Edward schreef:Je kunt due en verzinkt V8 chassis vinden voor veel minder. Ervan uitgaande dat daarbij alleen de motormounts op een andere plek zitten zou ik gewoon dat chassis pakken en aanpassen.
Voor de look wil je toch het hele chassis zwart schilderen, een verzinkte verkloot de hele uitstraling van een verder originele wagen en die paar plekken zijn gewoon goed bij te werken.
Is het omdat een V8 chassis nieuw veel goedkoper is dan laat je hem blank hierheen komen, aanpassen en dan hier verzinken.
Overigens is een helemaal originele 110 met alleen een matig chassis met gemak het dubbele waard van wat je opgeeft en als de lak echt netjes is en de deuren, schutbord en andere bekende plekken roestvrij dan zit je zo op 7500 euri of zelfs nog wat meer......
Tja, tussen de "waarde" en "wat je ervoor krijgt" is vlgs mij met een auto van deze leeftijd soms erg groot.
Voor iets meer dan die € 7.500 koop je met wat geluk ook een auto van 15 jaar oud. Dus moet je het bij een 30-plusser hebben van de echte liefhebber, tenminste als je de "waarde" wilt verzilveren, en echte liefhebbers zijn er niet veel, tenminste niet die die op zoek zijn naar zo'n originele auto.
Als ik het zo lees is de "waarde" voor McHenk nog hoger ... dus nog eens goed naar het chassis-vraagstuk kijken, en de beste mix van goed en goedkoop (dwz niet te duur) kiezen.
Of te wel, wat is de beste prijs voor een 4 cylinder chassis, wat doet een V8 chassis en wat kost het aanpassen en netjes weer bijwerken.
Volgens mij is het losroesten van de motorsteunen niet het eerste waar je de komende 30 jaar rekening mee moet houden bij een nieuw chassis, dus als de prijs interessant is is het verlassen van een V8 chassis en dan netjes roestwerend afwerken ook een optie ... als dan de rest van het chassis wel verzinkt is is het mooi (behalve dat het lassen dan iets minder mooi zal gaan), de rest van het chassis heeft dan een extra bescherming -- verzinken is mooi maar geen garantie voor het eeuwige leven.
Groeten MarcS
PS Hoe waardevast de auto ook is, bijna altijd leg je er geld op toe, meestal zelfs groot geld.