Bowmore_and_more schreef:Vandaag belde Jaap van Twisk mij met de mededeling dat er recent mensen met een 130 zijn aangehouden en de auto niet blijkt te voldoen aan de grijs kenteken regeling. Zo wie zo sympathiek dat Jaap mij belde (wetende dat mijn auto gedurende de garantieperiode niet meer bij hem in onderhoud is).
Het bericht luidde dat de huif te laag zou zijn om onder de (kennelijk nieuwe) grijs kenteken regeling te vallen. Uiteraard onaangenaam verrast, omdat mijn auto 4 weken geleden is gekeurd en op kenteken is gezet. Jaap meldde mij dat Landrover Nederland hierover aan de slag is met de belastingdienst, omdat dit alle 130 eigenaren met de standaard huif zou benadelen. Is dit bij iemand bekend?
hmm hier word ik ook niet vrolijk van.
Maar ik blijf gewoon rondrijden met huif, spatborden en verlichtingsbalk. Ook ik kan de electra van de bak losmaken van het chassis om een losse verlichtingsbalk aan te sluiten. Bovendien lijkt het mij dat onder oude regeling goedgekeurde auto's voldaan hebben aan de eisen, zeker als LR NL dat doet.
Vanmorgen telefonisch navraag bij LR NL gedaan, zij geven aan dat ze met de belastingdienst aan het overleggen zijn over de hoogte van de laadbak. Ik kon hem altijd benaderen om te horen of er uitsluitsel was, werd goed geholpen. Iets anders dat hij aangaf is dat het ook 'at random' is of een inspecteur van de douane hierover dwars gaat liggen.... Typisch Nederlands? Drie instanties (douane, belastingdienst, RDW) die elkaar bezig houden en met het vingertje naar elkaar kunnen wijzen. Behoorlijk vervelend.