JOOST !!!! :woohoo: :woohoo:
Happy birthday too you!Happy birthday too you!
Happy birthday, happy birthday, happy birthday too you!!
Hierperde piep HoerA, hieperdepiep hoerB. :P
Hoeveel jaartjes heb je er nu op zitten als ik vragen mag? ;)
P.s. heerlijk hoor, stukje taart bij de koffie :lol:
aan de stamtafel
-
Michiel Tom
Re:aan de stamtafel
ErwinD90 schrijft:
Thanks (had ik natuurlijk ook zelf moeten doen :blush: )
Michiel Tom schrijft:
Een overweging is nog zo'n pruttelende Biaretti, maar zou die ook op een keramische plaat kunnen?
Even voor je opgezocht:
"Bialetti stove top espresso makers are suitable for use on Gas, Electric and Ceramic hobs and Agas. (DO NOT USE ON INDUCTION UNLESS THE UNIT YOU HAVE PURCHASED STATES "SUITABLE FOR INDUCTION")."
Ja dus. Doen!
B)
In the beginning there was nothing... which exploded.
Michiel | 110 RHD 1985
http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl
Michiel | 110 RHD 1985
http://www.shuntingyard.com
http://stargazercharlie.blogspot.nl
Wat een geneuzel (of is het gereuzel :laugh: :laugh: )en wat kunnen we weer lekker over smaak twisten.
Het valt me wel op dat het momenteel erg trendy is om af te geven op senseo koffie.
Ik hoor veel mensen die het ineens niet meer willen nadat ze het jaren achtereen gedronken hebben.
Sinds ik mijn hippe BMW van de hand heb ik gedaan en ben overgestapt op Laro (disco en series) heb ik mijn "ik wil trendy zijn" periode wel achter de rug.
En dat verhaal over varkensvet is ook erg hardnekkig. Hoewel het idee me wel aanspreekt. Varkensvet smaakt goed natuurlijk dus de combinatie is zo gek nog niet.
Het valt me wel op dat het momenteel erg trendy is om af te geven op senseo koffie.
Ik hoor veel mensen die het ineens niet meer willen nadat ze het jaren achtereen gedronken hebben.
Sinds ik mijn hippe BMW van de hand heb ik gedaan en ben overgestapt op Laro (disco en series) heb ik mijn "ik wil trendy zijn" periode wel achter de rug.
En dat verhaal over varkensvet is ook erg hardnekkig. Hoewel het idee me wel aanspreekt. Varkensvet smaakt goed natuurlijk dus de combinatie is zo gek nog niet.
Michiel Tom schrijft:
Keramisch is nog geen inductie. Een glazen plaat kan ook gewoon een elektrische kookplaat zijn. Daar kan gewoon alles op. :whistle:
ErwinD90 schrijft:
Michiel Tom schrijft:
Een overweging is nog zo'n pruttelende Biaretti, maar zou die ook op een keramische plaat kunnen?
Even voor je opgezocht:
"Bialetti stove top espresso makers are suitable for use on Gas, Electric and Ceramic hobs and Agas. (DO NOT USE ON INDUCTION UNLESS THE UNIT YOU HAVE PURCHASED STATES "SUITABLE FOR INDUCTION")."
Ja dus. Doen!
B)
Keramisch is nog geen inductie. Een glazen plaat kan ook gewoon een elektrische kookplaat zijn. Daar kan gewoon alles op. :whistle:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Ray vd Velden
Of gewoon zoiets er neer zetten.... 

Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
- Ray vd Velden
Beter zelfs...... :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Van een hoopvolle discussie over koffie naar bier, ijskoud bier uit de senseo.
Ik ben sprakeloos!
:blink: :S
Ik ben sprakeloos!
:blink: :S
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Bareld schrijft:
Je vraag triggerde me om er even in te duiken en inderdaad er wordt geen vet gebruikt in Senseo pads:
Hoe het wel werkt:
Deze cremelaag is dus wel wat anders dan de crema op een kop espresso.
Overigens drink ik al sinds mijn stage in Italië (vorige eeuw) espresso en heb senseo nooit een drinkbaar alternatief gevonden.
Je vraag triggerde me om er even in te duiken en inderdaad er wordt geen vet gebruikt in Senseo pads:
Wikipedia is je vriend
* Het schuimlaagje wordt veroorzaakt door het toevoegen van dierlijk vet
Er wordt soms beweerd dat het schuim op een kopje senseokoffie ontstaat doordat er varkensvet aan de koffie is toegevoegd. Het cremelaagje is echter gewoon een laagje geblazen belletjes dat ontstaat doordat een klein straaltje koffie met hoge snelheid in een gepatenteerde schuimkamer wordt gesproeid met een aantal pennetjes erin. Doordat de koffie tussen deze pennetjes doorschiet komt er lucht in de koffie. Vervolgens loopt de koffie het kopje in, en het laatste restje, dat nog zo'n 15 seconden nadrupt, zorgt voor het cremelaagje.
Hoe het wel werkt:
Site van DE
Hoe het crèmelaagje ontstaat
De crèmelaag komt tot stand door de wijze waarop de koffie onder druk door de padhouder wordt geleid. Door de unieke, gepatenteerde, schuimkamer in het Senseo® apparaat ontstaat het zo kenmerkende cremèlaagje.
![]()
Overigens drink ik al sinds mijn stage in Italië (vorige eeuw) espresso en heb senseo nooit een drinkbaar alternatief gevonden.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- Ray vd Velden
R1200C schrijft:
Dan moet je Gaggia (Saeco) toch bekend in je oren klinken daar.
Bareld schrijft:
Wikipedia is je vriend
* Het schuimlaagje wordt veroorzaakt door het toevoegen van dierlijk vet
Er wordt soms beweerd dat het schuim op een kopje senseokoffie ontstaat doordat er varkensvet aan de koffie is toegevoegd. Het cremelaagje is echter gewoon een laagje geblazen belletjes dat ontstaat doordat een klein straaltje koffie met hoge snelheid in een gepatenteerde schuimkamer wordt gesproeid met een aantal pennetjes erin. Doordat de koffie tussen deze pennetjes doorschiet komt er lucht in de koffie. Vervolgens loopt de koffie het kopje in, en het laatste restje, dat nog zo'n 15 seconden nadrupt, zorgt voor het cremelaagje.
Hoe het wel werkt:
Site van DE
Hoe het crèmelaagje ontstaat
De crèmelaag komt tot stand door de wijze waarop de koffie onder druk door de padhouder wordt geleid. Door de unieke, gepatenteerde, schuimkamer in het Senseo® apparaat ontstaat het zo kenmerkende cremèlaagje.
![]()
Dan moet je Gaggia (Saeco) toch bekend in je oren klinken daar.