aan de stamtafel

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re:aan de stamtafel

Berichtdoor Edward » 06 Jan 2011, 20:26

Vuurwerk? Wa's da?? :huh: :huh:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

jan afink

Berichtdoor jan afink » 06 Jan 2011, 20:35

klopt een jachthond wordt schotvast gemaakt door te beginnen met een klappertjes pistool-alarmpistool-jachtgeweer[hagel]- kogelbuks ca. 9mm. en dan doet het ze niets meer ze genieten ervan, ze weten wat er komen gaat, zelf jaag ik 43 jaar.
groet

BoerHarms

Berichtdoor BoerHarms » 06 Jan 2011, 21:39

@ edward

ik heb de puntlas tang nog niet geprobeerd, toen ik er een andere stekker aanzetten wou viel de kabel in gruis uit elkaar :-) dus ik zal er ff een nieuwe kabel inzetten, dit zal na het weekend worden denk ik. als je de 15e ook in heerde bent kan ik hem wel meenemen denk ik.

als dat ding het daadwerkelijk ook doet dan. (heb hem gekregen dus weet dat nog niet B) )

mtvgr: rogier
Landrover series III 2,25 diesel (3xgl.) overdrive, vrijloopnaven, standkachel met timer, Koenig krukaslier, snorkel, rocksliders, rolkooi, snorkel

unimog 404 cil benz , vele opties ao. hiab kraan pto lucht hydrauliek, hydro lier

Manja

Berichtdoor Manja » 06 Jan 2011, 23:01

Edward schrijft:
Vuurwerk? Wa's da?? :huh: :huh:

GE WEL DIG!!!!!! Ze zou zo naast Kito kunnen hangen, ware het niet dat hij niet op de bank mag!

@ Joost: Al vanalles geprobeerd, bovendien was hij de eerste 5 jaar totaal niet bang. We hebben onweer recht boven huis gehad, de glazen vielen zowat uit de kast. Toen is het mis gegaan. Cd gekocht, therapie geprobeerd, met buurjongens oefenen, niets helpt.
Groet,

Manja

R1200C

Berichtdoor R1200C » 06 Jan 2011, 23:04

Manja schrijft:
GE WEL DIG!!!!!! Ze zou zo naast Kito kunnen hangen, ware het niet dat hij niet op de bank mag!

@ Joost: Al vanalles geprobeerd, bovendien was hij de eerste 5 jaar totaal niet bang. We hebben onweer recht boven huis gehad, de glazen vielen zowat uit de kast. Toen is het mis gegaan. Cd gekocht, therapie geprobeerd, met buurjongens oefenen, niets helpt.

Edward mag eigenlijk ook niet op de bank, maar omdat het oud en nieuw was... :P

Jammer trouwens dat je zover weg woont, natuurlijk geef ik geen garanties maar we hebben al vaker mensen versteld doen staan die 100% overtuigd waren dat niets meer zou helpen. Niets is mooier dan jaren later een mailtje krijgen van mensen die toegeven dat ze op het punt stonden afscheid van hun hond te nemen en er dankzij Karin jaren extra van genieten.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Manja

Berichtdoor Manja » 07 Jan 2011, 14:48

Gelukkig is dit maar eens per jaar en het onweer, daar werken we aan. Ik ga wel naar beneden als het 's nachts is, want anders komt hij naar boven en dat mag niet. We zijn al zo ver, dat hij redelijk normaal ademt, hoewel hij wel erg nerveus is. Ik kom deze zomer wel een paar dagen :laugh:
Groet,

Manja

R1200C

Berichtdoor R1200C » 07 Jan 2011, 16:01

Een van de dingen die het beste helpt is op dat soort momenten de hond zijn gang laten gaan (zolang alles heel blijft). Soms zoeken ze de vreemdste plekken op maar als je weet waar hij naar toe wil kun je er voor zorgen dat je daar zelf al bent. Neem een leesboek mee en ga gewoon rustig lezen, geen aandacht aan de hond schenken maar laten zien dat jij je er niet druk over maakt.

Als alles dan weer voorbij is gelden de normale regels weer en is beneden beneden en boven boven. Groot voordeel is dat je hond merkt dat de rest er weinig mee heeft. Ga je als het onweert juist je hond opzoeken merkt die vaak al dat er iets goed mis is want "het baasje komt al naar me toe".

Of het zin heeft dat je deze kant op komt weet ik niet, vaak werkt het het beste in de thuis situatie. Misschien dat we bij de volgende Edward-BBQ gewoon wat langer blijven ;)
Kei veel groeten,

Joost

Manja

Berichtdoor Manja » 07 Jan 2011, 19:59

EEHHM, de vreemdste plekken........

Wat dacht je van onder mijn t-shirt? :laugh:

Met die grote poten van hem echt geen pretje hoor :ohmy: (ik heb het hier over de hond, die op 4 poten, niet Jeroen)
Ik hoef ook niet naar hem toe te gaan, hij komt me wel halen en naar beneden sturen heeft geen zin, doet 'ie niet. Afijn, we hebben het er nog wel eens face to face over.
Groet,

Manja

R1200C

Berichtdoor R1200C » 07 Jan 2011, 20:17

Is prima. Dat van die poten ken ik wel. Dorus heeft er ook een handje van om haar sporen achter te laten :huh:
Kei veel groeten,

Joost

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 09 Jan 2011, 15:46

Het is weer tijd om de stamtafel de plek te geven die het verdient en dat is ergens bovenaan. Als kastelein trek ik me het lot van deze draad aan. Pure beroepsdeformatie, ik weet het, maar ik kan het nu eenmaal niet helpen, zelfs niet als het onderwerp dat op tafel ligt me maar matig boeit. Het doet me denken aan bezoekjes aan mijn ouders. Die kunnen een hele middag of avond vol leuteren over hun Border Collie. :blink:
Ik ben dol op beestjes hoor, begrijp me niet verkeerd. Het is zo'n beetje als wat ik met kinderen heb: leuk zolang ze maar van een ander zijn.
:P
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Terug naar “Kroeg”