Edward schreef:Ja Marc, jij maakt van je racefiets ook een fixed gear bike als je derailleur kapot is?
Nee dat doe ik niet ... Nu heb ik geen racefiets maar een Bridgestone Submariner, een solide randonneur, en er zitten inmiddels o.a. tandemwielen in met 48 spaken, Suntour XC-Pro derailleurs, etc. etc.
Qua onderdelen is er meer aan de fiets verspijkerd als de hele fiets nieuw kostte ... nu wil het geval dat het frame een levenslange garantie had .... en de fiets wordt er ook weer meer waard van (dus is het niet gauw een economisch total-loss), eigenlijk is de waarde van dat levenslang gegarandeerde frame slechts een fractie van het totaal (en de waarde van het totaal ook gauw meer als de waarde van de som der delen).
Teneinde genoeg ongewone Bridgestone spare-parts te hebben koop ik als ze langskomen soms nog weer eens een "nieuwe" Bridgestone, soms krijg ik ze gewoon, soms maak ik er ook weer een traditionele "als nieuwe" 80-er jaren Bridgestone van en ... ... gelukkig ken ik iemand die van de overgeschoten frames graag fixy's maakt, dus mijn voorraad frames blijft binnen de perken.
Maar goed, ik ben dus ook niet direct van het alleen economisch benaderen, en dus meer van het repareren als het maar enigszins kan.
Bij de Disco 2 echter kom je vrij gauw in een situatie dat de reparatiekosten de prijs van een "nieuwe" tweede handse overtreffen (of minstens benaderen) en dan kan ik me wel iets voorstellen bij de poor-mans-solution.
Groeten MarcS