aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Michiel Tom

Re:aan de stamtafel

Berichtdoor Michiel Tom » 02 Mei 2011, 22:23

StefaN schrijft:
Bruggetje vanuit ander onderwerp

Michiel Tom ik heb 'm gehaald. Hij is in de fasen N en T niet zo levensbedreigend als de Talisker en zeker niet als de Lagavulin, maar wel erg verrassend in de Finish. De smaak van een briesje over de groene heuvels van Orkney proef ik toch echt. Goeie tip de Highland Park (inderdaad de 12YO).

Groetjes

Ah, je hebt wel smaak :P

Zit nu aan een Singleton of Dufftown 12YO single malt: hoewel goed te doen, gaat die mijn top 10 niet halen.
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | 110 RHD 1985

http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl

StefaN

Berichtdoor StefaN » 02 Mei 2011, 23:45

Ben nog wel nieuwsgierig naar eentje uit je top die op een avond voor een echte climax kan zorgen. Liefst een rokerige. :woohoo:
Slainte

ps in een review staat dat de Singleton of Dufftown een bittere en korte F heeft.... klinkt inderdaad niet best.

groet

Michiel Tom

Berichtdoor Michiel Tom » 03 Mei 2011, 08:50

StefaN schrijft:
Ben nog wel nieuwsgierig naar eentje uit je top die op een avond voor een echte climax kan zorgen. Liefst een rokerige. :woohoo:
Slainte

ps in een review staat dat de Singleton of Dufftown een bittere en korte F heeft.... klinkt inderdaad niet best.

groet

Een korte F?

In de top staan bij mij naast de HP 12YO in ieder geval: Bowmore, Talisker, Bunnahabhain (die is niet rokerig, maar heel zacht). Naar het schijnt is de Ardbeg nogal sensationeel, maar die heb ik nog nooit geproefd. Ik ben dan ook nog maar een beginner met whisky. :P
In the beginning there was nothing... which exploded.

Michiel | 110 RHD 1985

http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl

StefaN

Berichtdoor StefaN » 03 Mei 2011, 09:49

Morning,
F(inish) schijnt erg kort te zijn.

De Ardbeg lijkt me dan m'n volgende aanschaf te worden. Ben ook nieuwsgierig nu én ik hou ook van Peaty. Laat het weten, maar niet deze week nog ;-)

Groetjes

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 03 Mei 2011, 11:22

StefaN schrijft:
Ben ook nieuwsgierig nu én ik hou ook van Peaty.

Peaty...Hmmmm heb je de Bruichladdich Octomore al geprobeert? 152 ppm turf (ipv 40 ppm zoals Ardbeg die stookt). Ik heb recent de laatste flessen van de 3e serie op de kop getikt. Zou 'em graag met jullie delen!
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

bjkuper

Berichtdoor bjkuper » 03 Mei 2011, 12:56

daar heb ik dus ooit eentje van gehad in een klein italiaans restaurantje in Breda, ben de naam even kwijt maar die heb ik nooit weer gevonden. Waar heb je die gevonden? Hij smaakte namelijk helemaal super!

StefaN

Berichtdoor StefaN » 03 Mei 2011, 13:53

@BOW

klinkt zo lekker dat ik naar alle waarschijnlijkheid komende week met 150,- de slijter ga bezoeken en de Ardbeg en jouw Bruichladdich Octomore haal... als ik het daarmee red. Je moet gewoon wat in huis hebben om je kop te stoten zonder tegen de muur aan hoeven te lopen :laugh:

Had jij niet een half jaar geleden al een goed idee om ergens in Limburg en N&T te doen...? Op zich wel leuk Laro/whisky meeting... ergens in het 3e of 4e kwartaal.

Groet

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 03 Mei 2011, 20:28

StefaN schrijft:
@BOW

klinkt zo lekker dat ik naar alle waarschijnlijkheid komende week met 150,- de slijter ga bezoeken en de Ardbeg en jouw Bruichladdich Octomore haal... als ik het daarmee red. Je moet gewoon wat in huis hebben om je kop te stoten zonder tegen de muur aan hoeven te lopen :laugh:

Had jij niet een half jaar geleden al een goed idee om ergens in Limburg en N&T te doen...? Op zich wel leuk Laro/whisky meeting... ergens in het 3e of 4e kwartaal.

Groet

Dat klopt. Ik heb geen reacties meer gehad en ben er dus vanuit gegaan dat er weinig animo voor is.
Die Bruichladdich octomore is zeldzaam aan het worden. Ik spreek deze week mijn leverancier weer en zal vragen of hij nog 2 flessen kan scoren. Ik moet volgende week een proeverij organiseren en spreek hem dus zowiezo nog. Ze zijn wel prijzig, voor € 100 redt je het helaas niet...

edit: ik heb ff gegoogled, Van Zuijlen heeft er kennelijk ooknog een paar staan én in de aanbieding. Mijn advies: RENNEN http://www.whiskyvanzuylen.nl/index.php?page=whiskys&naam=Octomore&action=bestel&id=1918
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

StefaN

Berichtdoor StefaN » 03 Mei 2011, 22:02

poe poe is inderdaad wat heftig... staat er op hun site ook nog een Talisker 30YO voor 255,-...wel een favoriet, de 12YO dan he ;-)
ik moet zeggen een 5 daagse trip Schotland met iedere dag een whisky-huis waar we langs gaan in combi met dagelijks wat greenlanen/natuur vind ik geen slechte.
iemand moet het voortouw nemen; wil ik wel doen en overtocht en nachtjes regelen... met max 3, 4 wagens. is dat wat voor jou in 2012... ik wil namelijk absoluut eerst naar de Shetlands... wel weinig whisky daar haha

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 04 Mei 2011, 11:18

In de speyside ken ik een goed hotel (kasteel: Kildrummy castle) waar kortbij ook een adventure organisatiebureau zit die 4x4 routes kan uitstippelen.
André Nagel

Terug naar “Kroeg”