aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Quink

Re: aan de stamtafel

Berichtdoor Quink » 13 Mei 2013, 15:17

Rob Pt schreef: Daar waar Discovery's 3/4 dankzij het Terrain Response System gewoon rustig doorrijden blijft een Defender gewoon steken.

Ach ja, over 20-25 jaar blijven de huidige Disco's en RR's steken omdat een of twee kleine maar essentiële elektronische componentjes niet meer gemaakt worden en blijven de oude Defenders rustig doorrijden... :mrgreen:

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Mei 2013, 15:48

Quink schreef:
Rob Pt schreef: Daar waar Discovery's 3/4 dankzij het Terrain Response System gewoon rustig doorrijden blijft een Defender gewoon steken.

Ach ja, over 20-25 jaar blijven de huidige Disco's en RR's steken omdat een of twee kleine maar essentiële elektronische componentjes niet meer gemaakt worden en blijven de oude Defenders rustig doorrijden... :mrgreen:

Net zo goed als iemand die met een Serie wil rijden zichzelf moet leren sleutelen en lassen zal een toekomstig liefhebber heus wel over die idiote elektra fobie heenstappen en leren omgaan met een multimeter en snoertjes.

Zo ingewikkeld is het allemaal niet, je moet het alleen willen snappen....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 13 Mei 2013, 16:00

Rob Pt schreef:
marcenvon schreef: .....hooguit dat Defenderrijders iets meer betrokken voelen bij het merk Land Rover dan de gemiddelde RR, FL of Disco.

Daar kon je weleens gelijk in hebben. Alleen wat is de gemiddelde RR,FL of Disco (rijder) ? Is dat net zoiets als de gemiddelde Nederlander: man, vrouw, 2 kinderen en een golden retriever in een Opel Kadett uhh sorry Astra ?

Wat ik bedoel met de gemiddelde RR/FL/Disco rijder: Een kennis van mij heeft een Disco 4 omdat ze 4 kinderen heeft en een huis in Zweden. Het hele gezin past niet in de gloednieuwe RR van paps. De dame in kwestie heeft geen flauw idee dat je met die Disco ook heel lekker een modderbad kan nemen, maar is gekocht omdat ze toch bij de RR-dealert komen.
Dit geldt (denk ik) voor heel veel rijders van met name de nieuwere RR/FL/Disco's.

Volgens mij is dit verhaal wel redelijk plausibel, kijk maar naar de evenementen van ons clubje, terwijl Series/Defender slechts een klein deel beslaat van de verkoopaantallen van Land Rover, vormen zij juist het overgrote deel van het wagenpark van de LRCH-leden.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 13 Mei 2013, 18:01

Quink schreef:

Ach wie dan leeft die dan zorgt ! (shit over 25 jaar ben ik al 90.)
Maar wel bij de les blijven hè. Op het moment dat die essentiële elektronische componentjes verzaken dan zou het maar zo kunnen zijn dat een Discovery of Range Rover blijft steken maar die oude Defender zeker want die heeft die componentjes al sowieso niet ............ Ach heeft ook zo'n zijn charmes, met z'n allen in de blubber vastzitten en dan bijv. door een Toyota Land Cruiser eruit getrokken worden 8-)

Weet je wat, ik doe wat gratis stickers bij dit bericht.

Afbeelding

O ja, Defenders weigeren ook weleens dienst op de verharde weg en dan worden ze hier meestal op een bergingsvoertuig van Japanse makelij naar huis gebracht .......

Afbeelding

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Gerard

Berichtdoor Gerard » 13 Mei 2013, 19:47

Rob Pt schreef:Ach wie dan leeft die dan zorgt ! (shit over 25 jaar ben ik al 90.)

Fout: over 25 jaar ben je nog maar 90 ... :mrgreen:

Gerard

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 13 Mei 2013, 19:57

Gerard schreef:
Rob Pt schreef:Ach wie dan leeft die dan zorgt ! (shit over 25 jaar ben ik al 90.)

Fout: over 25 jaar ben je nog maar 90 ... :mrgreen:

Je hebt gelijk Gerard, dat klinkt veel positiever óf ............ praat je jezelf moed in ? ;)

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 14 Mei 2013, 13:30

Johnny schreef:Ik zwaai me lam, en de laatste 2 jaar is het zwaaien echt afgenomen zelfs als je in een defender rijd..

Ik probeer zo vaak mogelijk terug te zwaaien, maar ik moet bekennen dat regelmatig te laat opmerk dat er naar me gezwaaid wordt. Vorige week dan maar eens zelf eerst gezwaaid naar een Defender rijder. Uitgerekend die deed alsof z'n neus bloedde. :mrgreen:

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 17 Mei 2013, 18:55

ik blijf zwaaien hahahahaha en doe als of ik gek ben. soms word er terug gezwaaid maar vaak ook niet.....jammer dan! maar elkaar groeten blijft leuk!

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 12 Aug 2013, 22:45

Zo, tijdens het werken aan de Kleine Land Rover gaat een espresso er goed in.
Voor bier vond ik het glaasje te klein.
;)
Bijlagen
espresso.jpg
Brandstoffilter Series 1
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

ernsts

Berichtdoor ernsts » 13 Aug 2013, 11:10

Dennis Crusio schreef:ik blijf zwaaien hahahahaha en doe als of ik gek ben. soms word er terug gezwaaid maar vaak ook niet.....jammer dan! maar elkaar groeten blijft leuk!

Klopt, als ik het op tijd zie dan zwaai ik altijd.

Overigens, wat is het officiële zwaaibeleid in (zuid-)Engeland? Net terug van drie weken vakantie daar en maar gestopt met zwaaien, want a) er rijden teveel Defenders en voorgangers rond, je blijft zwaaien en b) ze zwaaien zelf ook niet. Maar soms ineens eentje weer wel... :o ! En dan waren wij weer te laat :oops:
Defender 90 Td5 CSW 2002

Terug naar “Kroeg”