies, maar doe het niet
ik ga achter dat idee aan wat vincent denk ik bedoelde; aan weerszijden een rvs koker van pakweg 40 /50 mm rond,
lengte pakweg 180, precies pasmakend tussen de uiteindes van de dakdragers.
aan uiteindes per bar/koker een rollager erin persen/c.q vastlassen via de buitenschaal, door het gat van de binnenschaal een m 8/10 rvs bout en die weer door het uiteinde van de dakdrager heen.
daarmee crieer ik dat iig het begin van het dak/de kwartronde hoek gevrijwaard blijft van schadeellende, dat het grote middendeel van het dak dan wellicht toch nog iets te lijden zal krijgen, swoh, dat zit niet in het zicht.
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
vincent bedoelde waarschijnlijk achteraan een derde dakdrager met daaraan zo'n rol evenwijdig aan de achterrand van het dak.... normale mensen beladen dakdragers namelijk in lengterichting van het dak en niet van opzij

gone
Okee, ik vat 'm.
Nop, achter is de 110 net even een slag te hoog voor me om bv 244/122 platen erop te schuiven.
dwz: het eerste stukje lukt wel, maar kom niet ver genoeg voor het wip/kantelmoment.
dat is wel het geval bij de zijkant
Nop, achter is de 110 net even een slag te hoog voor me om bv 244/122 platen erop te schuiven.
dwz: het eerste stukje lukt wel, maar kom niet ver genoeg voor het wip/kantelmoment.
dat is wel het geval bij de zijkant
110 HT 200 Tdi 1989.
Geloof het of niet, maar heb m'n aparte E, 5 lesjes tdt.
ik snap een aanhanger niet en de aanhanger snapt mij niet, iig in reverse..
neehoor, niks voor mij zo'n ding erachter
110 HT 200 Tdi 1989.
Juist als je er een pick up van maakt heb je al de juiste onderdelen: single cab dak (twee stuks) achterwand onder en boven. De achterbak gebruiken we dan wel als we er een 130 single cab HCPU van maken. De achterportieren kun je dan verkopen, dan hoef je die ook niet restaureren.

Geen problemen met een kar, al is het bij jou voor de deur wel wat krap met een 130 en 7 meter kar. Maar een iets kleinere kar kan ook wel

Geen problemen met een kar, al is het bij jou voor de deur wel wat krap met een 130 en 7 meter kar. Maar een iets kleinere kar kan ook wel
Edward van Vugt