Extreem lagen temperaturen -30 Disco 3

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Extreem lage temperaturen -30 Disco 3

Berichtdoor Landmarcs » 23 Aug 2015, 22:50

Bushtuckerman schreef:Neem survival set mee in de auto, exstra deken en thee lichtjes, sneeuw schep sleep lijn . Een op brandstof werkend motor verwarmer verbruik veel stroom en bij - 25gr is de accu snel op, als je bij de overnachting plek een elektrische paal huurt kan je ook elektrische motorvärmare en kupé verwarming laten draaien. reken wel op 2 uur of meer eerder aan zetten met een timer . Ik heb zelf 5W30 in de bak en zorg als je in Zweden bent ook de ruiten vloeistof aanpast. Dat kan je tanken aan de pomp. en als laatste tip monteer exstra groot licht rally lampen waarvan een op de berm gericht om de rendieren of elanden zien. is hier na twee uur al donker :-/

Als je toch 220V hebt dan kan je ook een (extra) druppellader mee laten lopen.
Ook accu's hebben moeite met diepe koude, ze laden moeilijker op en geven minder vermogen af ... dus zijn ze ook eerder uitgeput.
Een druppellader doet dan dubbel goed: er druppelt lading de accu in, en ... de accu wordt ook iets opgewarmd door de bescheiden stroom door die accu: je zal er niet gauw je handen aan branden, maar alle kleine beetjes helpen.

Groeten MarcS

PS   Ik kan je desgewenst aan een nette 220V motorvärme helpen. Kupé värme koop je beter in Zweden bij de Biltema.
PS2 Ze hebben zo nu en dan zelfs hier - gewoon bij de Action - -70 ruitensproeier concentraat (dat is dus gewoon spiritus met wat extra detergent + kleur- en geurstoffen)
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 24 Aug 2015, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Roger B.

Re: Extreem lagen temperaturen -30 Disco 3

Berichtdoor Roger B. » 24 Aug 2015, 00:28

Bushtuckerman schreef:Ik heb zelf 5W30 in de bak

in een D3 automaat???
gone

Walterke

Berichtdoor Walterke » 24 Aug 2015, 13:24

Roger B. schreef:
Bushtuckerman schreef:Ik heb zelf 5W30 in de bak

in een D3 automaat???

In de achterbak bedoelt hij, tenminste hoop ik :mrgreen:

Sj@rif

Berichtdoor Sj@rif » 24 Aug 2015, 14:11

RobStewart schreef:...
...
and now the fun begins. You see to change them requires nerves of steel, a very high pain threshold, the patience of a handful of saints and the speed of Usain Bolt.

Rob
...

Quote ingekort, bedoeld was alles :lol:
De hogere machten zijn geprezen dat ik geen D3 met gloeiplug problemen heb, wat een heerlijk verhaal, Rob.
Ik zeg, geef die man een uitgever!
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Aug 2015, 15:03

we gaan offtopic.... maar die heeft (of had?) ie .... zijn, helaas niet altijd even goed vertaalde, stukjes in het LRCH blad waren tot nog toe altijd goed leesvoer :lol:
gone

Terug naar “Techniek”