Defender 2002, alarm

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Defender 2002, alarm

Berichtdoor Edward » 07 Jul 2015, 19:38

Dat is een hele goede vraag. :shock: :shock:

Maar als je bedenkt dan de ontwikkelaars van dat technische wonder het ook klaarspelen om koperdraad olie te laten lekken zou ik m'n vakantie niet verpesten met het zoeken naar het antwoord. :lol: :lol:

Heb het met mijn 130 ook gehad, 6 jaar geleden en daarna nooit meer :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger

Berichtdoor Roger » 07 Jul 2015, 20:17

ok ok Edward maar dat was doelbewust om oxidatie van het koperdraad te voorkomen en de ECU tegelijkertijd waterafstotend te maken.

ik vond het een geniale vondst.

daarbij zit ook nog eens de stekker nooit vastgeroest.

top!!

:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Jul 2015, 11:26

Alarm van de def Td5 is losse kast vergelijkbaar met het alarm van de 300tdi. Alarm van de D2 zit verweven in de BCU...... niet vergelijkbaar
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Jul 2015, 16:13

De Keetjes schreef:ons probleem is voor nu opgelost. de accu er ruim 10 minuten afgehaald en daarna 4 keer drukken op de afstandbediening bij de vergrendeling en daarna op openen en daarna konden we de landrover weer starten. Maar rara hoe dit nu wordt veroorzaakt.

Wellicht had een paar maal achterelkaar op en van het alarm al genoeg geweest.
Gek genoeg lijkt de auto soms ineens de key-fob niet meer te willen kennen.

Groeten MarcS

PS Je hebt toch wel rustig genoten van het Tapijt van Reine Mathilde ? (Vroeger was het tapijt overigens "mooier", gewoon aan de muur in een grote rechthoekige zaal, tegenwoordig is het veel beter beschermd maar heeft bekijken het ook een zekere aquarium-sensatie.)

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 09 Jul 2015, 18:43

Het doet me een beetje denken aan het spontaan gaan branden van het motorlampje in het dashboard dat ik laatst had:
http://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=14&t=7582waarin:
Met mijn oude trouwe Td5 had ik een paar keer de eerder genoemde symptomen, geen water-ingress (althans mij niet bekend), en er leek een zekere correlatie met het niet gebruiken van het alarm. Het leek dus op het niet herkennen van de "chip in the plip". Net als bij Edward: een paar maal alarm op en af en alles werkt weer.

Waarbij het opgelost is door het systeem een paar keer op en af alarm te zetten, wat ik normaal nooit doe, het maakt zo'n lawaai als je vergeet dat de auto op al-arm staat.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Jul 2015, 20:46

als je de auto met de afstand bediening afsluit en opent is dat lastig te vergeten........ dat schrijvend bedenk ik me... heeft een Td5 wel centrale vergrendeling??
gone

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 10 Jul 2015, 07:36

Roger B. schreef:als je de auto met de afstand bediening afsluit en opent is dat lastig te vergeten........ dat schrijvend bedenk ik me... heeft een Td5 wel centrale vergrendeling??
De mijne uit 2001 in ieder geval niet.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jul 2015, 10:45

Erik Peters schreef:
Roger B. schreef:als je de auto met de afstand bediening afsluit en opent is dat lastig te vergeten........ dat schrijvend bedenk ik me... heeft een Td5 wel centrale vergrendeling??

De mijne uit 2001 in ieder geval niet.

Ik meen dat ergens in 2001/2002*, ± samen met de "2º generation" dashbord verandering, centrale deurvergrendling een optie werd.
Toentertijd zei een LandRover werkplaatschef dat ie die centrale deurvergrendeling geen goed idee vond, het zou alleen maar stuk kunnen.

* daarvoor waren er al wel ombouwsetjes die samenwerkten met keyfob/het alarm

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Jul 2015, 11:09

Landmarcs schreef:Toentertijd zei een LandRover werkplaatschef dat ie die centrale deurvergrendeling geen goed idee vond, het zou alleen maar stuk kunnen.

Groeten MarcS

Da's wel grappig, want behalve kabelbreuk door de knullige kabeldoorvoer bij de deur gaat er eigenlijk nooit iets stuk aan de CV. Als er al iets hapert is het de afstandbediening. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jul 2015, 12:23

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Toentertijd zei een LandRover werkplaatschef dat ie die centrale deurvergrendeling geen goed idee vond, het zou alleen maar stuk kunnen.

Groeten MarcS

Da's wel grappig, want behalve kabelbreuk door de knullige kabeldoorvoer bij de deur gaat er eigenlijk nooit iets stuk aan de CV. Als er al iets hapert is het de afstandbediening. :lol: :lol: :lol:

'k Zal maar niet verder ingaan op wie het precies was ... ('t is zoiets als Dupont&Dupont) ... hij was indertijd werkzaam bij een echte dealer.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”