aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Quink
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 Jul 2011, 12:28

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor Quink » 13 Mei 2013, 15:17

Rob Pt schreef: Daar waar Discovery's 3/4 dankzij het Terrain Response System gewoon rustig doorrijden blijft een Defender gewoon steken.


Ach ja, over 20-25 jaar blijven de huidige Disco's en RR's steken omdat een of twee kleine maar essentiële elektronische componentjes niet meer gemaakt worden en blijven de oude Defenders rustig doorrijden... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor Edward » 13 Mei 2013, 15:48

Quink schreef:
Rob Pt schreef: Daar waar Discovery's 3/4 dankzij het Terrain Response System gewoon rustig doorrijden blijft een Defender gewoon steken.


Ach ja, over 20-25 jaar blijven de huidige Disco's en RR's steken omdat een of twee kleine maar essentiële elektronische componentjes niet meer gemaakt worden en blijven de oude Defenders rustig doorrijden... :mrgreen:



Net zo goed als iemand die met een Serie wil rijden zichzelf moet leren sleutelen en lassen zal een toekomstig liefhebber heus wel over die idiote elektra fobie heenstappen en leren omgaan met een multimeter en snoertjes.

Zo ingewikkeld is het allemaal niet, je moet het alleen willen snappen....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

marcenvon
Berichten: 426
Lid geworden op: 24 Okt 2011, 10:11
Locatie: Warmenhuizen

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor marcenvon » 13 Mei 2013, 16:00

Rob Pt schreef:
marcenvon schreef: .....hooguit dat Defenderrijders iets meer betrokken voelen bij het merk Land Rover dan de gemiddelde RR, FL of Disco.

Daar kon je weleens gelijk in hebben. Alleen wat is de gemiddelde RR,FL of Disco (rijder) ? Is dat net zoiets als de gemiddelde Nederlander: man, vrouw, 2 kinderen en een golden retriever in een Opel Kadett uhh sorry Astra ?


Wat ik bedoel met de gemiddelde RR/FL/Disco rijder: Een kennis van mij heeft een Disco 4 omdat ze 4 kinderen heeft en een huis in Zweden. Het hele gezin past niet in de gloednieuwe RR van paps. De dame in kwestie heeft geen flauw idee dat je met die Disco ook heel lekker een modderbad kan nemen, maar is gekocht omdat ze toch bij de RR-dealert komen.
Dit geldt (denk ik) voor heel veel rijders van met name de nieuwere RR/FL/Disco's.

Volgens mij is dit verhaal wel redelijk plausibel, kijk maar naar de evenementen van ons clubje, terwijl Series/Defender slechts een klein deel beslaat van de verkoopaantallen van Land Rover, vormen zij juist het overgrote deel van het wagenpark van de LRCH-leden.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Gebruikersavatar
Rob Pt
Berichten: 288
Lid geworden op: 22 Jan 2013, 13:18
Locatie: Portugal
Contact:

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor Rob Pt » 13 Mei 2013, 18:01

Quink schreef:
Rob Pt schreef: Daar waar Discovery's 3/4 dankzij het Terrain Response System gewoon rustig doorrijden blijft een Defender gewoon steken.

Ach ja, over 20-25 jaar blijven de huidige Disco's en RR's steken omdat een of twee kleine maar essentiële elektronische componentjes niet meer gemaakt worden en blijven de oude Defenders rustig doorrijden... :mrgreen:

Ach wie dan leeft die dan zorgt ! (shit over 25 jaar ben ik al 90.)
Maar wel bij de les blijven hè. Op het moment dat die essentiële elektronische componentjes verzaken dan zou het maar zo kunnen zijn dat een Discovery of Range Rover blijft steken maar die oude Defender zeker want die heeft die componentjes al sowieso niet ............ Ach heeft ook zo'n zijn charmes, met z'n allen in de blubber vastzitten en dan bijv. door een Toyota Land Cruiser eruit getrokken worden 8-)

Weet je wat, ik doe wat gratis stickers bij dit bericht.

Afbeelding

O ja, Defenders weigeren ook weleens dienst op de verharde weg en dan worden ze hier meestal op een bergingsvoertuig van Japanse makelij naar huis gebracht .......

Afbeelding

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Gebruikersavatar
Gerard
Berichten: 322
Lid geworden op: 01 Feb 2010, 14:09
Locatie: Ridderkerk
Contact:

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor Gerard » 13 Mei 2013, 19:47

Rob Pt schreef:Ach wie dan leeft die dan zorgt ! (shit over 25 jaar ben ik al 90.)


Fout: over 25 jaar ben je nog maar 90 ... :mrgreen:

Gerard

Gebruikersavatar
Rob Pt
Berichten: 288
Lid geworden op: 22 Jan 2013, 13:18
Locatie: Portugal
Contact:

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor Rob Pt » 13 Mei 2013, 19:57

Gerard schreef:
Rob Pt schreef:Ach wie dan leeft die dan zorgt ! (shit over 25 jaar ben ik al 90.)

Fout: over 25 jaar ben je nog maar 90 ... :mrgreen:

Je hebt gelijk Gerard, dat klinkt veel positiever óf ............ praat je jezelf moed in ? ;)

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

tookaphotoof
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 Mei 2013, 22:00
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor tookaphotoof » 14 Mei 2013, 13:30

Johnny schreef:Ik zwaai me lam, en de laatste 2 jaar is het zwaaien echt afgenomen zelfs als je in een defender rijd..


Ik probeer zo vaak mogelijk terug te zwaaien, maar ik moet bekennen dat regelmatig te laat opmerk dat er naar me gezwaaid wordt. Vorige week dan maar eens zelf eerst gezwaaid naar een Defender rijder. Uitgerekend die deed alsof z'n neus bloedde. :mrgreen:

Dennis Crusio
Berichten: 270
Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
Locatie: Roosendaal

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor Dennis Crusio » 17 Mei 2013, 18:55

ik blijf zwaaien hahahahaha en doe als of ik gek ben. soms word er terug gezwaaid maar vaak ook niet.....jammer dan! maar elkaar groeten blijft leuk!

Gebruikersavatar
ErwinD90
Berichten: 622
Lid geworden op: 03 Apr 2010, 21:21
Locatie: Tilburg, Netherlands
Contact:

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor ErwinD90 » 12 Aug 2013, 22:45

Zo, tijdens het werken aan de Kleine Land Rover gaat een espresso er goed in.
Voor bier vond ik het glaasje te klein.
;)
Bijlagen
espresso.jpg
Brandstoffilter Series 1
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Gebruikersavatar
ernsts
Berichten: 236
Lid geworden op: 09 Aug 2012, 17:15
Locatie: Dordrecht

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor ernsts » 13 Aug 2013, 11:10

Dennis Crusio schreef:ik blijf zwaaien hahahahaha en doe als of ik gek ben. soms word er terug gezwaaid maar vaak ook niet.....jammer dan! maar elkaar groeten blijft leuk!


Klopt, als ik het op tijd zie dan zwaai ik altijd.

Overigens, wat is het officiële zwaaibeleid in (zuid-)Engeland? Net terug van drie weken vakantie daar en maar gestopt met zwaaien, want a) er rijden teveel Defenders en voorgangers rond, je blijft zwaaien en b) ze zwaaien zelf ook niet. Maar soms ineens eentje weer wel... :o ! En dan waren wij weer te laat :oops:
Defender 90 Td5 CSW 2002


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten