Rock Tree Sliders

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Twi

Re: Rock Tree Sliders

Berichtdoor Twi » 11 Nov 2015, 22:11

landy127 schreef:of vraag anders Paul van PSP. die kan 't zeker aanpassen naar je wensen.
zie bijv: http://www.psp-expeditioncampers.com/pr ... er110.html

575,- :shock: Dat wordt even sparen nog ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Nov 2015, 22:35

Twi schreef:575,- :shock: Dat wordt even sparen nog ;)

Ja, het is geld maar ook het mooist afgewerkte en passende spul dat er voor een Land Rover te vinden is!!! Topkwaliteit! :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Nov 2015, 22:39

Edward schreef:Als opstap heb je heulemaal niks aan treesliders. Als broekvervuiler en kuitenstoter wel. :lol: :lol:

Treesliders hebben alleen nut als je echt vaak in het bos bij bomen of grote keien komt. Als ik ze al maak dan is het afneembaar.......

Ik vind ze meer na dan voordelen hebben.

Laat ik nu precies deze punten in gedachten gehad hebben toen ik voorzichtig mijn bedenkingen formuleerde.

Mijn rock-sliders komen ± 1 cm buiten de carrosserie uit, en zelfs dat is al genoeg om duidelijk te tonen waar je broek langs komt.
Zou er een extra buis zitten, een buis die vol-op modder een zooi opvangt dan wordt het ipv de rock-slider een beetje oppoetsen vooral je broek/kuiten naar de kloten helpen.

En ... ook die ene centimeter extra lucht geeft al een boel extra bescherming. Alleen al het feit dat je een betrouwbare, stevige onderbalk hebt, ipv. het zo verkreukelende alu-blik. Zou je een keertje om een boom of kei heen moeten en je hebt de tijd dan kan je er altijd nog even iets extra tussen steken als afstand-houder. Alleen als je je veel in trial-achtige situaties begeeft en dus regelmatig die extra ruimte nodig hebt heb je mijns inziens iets aan tree-sliders.

Groeten MarcS

sketcher

Berichtdoor sketcher » 17 Nov 2015, 12:48

Ik ken ze wel ze waren de huis leverancier van de Discovery 2 club (TheD2BoysClub) maar in het begin was de powedercoat nogal matig. Die schijnt nu een stuk beter te zijn en de treesliders passen prima op een Discovery 2
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Nov 2015, 18:52

sketcher schreef:Ik ken ze wel ze waren de huis leverancier van de Discovery 2 club (TheD2BoysClub) maar in het begin was de powedercoat nogal matig. Die schijnt nu een stuk beter te zijn en de treesliders passen prima op een Discovery 2

Bij een Disco kan ik met het nut van Tree-Sliders veel meer voorstellen: de bolle carrosserie is kwetsbaarder/eerder geraakt.
Blijft dat het ook bij een Disco de Tree-Slider buis je broek bemoddert (nadat de auto door de modder is gereden).

Groeten MarcS

Misja

Berichtdoor Misja » 17 Nov 2015, 18:56

Bedankt voor de reacties, ik ga eens bellen met ze..

Peu

Berichtdoor Peu » 08 Sep 2016, 23:09

Die van PSP zijn erg fraai en van RVS? Laten coaten kan ook.
Nu ben ik mij ook aan het orientren omdat mijn vriendin zicht over de rand van de Recaro's naar buiten laat vallen. De stoelrand doet dan een rek en strek oefening!!
Deze kom ik tegen.....nog duurder,....maar wel heuuuul fraai!!

https://www.nakatanenga.de/zubehoer/sch ... r-defender
Failing to prepare is preparing to fail!

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 08 Sep 2016, 23:48

Peu schreef:Nu ben ik mij ook aan het orienteren omdat mijn vriendin zich over de rand van de Recaro's naar buiten laat vallen. De stoelrand doet dan een rek en strek oefening!!

Dan werkt een opstapje beter dan een Rock Tree Slider:
STC7631.jpg

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Peu

Berichtdoor Peu » 09 Sep 2016, 07:18

Erik Peters schreef:
Peu schreef:Nu ben ik mij ook aan het orienteren omdat mijn vriendin zich over de rand van de Recaro's naar buiten laat vallen. De stoelrand doet dan een rek en strek oefening!!

STC7631.jpg

Groet,

Erik.

Klopt,..en een stuk "goedkoperder",..kosten €125 per stuk.....ook genoeg geld trouwens
Lelijk zijn ze zeker,....:-)
Failing to prepare is preparing to fail!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Sep 2016, 09:43

Peu schreef:
Erik Peters schreef:

STC7631.jpg

Groet,

Erik.

Klopt,..en een stuk "goedkoperder",..kosten €125 per stuk.....ook genoeg geld trouwens
Lelijk zijn ze zeker,....:-)

Misschien zijn géén Recaro's nog goedkoper (een langere vriendin kan natuurlijk ook, maar dat heeft ook zo z'n prijs).

Voor mij is het in en uitstap-discomfort van Recaro's en andere stoelen met een steviger opstaande rand zodanig dat de winst in het niet valt.   De uitklap-opstapjes hebben duidelijke voordelen, maar ook een duidelijk nadeel ... je ziet ze in de praktijk vaak enigszins in de kreukels (je ziet ze dus ook weinig tweede-hands).

Zelf ... ben ik net lang en lenig genoeg om onder normale omstandigheden redelijk normaal in en uit te stappen.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”