Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Voorwaarden grijs kenteken Defender 130

Berichtdoor Roger B. » 06 Dec 2015, 16:29

ah, de 130cm binnenhoogte is er dus alleen bij dubbelcabine eisen....

zit er niet meer zo in, in al die eisen....niet dat ze hier erg gemakkelijk zijn met verlenen van "lkw"status en dat de beperkingen die daar bij horen altijd prettig zijn... :roll:
gone

one-ten

Berichtdoor one-ten » 06 Dec 2015, 17:47

Edward schreef: Maat van me heeft er 500 euri voor betaald en daar wou ik het niet voor doen..... :D :D
......

Hee Edward, waar heeft hij dat laten doen? Want voor zo'n bedrag ga ik zelf helemaal niet aan het prutsen. Ik heb er de laatste keer namelijk ruim drie dagen over gedaan, als je al het meten en zo meetelt..Dan mag hij die van mij ook wel doen.

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 06 Dec 2015, 18:00

Niets mis met die Truckman, alleen is dat toch ook geen container?
En dan heb je in theorie ook nog die driehoek nodig?

M'n schoonmoeder hrb ik overigens nog nooit in de wagen getransporteerd. M'n zoontje rijdt wel regelmatig mee.

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Dec 2015, 18:18

tookaphotoof schreef:Niets mis met die Truckman, alleen is dat toch ook geen container?
En dan heb je in theorie ook nog die driehoek nodig?

M'n schoonmoeder hrb ik overigens nog nooit in de wagen getransporteerd. M'n zoontje rijdt wel regelmatig mee.

Nee, dat is geen container maar dat hoeft ook niet als je aan de 1300mm binnenmaat komt. Dan is je wagen een gesloten bestelwagen en geen pick up.

De trommel staat hier compleet los van, die heeft te maken met de lengte vd laadvloer voor en achter de hartlijn vd achteras.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 09 Dec 2015, 17:04

Lees het nu pas, maar bedankt.
Geen onbetaalbare oplossing om van al het eventuele gezeik af te zijn.

one-ten

Berichtdoor one-ten » 04 Jan 2016, 18:59

Zo heb ik het nu (helaas) opgelost met mijn eigen auto. 22cm van de achterbak ingekort. Kopschot er uit. Achteras 2 centimeter naar achteren (al was dat eigenlijk niet eens nodig, maar om wat meer speling te hebben bij de keuring).
Misschien niet zo mooi, maar met een broodtrommel kan je het achterstuk van de bak ook niet meer gebruiken, dus is de oversteek toch maar loze ruimte.
Nog snel op oudjaarsdag ingevoerd omdat ik bang was dat er dit jaar weer strengere eisen zouden komen.
Blijft zonde, eerst pasten er twee europallets in, nu nog maar een, dus voortaan altijd maar met aanhanger gaan rijden :(

Afbeelding

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Jan 2016, 19:59

Je bent vergeten de reservewielsteun boven de bak weg te photoshoppen. :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gone

one-ten

Berichtdoor one-ten » 04 Jan 2016, 20:08

Ja, vond ik te veel werk...Je kan het zo goed genoeg zien..

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Jan 2016, 23:34

Ben het er helemaal niet mee eens dat met de broodtrommel de laatste 270 mm van de bak niet bruikbaar zijn. Sterker nog: dat is grote onzin!

Platte platen die op de bodem liggen kunnen gewoon onder de driehoek van de trommel liggen. En met een huif of container kun je boven die trommel ook gewoon alles volladen. Met langere lengtes steekt de boel toch weer wat minder uit en ligt het minder steil.

Hoe vaak komt het voor dat je twee pallets lengte nodig hebt en ook de volle hoogte? Dan ben je piepschuim aan het vervoeren want anders zak je meteen door die 1500 kilo heen......

Ik heb al tig 130's met cargorails uitgevoerd zodat je op de hoogte van de trommel een zwevende vloer kunt maken als je volle lengte nodig hebt. Bindogen zijn er dan ook meteen genoeg.

Maar je wagen verminken zoals hierboven is natuurlijk ook een optie. Al zie ik die alleen zitten als je ook regelmatig echt flink off road gaat en last hebt van de overhang vd bak. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

one-ten

Berichtdoor one-ten » 05 Jan 2016, 07:11

ik rij normaal altijd met twee pallets met opzetranden naar de straler, en met twee pallets naar de verzinkerij.
Past nu niet meer. Moet dus maar weer een bak op mijn Ducato met verwisselbare opbouw maken denk ik, of met aanhanger gaan rijden. Maar het is allemaal meer gedoe dan gewoon in mijn dagelijkse auto stappen.

Ach ja verminken..ik begin er zelf al aan te wennen inmiddels en ik krijg zelfs behoorlijk wat berichten op Facebook van mensen die vragen of ik de bak voor hen ook kan inkorten. Dat wil ik best maar zit al bijna het hele jaar volgeplanned, dus geen tijd.

Zelf zet ik binnenkort gewoon de originele bak weer terug en buig een broodtrommeltje. Voor mij was deze bak een experiment omdat ik het nog nooit heb gedaan. Ik wilde bovendien graag een bak op voorraad hebben die heel ruim binnen de grijs kenteken voorwaarden past. Als ik snel een 130 op kenteken wil zet ik even de bak er op, en heb dan ondertussen de tijd om de originele bak aan te passen.

Had je nog contactgegevens van je kennis die de ombouw voor 500 euro wil doen? Dan heb ik denk ik wel wat klantjes voor hem.

Terug naar “Techniek”