land rover kopje onder

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Roger B.

Re: land rover kopje onder

Berichtdoor Roger B. » 23 Jul 2015, 23:25

vreemd verhaal......

dat ie begint te rollen is al vreemd, dat ie aanslaat is nog vreemder (stond ie op contact dan? of heb je contante spanning naar je brandstofafsluiter liggen?) dat ie dan vanzelf afslaat en geen water in de motor gekomen is is uitzonderlijk mazzel hebben..........

maar als ik zie dat ie tot aan het dak in het water gestaan heeft kan ik alleen maar vrezen voor (nog meer) elektrische problemen in de toekomst... alles is nat geweest, alle stekkers, alle draden alle elektrische "apparatuur" dat gaat nu lekker oxideren en dan komt de ellende.

Wat iig te doen
-ALLE olien verversen voordiff, swivels (ook als er vet in zit, dit verversen), achterdiff, tussenbak, hoofdbak, motor maar ook remsysteem en stuurbekrachtiging.
-alle wiellagers reinigen en vers vetten
-cardanassen smeren
-accuzuur niveau checken en zuurwegen

verder
alle lamparmaturen schoonmaken van binnen
zoveel mogelijk stekkers reinigen met contactreiniger en daarna met contactvet inspuiten en weer insteken.

al met al..... misschien was verder duwen beter geweest :mrgreen: :roll: ;) :lol: :lol:

mbt de lier...... een warn? water in de motor.... denk niet dat het relais het probleem is, maar dat kun je meten
gone

ppw

Berichtdoor ppw » 24 Jul 2015, 13:14

net versnellings - & tussenbak voorzien van verse smeersellen, en motorolie ververst en oliefilter... zat nagenoeg geen water in V/T bak! motor geheel niet... kwam bijna 6 liter motorolie uit :D
intercooler en turbo en luchtfilter( nieuw) weer schoon
morgen diff even doen... maar waarom ook koppeling en rem olie verversen?? is toch een dicht systeem?
is welliswaar een kleine moeite, maar toch... waarom?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger

Berichtdoor Roger » 24 Jul 2015, 13:42

volgens mij zitten er wel degelijk ventilatieopeningen in de vuldoppen dacht ik.
koppelingsvuldop niet maar de vraag is of die onder water dicht blijft.
remvloeistofreservoir al helemaal niet denk ik.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

ppw

Berichtdoor ppw » 24 Jul 2015, 13:46

hmm, dan denk ik wellicht anders.... maar als je rem/koppeling moet ontluchten.... omdat je anders geen druk hebt... lijkt met me toch een waterdicht systeem?? kan het uiteraard ook weer eens mis hebben :roll: :roll:
maar dank!
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Jul 2015, 14:41

ppw schreef:hmm, dan denk ik wellicht anders.... maar als je rem/koppeling moet ontluchten.... omdat je anders geen druk hebt... lijkt met me toch een waterdicht systeem?? kan het uiteraard ook weer eens mis hebben :roll: :roll:
maar dank!

Staat je reservoir onder druk dan? Nope! En als er remvloeistof uit kan om in het systeem gepompt te worden kan er dus ook lucht in het reservoir anders zou dat vacuum zuigen. Als er lucht in kan kan er ook water in. Bovendien is Dot zo hygroscopisch als de pest, uit damp in de lucht komt er al water in je vloeistof, daarom ververs je ook. Dus als je het onder water houdt wil er best water inkomen. ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw

Berichtdoor ppw » 24 Jul 2015, 15:49

aha... nou, da's dus duidelijk :D dank!
― Robert Downey Jr.

Terug naar “Kroeg”