zou bij controle een flinke duw niet helpen in de goede richting?
Denk het niet. je hebt ook nog de verbindingsstangetje tussen de hoofdbuizen natuurlijk. Het is aan de voorkant echt millimeter werk. Met de spacers tussen de achteras kom je normaal gesproken exact aan de 40%. Dat zou theoretisch betekenen dat de dikte van het huifdoek er al voor zou kunnen zorgen dat de 40% niet wordt gehaald.
Het lijkt mij het verstandigste om een extra stang te gebruiken die je met pootjes naar voren aan de voorste stang bevestigt.
Het zou zonde zijn als je zoveel werk van aanpassingen maakt en je krijgt later alsnog een boete omdat je een millimeter te kort komt. Want reken er op dat ze die ene millimeter niet zo maar door de vingers gezien.
Er is van mij wel eens een auto afgekeurd die ik liet omkeuren naar 'verwisselbare opbouw' omdat hij door de ombouw 1 mm langer was geworden en hierdoor opeens markeringslichten aan de zijkant moest hebben. Onvermurwbaar, gewoon terugkomen, dan goedkeuren. (dus snel even heen en weer gereden en met de lammellenschijf een millimeter weggeslepen).