Chassis van V8 ombouwen naar 2.25 4 cyl.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Chassis van V8 ombouwen naar 2.25 4 cyl.

Berichtdoor Landmarcs » 03 Dec 2015, 11:19

Edward schreef:Je kunt due en verzinkt V8 chassis vinden voor veel minder. Ervan uitgaande dat daarbij alleen de motormounts op een andere plek zitten zou ik gewoon dat chassis pakken en aanpassen.

Voor de look wil je toch het hele chassis zwart schilderen, een verzinkte verkloot de hele uitstraling van een verder originele wagen en die paar plekken zijn gewoon goed bij te werken.

Is het omdat een V8 chassis nieuw veel goedkoper is dan laat je hem blank hierheen komen, aanpassen en dan hier verzinken.

Overigens is een helemaal originele 110 met alleen een matig chassis met gemak het dubbele waard van wat je opgeeft en als de lak echt netjes is en de deuren, schutbord en andere bekende plekken roestvrij dan zit je zo op 7500 euri of zelfs nog wat meer...... ;)

Tja, tussen de "waarde" en "wat je ervoor krijgt" is vlgs mij met een auto van deze leeftijd soms erg groot.

Voor iets meer dan die € 7.500 koop je met wat geluk ook een auto van 15 jaar oud. Dus moet je het bij een 30-plusser hebben van de echte liefhebber, tenminste als je de "waarde" wilt verzilveren, en echte liefhebbers zijn er niet veel, tenminste niet die die op zoek zijn naar zo'n originele auto.

Als ik het zo lees is de "waarde" voor McHenk nog hoger ... dus nog eens goed naar het chassis-vraagstuk kijken, en de beste mix van goed en goedkoop (dwz niet te duur) kiezen.

Of te wel, wat is de beste prijs voor een 4 cylinder chassis, wat doet een V8 chassis en wat kost het aanpassen en netjes weer bijwerken.
Volgens mij is het losroesten van de motorsteunen niet het eerste waar je de komende 30 jaar rekening mee moet houden bij een nieuw chassis, dus als de prijs interessant is is het verlassen van een V8 chassis en dan netjes roestwerend afwerken ook een optie ... als dan de rest van het chassis wel verzinkt is is het mooi (behalve dat het lassen dan iets minder mooi zal gaan), de rest van het chassis heeft dan een extra bescherming -- verzinken is mooi maar geen garantie voor het eeuwige leven.

Groeten MarcS

PS Hoe waardevast de auto ook is, bijna altijd leg je er geld op toe, meestal zelfs groot geld.

tim

Berichtdoor tim » 03 Dec 2015, 11:45

@Henk;

Wat kost nou 2800 euro:
een nieuw V8 chassis, verzinkt , bij een dealer in NL?

Heb je nou, zoals Johnny aangaf, geinformeerd bij Marsland in UK of je een aaangepast, lees een 2.25 chassis kunt krijgen en zo ja, wat kost dat?
En staat dat chassis voor de opgegeven prijs dan ook bij een tussenpersoon hier in NL?

Wie of wat stelt dat het huidige chassis beyond repair is?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Dec 2015, 11:55

tim schreef:@Henk;

Wat kost nou 2800 euro:
een nieuw V8 chassis, verzinkt , bij een dealer in NL?

Heb je nou, zoals Johnny aangaf, geinformeerd bij Marsland in UK of je een aaangepast, lees een 2.25 chassis kunt krijgen en zo ja, wat kost dat?
En staat dat chassis voor de opgegeven prijs dan ook bij een tussenpersoon hier in NL?

Wie of wat stelt dat het huidige chassis beyond repair is?

Precies, goed je knopen tellen en de opties nalopen. Een zekere vergoeding voor een tussenpersoon is op z'n plaats, maar als je met gegarandeerde afname iets bestelt moet er iets aan de prijs te doen zijn, en anders "gewoon" bij Marsland halen (of laten afhalen) dit laatste wordt vaak genoeg gedaan, soms wordt er transportruimte aangeboden door iemand die toch gaat.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Dec 2015, 12:51

McHenk,

Qua waarde kan je het ook anders bekijken.
Nu heeft de auto een waarde ergens tussen de 1.500 en 7.500 Euro. Vertimmer je hem met een chassis van laten we zeggen € 2.500 dan is de bodemprijs wel een stukje gestegen maar de bovenwaarde maar weinig. Of te wel, economisch ga je niet vooruit. Echter, het grote verschil is dat je over tien jaar nog steeds deze auto kunt rijden en hij over tien jaar nog steeds een leuke waarde heeft. Laat je het chassis verder doorroesten dan wordt het vanzelf een auto die alleen nog leuk is als donor voor een of ander projectje (en eventueel als donor van het chassis-nummer).

Het hangt er dus vooral van af hoeveel de auto jou waard is (en verder platweg: of je het wilt en kunt betalen).

Groeten MarcS

McHenk

Berichtdoor McHenk » 03 Dec 2015, 13:20

Maar ik heb begrepen dat je zelf niet kunt bestellen bij Marshland.
Komt nog bij dat ik van diverse kanten gehoord heb dat je zoiezo beter in Nederland kunt laten galvaniseren dan gegalvaniseerd hierheen laten komen.
weten jullie dat soms?
Want ik moet ook een slechte plek in het schutbord maken, die wil ik dan ook galvaniseren.
samen met meer onderdelen.
is het trouwens duur dat galvaniseren?
Ik moet eens mailen naar een bedrijf in Barneveld.
maar misschien weten mijn mede Land Rover rijders nog een goed adres?

McHenk

Berichtdoor McHenk » 03 Dec 2015, 13:23

Hier een paar foto's hoe hij eruit ziet.
Bijlagen
foto-4.jpeg

McHenk

Berichtdoor McHenk » 03 Dec 2015, 13:27

De motor
foto-8.JPG

McHenk

Berichtdoor McHenk » 03 Dec 2015, 13:28

Cabine
Bijlagen
foto-4.JPG

McHenk

Berichtdoor McHenk » 03 Dec 2015, 13:29

De laadbak
Bijlagen
foto-2.jpeg

McHenk

Berichtdoor McHenk » 03 Dec 2015, 13:31

Pick up dak
Bijlagen
foto-6.JPG

Terug naar “Techniek”