S2a Achteras overhaul vraagjes

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Eric Tol

Re: S2a Achteras overhaul vraagjes

Berichtdoor Eric Tol » 02 Feb 2018, 22:41

thor_mathieu schreef:Hallo Mensen

ik ben op het moment bezig om mijn achteras op te lappen
het as huis heeft een make over gehad door stralen schoppeeren en poedercoat

nu wil ik er een limited slip diff erinzetten en zou graag de ashcroft instaleren
maar dat is een 24 pin steek as en heb natuurlijk een 10 pin

is dit goed om te bouwen ?

graag hoor ik een reactie

Ik begrijp dat mijn reactie wat te laat komt omdat je nu al een 10 spline truetrac hebt, maar een 24 spline Ashcroft ATB diff heb ik in de achteras van mijn serie 2a 88" samen met de 24/24 spline HD serie steekassen van Ashcroft.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... hafts.html
In het diff heb ik ook nog de 4,75 HD kroon en pignon en ik heb het diff ook laten "peggen" door Ashcroft.
Het was wel een aardige investering, maar ik heb er nog geen spijt van. In het terrein heb ik er zeker profijt van en ook op straat gaat de 88" veel strakker de hoek om. Door het Ashcroft HD spul en het peggen is de achteras ook behoorlijk hufterproof geworden.
Ombouwen was dus totaal geen probleem geweest als je ook de 24/24 spline Ashcroft steekassen aanschaft en daarnaast ook de serie 3 24 spline meenemers.

Groet,
Eric

thor_mathieu

Re: S2a Achteras overhaul vraagjes

Berichtdoor thor_mathieu » 05 Feb 2018, 21:51

Eric Tol schreef:
thor_mathieu schreef:Hallo Mensen

ik ben op het moment bezig om mijn achteras op te lappen
het as huis heeft een make over gehad door stralen schoppeeren en poedercoat

nu wil ik er een limited slip diff erinzetten en zou graag de ashcroft instaleren
maar dat is een 24 pin steek as en heb natuurlijk een 10 pin

is dit goed om te bouwen ?

graag hoor ik een reactie

Ik begrijp dat mijn reactie wat te laat komt omdat je nu al een 10 spline truetrac hebt, maar een 24 spline Ashcroft ATB diff heb ik in de achteras van mijn serie 2a 88" samen met de 24/24 spline HD serie steekassen van Ashcroft.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... hafts.html
In het diff heb ik ook nog de 4,75 HD kroon en pignon en ik heb het diff ook laten "peggen" door Ashcroft.
Het was wel een aardige investering, maar ik heb er nog geen spijt van. In het terrein heb ik er zeker profijt van en ook op straat gaat de 88" veel strakker de hoek om. Door het Ashcroft HD spul en het peggen is de achteras ook behoorlijk hufterproof geworden.
Ombouwen was dus totaal geen probleem geweest als je ook de 24/24 spline Ashcroft steekassen aanschaft en daarnaast ook de serie 3 24 spline meenemers.

Groet,
Eric

hier heb ik ook inderdaad naar gekeken bij ashcroft ik heb bij hun ook mijn limited slip en en lagers besteld met de bijpassende ringen.

ik heb getwijfeld over het peggen maar heb er vanaf gezien
1974 Series 2a 109"

Terug naar “Techniek”