90 softtop op grijs?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: 90 softtop op grijs?

Berichtdoor Roger B. » 04 Okt 2015, 21:27

Erik Peters schreef:

En ik meen dat het enige raam in de rechter zijkant maximaal maar de helft van de lengte van de laadruimte mag zijn.

Groet,

Erik.

en weet dat je de exacte regels er gewoon op na moet lezen... kun je bij de belastingdienst opzoeken
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Okt 2015, 21:31

tim schreef:Even een zijopmerking aangaande een verzekering, chek dat goed;
als die 90 op de zaak staat, en ook nog eens voorzien is van een bedrijfskenteken, moet ie in de regel uiteraard bedrijfsmatig verzekerd worden.(wat helemaal geen megabedrag hoeft te zijn.)
of je er nou veel mee rijdt of niet.
dat is althans het uitgangspunt, uitzonderingen/maatwerk is uiteraard altijd mogelijk.

eveneens hoor ik vaak dat een oldtimer verzekering op een grijskenteken auto lastig kan zijn, ookal gebruik je 'm 100% prive/hobby matig.
maar ook hier uiteraard afwijkingen mogelijk.

ik dacht dat het bij een 90 qwa fiscale blok(125 diep) op een enkele centimeter aankomt, desnoods bulkhead eruit en al dan niet vervangen door die aftermarket beugel.

Voor de Disco uit '03 betalen wij zakelijk 399 euri per jaar. Als dat een probleem is dan kun je beter verder lopen als je eender welke Laro ziet staan. :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Edward op 04 Okt 2015, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 04 Okt 2015, 21:41

Eens!

ik betaal voor de 110(WA) iets van 410 euro , bedrijfswagenverzekering.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Teun

Berichtdoor Teun » 13 Okt 2015, 18:10

Even terug naar het onderwerp hoor... ;)

Wat ik er inmiddels van begrepen heb:
Een 90 is met de huidige regelgeving maar moeizaam op grijs kenteken te krijgen. Het kán, maar daarvoor moet er wel een aanpassing aan het tussenschot worden gemaakt. Indien gedaan door een 'erkende' partij, wordt dit wel door de RDW geaccepteerd. Zelfbouw wordt me aan alle kanten afgeraden.

We hebben inmiddels de 'gemakkelijke' manier gevonden: een bestaande softtop op grijs kenteken gekocht :D
Defender 90 2.2 tdci Soft Top - 'Liv'
Defender 130 CC HCPU 2.2 tdci - 'Mr Wilks'

Terug naar “Kroeg”