Nieuw hier

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
twdi

Re: Nieuw hier

Berichtdoor twdi » 18 Nov 2015, 16:02

het blijkt inderdaad erg vage materie te zijn. Jammer want als je niet op let kom je zo voor een onaangename verrassing te staan en wordt de auto ineens veel duurder.

Maar stel, de auto stond op geel kenteken. Wat zou de afschrijving dan ongeveer zijn en nu een eerlijke prijs?

Volgende de RDW site:
Bruto BPM € 15255
Catalogusprijs € 62550
3 januari 2011

Is daar wel wat over te zeggen?

Op mijn audi A4's schreef ik meestal na 4 jaar de helft af (15%-15%-10%-10%). Deze is een jaar ouder dus wellicht zou ik er dan 28000 voor terug gekregen hebben. Is dat met een LR vergelijkbaar want dan lijkt deze me duur. De huidige vraagprijs is 32950 excl dus 39870 incl btw. Als daar nog zeg de helft van de oorspronkelijke bpm bij komt dan is dat 47500. Dat is een afschrijving van ruim 3000 per jaar. Dat lijkt me een beetje veel te weinig.... :)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Nov 2015, 16:56

Op een defender schrijf je akelig weinig af...

Een 130 met wat opties kost hier pakweg 35 a 40 duizend.

Ga je hier kijken voor een gebruikte van 2007 met 250.000km moet je rekenen 25 a 30 kwijt te zijn...en dan heb je nieteens een in uitzonderlijk mooie staat
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Nov 2015, 18:23

Roger B. schreef:Op een defender schrijf je akelig weinig af...

Een 130 met wat opties kost hier pakweg 35 a 40 duizend.

Ga je hier kijken voor een gebruikte van 2007 met 250.000km moet je rekenen 25 a 30 kwijt te zijn...en dan heb je niet eens een in uitzonderlijk mooie staat

Roger B.

De topic starter kijkt naar een 110 StationWagon (bijv. deze: http://www.autotrader.nl/bedrijfswagen/ ... airco-imp/).   Het is dus interessant om iets meer te weten over wat een 110 "hier", dus "daar" over de oostgrens, zoal doen.

Maar het klopt, de afschrijving bij een Defender is erg laag (men leze achterlijk laag). Mijn oude 110Td5HT kende bij een Total-Loss afhandeling (mede dankzij mijn vasthoudendheid) een kale afschrijving van zo'n 50% in 10 jaar (maar daar speelde wellicht ook in mee dat de BPM toentertijd bij aanschaf nog anders lag).
Als je (alleen) naar de afschrijving kijkt is een Audi dus een hopeloze/waardeloze auto.
Je kan het ook anders bekijken:   Een investering in een dure tamelijk nieuwe (want nieuw niet meer te koop) Defender is in zekere zin een verstandige investering, je schrijft namelijk veel minder af als bij de aanschaf van een andere auto.
't Is dus een beetje als met een Apple: ook die zijn nieuw al "te duur", en blijven tweedehands ook belachelijk stevig aan de prijs, zeker als je dan zo'n dure Apple vergelijkt met een Windhoos-machine (die Windhoos-machine verliest bij wijze van spreke al waarde voordat je de doos open hebt).

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 18 Nov 2015, 18:34

110-Td5 X-tech 2006

twdi

Berichtdoor twdi » 18 Nov 2015, 18:52

Ja die pdf heb ik ook gevonden......
Lol

:-)

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 18 Nov 2015, 20:14

Landmarcs schreef:Een investering in een dure tamelijk nieuwe (want nieuw niet meer te koop) Defender is in zekere zin een verstandige investering, je schrijft namelijk veel minder af als bij de aanschaf van een andere auto.
't Is dus een beetje als met een Apple: ook die zijn nieuw al "te duur", en blijven tweedehands ook belachelijk stevig aan de prijs, zeker als je dan zo'n dure Apple vergelijkt met een Windhoos-machine (die Windhoos-machine verliest bij wijze van spreke al waarde voordat je de doos open hebt).

2 Seconden op Autoscout en je vindt zelfs in Nederland nog genoeg nieuwe Defenders die op zoek zijn naar een nieuw baasje.
De vergelijking met Apple volg ik verder niet zo.
Afgezien de waardevastheid en 'emotie' die ik beleef met m'n Defender is er verder niets waarin ze beter is dan een Discovery. Ik gok namelijk dat zo'n hedendaags model op echte offroad banden zelfs in het terrein m'n Defender nog een poepie laat ruiken.
Ik heb niets met Apple, maar ben in de loop der jaren bijna volledig overgestapt. Simpelweg om het feit dat alles goed doordacht werkt en m'n werk daarom een stuk efficiënter verloopt dan op een Windows machine.
Over die Windows machine. Koop je een kwalitatief goed apparaat dan zul je zien dat je ook daarmee relatief weinig zult afschrijven.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 18 Nov 2015, 21:15

tookaphotoof schreef:Ik heb niets met Apple, maar ben in de loop der jaren bijna volledig overgestapt. Simpelweg om het feit dat alles goed doordacht werkt en m'n werk daarom een stuk efficiënter verloopt dan op een Windows machine.
Over die Windows machine. Koop je een kwalitatief goed apparaat dan zul je zien dat je ook daarmee relatief weinig zult afschrijven.

Maar gaat 'ie dan ook net zo lang mee als een Apple? Ik werk nu (nog steeds ;) ) op mijn mid-2007 iMac, die is ondertussen al aan zijn 8ste OS (draait nu zelfs op de laatste, El Capitan) toe. Ik heb het nog niet meegemaakt dat een Windows 3.1 machine van weleer nu met Windows 10 meekan...
Wat dat betreft klopt het dat Apple - in eerste instantie - een stevige investering is, maar dus wel een die errug lang mee kan. ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Nov 2015, 22:14

totaaaal offtopic... maar die windows 3,1 machine moet je ook niet gaan vergelijken met een minstens 12 jaar jongere mac uit 2007..... Eeen mac uit 1995 ofdaarvoor draait ook niet met OSx el capitan...

Sterker nog.... volgens mijn echtgenote zou haar Macbook pro uit 2009 niet met het nieuwe OSx draaien... (en in de afgelopen 6 jaar heeft het ding al meerdere ladersversleten, een harddisk flatcable binnen in het apparaat gaf zomaar de geest, de print met de laadconnector is al eens vervangen, DVD speler is stuk, en er zit een nieuwe glasplaat in het scherm... ohja... en er zijn enkele toetsen verdwenen, en vele andere toetsen geven meer licht dan toen ie nieuw was (verf er af gesleten)
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Nov 2015, 22:17

VeeTee schreef:Maar gaat 'ie dan ook net zo lang mee als een Apple? Ik werk nu (nog steeds ;) ) op mijn mid-2007 iMac, die is ondertussen al aan zijn 8ste OS (draait nu zelfs op de laatste, El Capitan) toe. Ik heb het nog niet meegemaakt dat een Windows 3.1 machine van weleer nu met Windows 10 meekan...
Wat dat betreft klopt het dat Apple - in eerste instantie - een stevige investering is, maar dus wel een die errug lang mee kan. ;)

Upgraden? Da hoeft heulemaal niet! Of euh, ja, toch wel :lol: :lol:

http://www.nu.nl/internet/4164459/stori ... puter.html

En het is een aanname, maar het lijkt me dat als het operating system zo oud is dat de computers niet veel nieuwer zullen zijn......... :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door Edward op 18 Nov 2015, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Nov 2015, 22:19

upgraden? da willuh die defenderrijders heulemaal nie
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”