one-ten schreef:Blijft een gedoe...
Ik heb net voor mezelf in DE een 130 uit 2009 gekocht, ik ga de bak maar kapot knippen en de klep onhandig maken![]()
Twee weken geleden was er hier in Almelo overigens een zeer grote controle met politiemotoren door heel Almelo die auto's meenamen naar de woonboulevard, waar een compleet kamp was opgezet met belastingdienst, douane, RDW, politie, officier van justitie, kantoorunits, weegplaten, hefbrug en weet ik wat allemaal nog meer.
Ik zat nog al in spanning toen in mee moest met mijn 130 met niet aangepaste laadbak. Papieren werden gecontroleerd, snelle technische controle van verlichting, banden en op de remmenbank en ik mocht doorrijden. Bestelbusje achter me mocht wel mee naar het hoekje van de douane, maar de douane keurde mij geen blik waardig.
Vlgs dit berichtje van jezelf: viewtopic.php?f=14&t=7928&start=30#p66245 kan je ook nog rustig wachten tot een volgende controle ... en dan weer een schietgebedje dat ze niet met het meetlint aan de gang gaan.
Is natuurlijk ook interessant wat er nu bij die ingevoerde DE 130 als wielbasis in de administratie staat, hadden de NL 130-en uit die tijd geen opgerekte wielbasis ? Alternatief is "natuurlijk" een stukje tussen het chassis te lassen en er (weer) een speciale NL 133 versie van te maken.
Groeten MarcS