Vervelend ik zit ook even op mijn hoofd te krabbelen je lijkt alles al geprobeerd te hebben.
Omdat het toerental niet zo hoog is lijkt me de pomp niet echt heel logisch.
Heb je ook je uitlaatspruitstuk bekeken op gebroken studs? Kijk of je roet ziet rondom. Als er druk weg lekt kan het zijn dat de turbo later inschakelt dan het motor management verwachte.
De nieuwe lucht massa meter die je vervangen hebt, was dat een Siemens of een VDO of een goedkopen? Je zal niet de eerste zijn die een goedkope LM er in gestoken heeft die niet werkt.
Discovery TD5 15P motor stottert 1730RPM opgelost!
Re: Discovery TD5 15P motor stottert 1730RPM
Laatst gewijzigd door sketcher op 01 Okt 2015, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
Betreft een originele VDO LMM. Heb idd ook zojuist even gekeken naar het uitlaat spruitstuk, ziet er keurig uit, geen gebroken studs. injector harnas is zojuist vervangen, heb een beetje vloeibare pakking op het halve maantje gesmeerd, dus laat het even drogen.
Vanavond maar es testen (fingers crossed)
Vanavond maar es testen (fingers crossed)
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
'per aspera ad astra'
Omdat het verschijnsel in een nauw toerentalgebiedt optreedt, kan het zijn dat het met resonantie te maken heeft: stel een kabel gaat juist op die frequentie harder schudden dan normaal, de eventuele onderbreking die in de kabel zit komt dan tot uiting. Dat kan ook gelden voor een contact, de distributieketting (als daar de geleiders, waarvan 1 een spanfunctie heeft, defect zijn) waarbij ik niet weet of de speling die er dan is voldoende kan zijn voor het verschijnsel, en andere zaken die door de frequentie mee kunnen gaan trillen.
Rangie, je concentreert je bij de storing vooral op het motorblok; ik ben het met Gerard4t eens, dat je het misschien eens moet zoeken in een ander gebied. Aan deze opmerking heb je natuurlijk niet veel, maar mijn ervaring met de Td5 is dat een storing over het gehele toerenbereik speelt, niet in zo'n beperkt stuk als jij hebt.
Andere optie:
Probeer eens wat langer in dat bepaalde toerengebied te blijven hangen en kijk eens wat er gebeurd. Temperatuur die oploopt, rook uit de uitlaat, etc. Ik zou er wel eerst een nanocom aan hangen en een vriendje dat ding laten bedienen en zoeken in de diverse hoofdstukken.
succes
Andere optie:
Probeer eens wat langer in dat bepaalde toerengebied te blijven hangen en kijk eens wat er gebeurd. Temperatuur die oploopt, rook uit de uitlaat, etc. Ik zou er wel eerst een nanocom aan hangen en een vriendje dat ding laten bedienen en zoeken in de diverse hoofdstukken.
succes
Nu gereden met nieuwe injector loom, en de verstuivers ook direct afgesteld.
Was niets mis mee, storing blijft.
Zal het idd misschien in de Kabelboom zelf moeten zoeken of in de bak.
Ben er wel klaar mee breng hem volgende week naar ET Coevorden.
Laat jullie weten hoe dit afloopt.
Was niets mis mee, storing blijft.
Zal het idd misschien in de Kabelboom zelf moeten zoeken of in de bak.
Ben er wel klaar mee breng hem volgende week naar ET Coevorden.
Laat jullie weten hoe dit afloopt.
Gr. Rangie
'per aspera ad astra'
'per aspera ad astra'
-
Waterrover
- Beheerder
Start de motor, en rij 'm warm. Haal daarna alle stekkers los van de extra sensoren, en kijk of het probleem zich niet meer voordoet? Behalve die aan de zijkant van de motor onder het inlaattraject! Want dan stopt de motor! Toch gaat mijn gevoel richting brandstofpomp/injectie. Gooi er eens een Forte dieselreiniger in, en ga een stuk sturen. Het zou kunnen dat bij het bewuste toerental, de verneveling niet goed is: oorzaak te weinig pompdruk of slecht werkende inspuiters.
Groet, Chris
Groet, Chris
Forté dieselreiniger was ik vergeten, had ik als eerste gedaan, samen met de toevoeging voor de automaat.
Mochten ze hem klaar krijgen bij ET, denk ik dat ie te koop komt...... ben het helemaal zat.
Rij al meer als 25 jaar LR, en denk dat er maar weer een klassieker voor in de plaats komt.
Mochten ze hem klaar krijgen bij ET, denk ik dat ie te koop komt...... ben het helemaal zat.
Rij al meer als 25 jaar LR, en denk dat er maar weer een klassieker voor in de plaats komt.
Gr. Rangie
'per aspera ad astra'
'per aspera ad astra'
-
Waterrover
- Beheerder
Rangie schreef:Forté dieselreiniger was ik vergeten, had ik als eerste gedaan, samen met de toevoeging voor de automaat.
Een klassieker is inderdaad overzichtelijk in vergelijking met je disco, toch kan je ook daar je wezenloos zoeken naar een probleem. Wanneer je in Zuidhorn woont, waarom breng je 'm niet naar Tynaarloo? Is toch een stuk dichterbij denk ik?
Quote: Wanneer je in Zuidhorn woont, waarom breng je 'm niet naar Tynaarloo? Is toch een stuk dichterbij denk ik?
Vroegahh lang geleden.... reed ik Range rovers. waren jonge wagens maar tegenwoordig heten ze Range Rover classic. Had er 2 stuks en een Discovery 200TDI als werkpaard.
Toen zaten ze nog in Vries en ben er eens, min of meer, weggestuurd.
Ik kwam net van de trekker samen met een maat die zijn nieuwe Defender moest halen.
We hadden onze werkkleding nog aan, en liepen zo de showroom binnen. Dit werd niet gewaardeerd en sinds dat moment had ik het gehad met de dealers.
Bij ET Coevorden denken ze met je mee, en zijn net als ik, gewoon boeren
Vroegahh lang geleden.... reed ik Range rovers. waren jonge wagens maar tegenwoordig heten ze Range Rover classic. Had er 2 stuks en een Discovery 200TDI als werkpaard.
Ik kwam net van de trekker samen met een maat die zijn nieuwe Defender moest halen.
We hadden onze werkkleding nog aan, en liepen zo de showroom binnen. Dit werd niet gewaardeerd en sinds dat moment had ik het gehad met de dealers.
Bij ET Coevorden denken ze met je mee, en zijn net als ik, gewoon boeren
Gr. Rangie
'per aspera ad astra'
'per aspera ad astra'
-
Landmarcs
Rangie schreef:>>>>.
....
Je laat je toch niet wegsturen ?
Het verhaal lijkt overigens aardig op een van mijn eerste dealer-ervaringen, nee na lezing niet mopperen, is was voorbereid en verwachtte sowieso al ongeveer alles, en ze moesten me toch eigenlijk wel kennen ....
Anyway, toen ik mijn tweede nieuwe auto kwam ophalen (mijn eerste bleek door een misverstand in het bestel-systeem niet conform mijn bestelling) toen was het uiteindelijk - door alle vertragingen t.g.v. het bestellen van een tweede etc. - de dag voor kerstmis, en het was het gebruikelijke druil-weer en ik had na 's ochtends "telegrafisch" een berg guldens overgemaakt te hebben met de vouwfiets op de trein gestapt om mijn auto op te gaan halen. Ik kwam dus nog druileriger als het weer buiten met mijn vouwfiets de showroom binnen ... en stapt de andere verkoper op mij af met de vraag wat ik kom doen. "Ik kom mijn auto ophalen" was mijn antwoord, waarop deze andere verkoper suggereerde dat ik wellicht bij de werkplaats moest zijn. Nadat ik hem fijntjes liet weten dat ik een nieuwe auto kwam ophalen en die ook net betaald had en dat die waarschijnlijk niet (meer) in de werkplaats stond droop (ook) hij af om zich eventjes niet te laten zien ... "mijn" verkoper kwam snel en liet trots zien dat mijn "tweede" auto nu wel ABS/ETC had. Dat er allerlei andere zaken nog niet deugde kwam later wel boven water.
Groeten MarcS
PS Voor mij is de Td5 een van de mooiste LandRover-motoren, een stotter kan misschien hinderlijk zijn, ik kan me echter niet voorstellen dat de oorzaak verborgen blijft.