disco niet meer open

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
etjen

Re: disco niet meer open

Berichtdoor etjen » 09 Nov 2015, 18:41

4x klikken was niet DE truc..

morgen om 10uur komt sleepdienst om hem naar Laro dealer te rijden...
de lokale gaat het niet worden maar eentje in Dendermonde..
deze adviseerde nog om het bestuurder/bijrijder raam in te tikken omdat die makkelijker en goedkoper te vervangen zijn..
Ik ga voor de bestuurders kant, want dan kan meteen dat slot mechaniek hersteld worden (sic)

nou.. wat een avontuur.. maar trust me, ik heb voor mn bedrijf een aantal Mercedes Sprinters en daar kom je echt stukken makkelijker in! Veilige auto's die Laro's ;)

EKA code.. waar vindt ik die?
Discovery 2003

bart4x4

Berichtdoor bart4x4 » 09 Nov 2015, 19:09

Met een lang stugge ijzerdraad (of draadeind) moet je de knop op het dashboard moeten kunnen indrukken, de deurstijl kun je wat naar buiten trekken, voorzichtig met een speciaal gereedschap. Ruit intikken lijkt me echt niet nodig. Ik heb een auto-ambulance en een nanocom......

Groetjes Bart van Dessel
www.bartsautoservice.nl

etjen

Berichtdoor etjen » 09 Nov 2015, 19:26

he bart, ga ik morgen nog ff proberen!
Discovery 2003

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Nov 2015, 19:53

etjen schreef:nou.. wat een avontuur.. maar trust me, ik heb voor mn bedrijf een aantal Mercedes Sprinters en daar kom je echt stukken makkelijker in! Veilige auto's die Laro's ;)

Tja, ieder voordeel heb se nadeel.

Maar het kan nog erger, een kennis had zijn lunchpakket + autosleuteltjes achterin zijn BMW 5.. gelegd en tijdens het dichtgooien van de koffer wist ie het al .... de sleuteltjes :oops:

Reserve-sleuteltjes lagen thuis, zo'n 500 km verderop. Belgische wegenwacht, en die kregen met heel nette middelen wel de deur op een kier en ook een knopje omhoog ... maar de deuren gingen echt niet open.
Hij heeft een halve week met anderen moeten meerijden en op de zaterdag dat ie weer naar huis moest ... kwam de post met de reserve-sleuteltjes, dus wel heel erg op de valreep (waren ze er niet geweest dan had ie nog een paar dagen vakantie moeten bijboeken, want dan was de post op z'n best maandag met de sleuteltjes gekomen). Het lunchpakket was overigens inmiddels ook voorbij de uiterste houdbaarheid.

Op zo'n moment ben ik blij met de Defender: zelfs al gooi je die dicht (en op slot) met de sleuteltjes erin dan kan je altijd nog met een goedkope sleutel-koning sleutel-kopie de auto binnenkomen. Kennelijk samenhangend met de centrale deurvergrendeling heb ik maar twee per sleutel te open deuren, maar dat is altijd nog twee (dus één "reserve").

O ja, "grappig" genoeg kan je een Defender met centrale deurvergrendeling tamelijk makkelijk op slot dichtgooien: Met de afstandbesturing op slot zetten terwijl er nog een deur (niet zijnde de chauffeursdeur) open staat, daarna sleuteltjes binnen en laatste deur dicht gooien, die laatste deur gaat dan ook op slot. Dit lijkt een heel gedoe maar je kan maar wat makkelijk per ongeluk op de "alarm-knop" drukken, eventueel onbedoeld, en omdat de auto dan toetert om te melden dat er nog een deur open is kan je dan maar wat makkelijk in een "oh shit" momentje die laatste deur dichtgooien.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 09 Nov 2015, 20:35

En ieder nadeel heb dus ook se voordeel... :D
Zo heb ik geen centrale deurvergrendeling, de deuren moeten dus gewoon met de sleutel op slot gedaan worden - en dan is het vrij lastig om de sleutels binnen ingesloten te laten...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Nov 2015, 20:52

VeeTee schreef:En ieder nadeel heb dus ook se voordeel... :D
Zo heb ik geen centrale deurvergrendeling, de deuren moeten dus gewoon met de sleutel op slot gedaan worden - en dan is het vrij lastig om de sleutels binnen ingesloten te laten...

Nou, dat kan ook nog tegenvallen. Deurknop indrukken, daarna de vergrendel-knop indrukken, en daarna de deur dichtgooien.
Gaat heel makkelijk, totdat je een keertje de sleutels in de auto laat zitten ... (gelukkig was de achterdeur nog niet dicht - was nl ergens verweg in Zweden, en de reserve had ik wel bij me, maar oom in de auto) ... daarna heb ik vlot ook een sleutelkoning-kopie om een andere plek bij me gestoken.

In principe is de centrale deurvergrendeling bij de Defender zo beroerd niet, als je er maar aan went om de afstandbediening te gebruiken heb je tenminste één set sleuteltjes in je hand.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 09 Nov 2015, 21:37

Landmarcs schreef:In principe is de centrale deurvergrendeling bij de Defender zo beroerd niet, als je er maar aan went om de afstandbediening te gebruiken heb je tenminste één set sleuteltjes in je hand.

Groeten MarcS

Tja, als je je zelf aanwent om de deur vanbuiten met de sleutel op slot te doen ipv met de vergrendelknop is géén centrale deurvergrendeling ook zo slecht nog niet... ;) :lol:
Vincent

> www.titunet.nl <

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Nov 2015, 22:13

tja, wat is erger... een auto die je met bij wijze van spreke elke min of meer passende sleutel open maakt en jatten kunt of een die bijna niet meer van de plek te krijgen is als EN de afstandbediening niet meer werkt EN het slot stuk of gemodificeerd is zodat de noodcode niet ingevoerd kan worden..... ik vind mijn auto graag terug op de plek waar ik hem achter liet zal ik maar zeggen.... :roll:

De EKA code wordt bij verkoop op een creditcard formaat kaartje bij de auto meegeleverd. Als iedere vorige eigenaar het netjes gedaan heeft heb jij dat kaartje dus ook ontvangen bij de auto (in het mapje met instructieboekje en dergelijke?) op dat kaartje staat doorgaans ook de radio code.

Mocht je deze codes niet ontvangen hebben dan kan elke dealer deze opvragen bij Land Rover, soms wordt er bewijs van eigendom van het voertuig gevraagd, soms vragen ze er tevens een vergoeding voor.
gone

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 09 Nov 2015, 22:22

Roger B. schreef:tja, wat is erger... een auto die je met bij wijze van spreke elke min of meer passende sleutel open maakt en jatten kunt of een die bijna niet meer van de plek te krijgen is als EN de afstandbediening niet meer werkt EN het slot stuk of gemodificeerd is zodat de noodcode niet ingevoerd kan worden..... ik vind mijn auto graag terug op de plek waar ik hem achter liet zal ik maar zeggen.... :roll:

De EKA code wordt bij verkoop op een creditcard formaat kaartje bij de auto meegeleverd. Als iedere vorige eigenaar het netjes gedaan heeft heb jij dat kaartje dus ook ontvangen bij de auto (in het mapje met instructieboekje en dergelijke?) op dat kaartje staat doorgaans ook de radio code.

Mocht je deze codes niet ontvangen hebben dan kan elke dealer deze opvragen bij Land Rover, soms wordt er bewijs van eigendom van het voertuig gevraagd, soms vragen ze er tevens een vergoeding voor.

Deur openen met een beetje passende sleutel is één (dat lukt bij alle Defenders wel), jatten is twee: geen cdv betekent nog niet dat er ik er geen immobilizer (en de rest aan beveiligingsmaatregelen) in zou hebben...
Vincent

> www.titunet.nl <

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Nov 2015, 23:08

maar wel dat je hem in de vrij en van de handrem kunt zetten en op een kar trekken met beperkte herrie en zonder schade
gone

Terug naar “Techniek”