Interessant stuk! En inderdaad een sterk verminderde compressie!
Wellicht zit er bij mij nu wel een composiet pakking tussen, waardoor de overall-compressie zowiezo lager is

Voor beide is wat te zeggen vind ik. Composiet klinkt 'veiliger', maar 0,5-1,0 bar compressieverlies is wel erg veel. Onvoorstelbaar bijna.
Wellicht gewoon een standaard setje (wel OEM) setje van Payen bij paddock erin gooien o.i.d. (STC1641G of STC1642G), durf dit eigenlijk niet aan met aftermarket/Britpart, waar dit in veel gevallen waarschijnlijk gewoon goed zal gaan.
Edit: er wordt trouwens gesproken over een lagere compressie met
factor 0,7-1. Er wordt niet vermeld met welke eenheid (druk/verhouding/percentage..).
Kan me er wel wat bij voorstellen nu:
Bij een 3.9L met een compressieverhouding van 8.13:1 is de compressieruimte ((3950/8)/8.13)=60,73cc. Oppervlakte zuiger is pi*47^2=69,40cm2, dus inhoud per mm slag is 6,94cm3. Als de pakking dus 1,00mm dikker is, wordt de verbrandingsruimte 6,94cc groter. Dit is ((6,94*100)/60,73)=11,43% groter dan de originele verbrandingsruimte.
Correct me if i'm wrong
