Ik ben bij G&G Autoservice geweest in Heinkenszand voor een zogenaamde powerflush. Een Jaguar specialist en zij doen dit klusje vaker. Het is toch wel ff wat meer dan alleen het carter met filter wisselen... Allereerst samen een proefritje. Alhoewel mijn bak in mijn ogen niet slecht schakelde, alleen een lichte trilling bij lock-up rond 90 km/h, kon Raymond van G&G mij toch heel wat punten laten voelen waar de bak steken liet vallen. Slip bij wegrijden, te laat op en terugschakelen en idd het lock up probleem. Daarna auto op de brug en daar koppelen ze een spoel/vul apparaat aan op de leidingen van en naar je transmissiekoeler. Daarmee spoel je met een additief alle oude olie rond in de transmissie. Dat is de powerflush. Daarna carter eronder uit en het nieuwe carter + filter eronder. Ik had de Bearmach kit zoals hierboven vermeld in huis gehaald waardoor installatie redelijk eenvoudig is.
Daarna gooi je 15 liter verse transmissieolie in het vulapparaat en daarmee spoel je alle oude zooi eruit tot er uiteindelijk alleen schone nieuwe olie in de transmissie zit. In bijgevoegde foto zie je rechts de schone nieuwe olie die erin gaat en links de oude olie die eruit komt.

Daarna weer een proefritje en echt een wereld van verschil! Schakelingen voel je eigenlijk niet meer, slip bij optrekken weg, vibreren bij 90km/h helemaal weg..... Helemaal goed.
Kost een paar centen maar heb er nu wel een goed gevoel bij....