aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
arjan_de_jong

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor arjan_de_jong » 13 Aug 2013, 12:40

Ja dat hebben wij ook gemerkt. Heel soms een.verlegen zwaaitje terug maar meestal niks geen reactie

In Nederland kom ik meestal defenders tegen als ik in een andere auto rij.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Quink

Berichtdoor Quink » 13 Aug 2013, 12:55

Lijkt me op zich niet onlogisch. Denk dat je (heel grofweg) kunt stellen dat in NL veel Def's bereden worden door liefhebbers, en dat het in GB veel meer een "working car" is. Bijv. veel boeren er mee onderweg zijn. Die gaan echt niet zwaaien naar elke Def die ze tegenkomen. Net zo min als hier elke Fiesta(*) rijder naar andere Fiesta rijders zwaait (ander type auto naar eigen smaak in te vullen).

Plus dat het in NL relatief zeldzaam is om er een tegen te komen, in GB zie je ze veel meer. Al zie je ze tegenwoordig in NL ook nog wel tamelijk vaak, althans, véél vaker dan vroeger.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Aug 2013, 17:56

Tja, in Frankrijk is zwaaien ook zeer wisselend en daar is een Defender zeker niet zo algemeen als op dat grote eiland hier voor de kust.
Mijn ervaringen in Frankrijk varieren van zeer enthousiast (en zelfs zwaaiende RangeRovers) tot en met een uiterst verbaasde bilk.
Er lijkt een duidelijke correlatie met de motivering om een Defender te rijden: Is het het werk en/of de baas, dan zwaaien ze niet, is het zoals de mesten hier (een ziekelijkheid) dan zwaaien ze wel.
Daarbij is er in ieder geval in Frankrijk nog een handicap: De Gendarmes (en ook de groene legermannen, brandweermannen, en soms ook staats-boswachters) rijden ook in Defenders, en ongeveer niemand is blij met Gendarmes, en zwaait daar niet graag naar.

Groeten MarcS

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 13 Aug 2013, 18:01

Bij de Brandweer werd er behoorlijk blij gereageerd toen ik een foto maakte van hun Defenders.
scheelt dat mijn disco ook rood is, en ze kregen net een een uitleg of les over iets dat saai genoeg was om blij te zijn met met mijn aanwezigheid :P
Disco 1994 300TDI

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 13 Aug 2013, 19:00

Quink schreef:Denk dat je (heel grofweg) kunt stellen dat in NL veel Def's bereden worden door liefhebbers, en dat het in GB veel meer een "working car" is..... enz

Jouw hele verhaal geldt ook voor Portugal. Als je hier zwaait dan kijken ze je aan met zo'n blik van "Ken ik jou ?".
Er wordt maar zelden (terug-)gezwaaid. Overigens kijken ze wel altijd vreemd naar onze 110 Hard Top want buiten het feit dat je die hier nauwelijks ziet, vragen ze zich ook af wat je als particulier moet met zo'n auto .......

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Aug 2013, 19:41

GJ Disco 300 Tdi schreef:Bij de Brandweer werd er behoorlijk blij gereageerd toen ik een foto maakte van hun Defenders.
scheelt dat mijn disco ook rood is, en ze kregen net een een uitleg of les over iets dat saai genoeg was om blij te zijn met met mijn aanwezigheid :P

Tja, met wat aanvullende communicatie worden ze best blij.
P1040937.jpg

De gemeente-man in een buurgemeente ergens in NO-Frankrijk is inmiddels ook aan mij gewend, en hij zwaait nu ook terug (maar dat krijg je waarschijnlijk vanzelf als je ergens maar lang genoeg komt en een beetje je best doet met het leggen van contacten etc.).
Ik denk overigens dat ie de Defender alleen maar rijdt als ie gemeente-werk doet en voor alle andere verplaatsingen liever in een comfortabele Renault rijdt.

Groeten MarcS

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 14 Aug 2013, 10:15

Als ik me niet vergis zitten jullie aan de verkeerde tafel. Er is een tafel in de kroeg gereserveerd voor zwaai-gerelateerd geleuter. Ergens achterin.
:lol:
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

ernsts

Berichtdoor ernsts » 14 Aug 2013, 10:38

ErwinD90 schreef:Als ik me niet vergis zitten jullie aan de verkeerde tafel. Er is een tafel in de kroeg gereserveerd voor zwaai-gerelateerd geleuter. Ergens achterin.

Waar? oh daar, ik zie je al naar ons zwaaien :P . We komen zo!
Defender 90 Td5 CSW 2002

R1200C

Berichtdoor R1200C » 14 Aug 2013, 11:16

ErwinD90 schreef:Als ik me niet vergis zitten jullie aan de verkeerde tafel. Er is een tafel in de kroeg gereserveerd voor zwaai-gerelateerd geleuter. Ergens achterin.

Ga jij nou eindelijk koffie maken of zal ik het maar weer doen... :oops:

Afbeelding
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 15 Aug 2013, 03:58

Ik ben er altijd klaar voor! 8-)
Bijlagen
Marzocco.jpg
La Marzocco Linea
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Terug naar “Kroeg”