De MRB plannen? Peanuts want .......

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: De MRB plannen? Peanuts want .......

Berichtdoor Edward » 29 Jun 2015, 13:33

Rob geeft z'n geloofwaardigheid al weer met z'n betoog tegen de elektrische auto. :shock: :shock: :shock:

Nu is ie nog niet beter dan een oliestoker nee, maar het is de ENIGE oplossing. Zelfs Shell is het er over eens dat de olievoorraad eindig is. De verbrandingsmotor heeft dik 100 jaar ontwikkeling doorgemaakt om te zijn waar ie nu is. (vrij treurig resultaat dus) De elektromotor en accu's krijgen nu pas een jaar of 20 serieuze aandacht waarbij pas het laatste decennium in de auto.......... :roll: :roll:

Juist dit soort dom geblaat maakt dat ik er een Land Rover en wellicht beide uitdoe....... Ik weet niet of ik nog bij dit soort volk wil horen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Han de Ridder

Berichtdoor Han de Ridder » 29 Jun 2015, 20:23

Een elektrische hond dan ook maar, voor in de elektrische Land Rover?

http://www.nrc.nl/klimaat/2009/10/26/li ... -een-hond/

:mrgreen:
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.

Peu

Berichtdoor Peu » 29 Jun 2015, 20:24

danny.post schreef:Heren,

No offense! Wat ik juist wil zeggen is dat je dit soort onzin gewoon niet op het forum moet zetten omdat je daarmee de club geen goed doet. Als ik het beste jongetje van klas zou willen zijn zou ik toch niet al jaren aan de trial meedoen waar ik vaak met een rokende V8 naar toe rij... Die hardloopster waar ik het over had en andere milieu lobbyisten geef je alleen maar gelijk als je dit op het net zet. Het is volgens mij al moeilijk genoeg om nog off road terreinen te vinden.

Dat we het dan niet eens zijn over hoe jullie redeneren laten we dan maar in het midden.

Danny

(kan het toch niet laten :), laten we het op facts houden: Noorwegen: 99% van de electra komt van waterkracht, molens zijn dus niet nodig en Oslo is plugin stad nr 1 van de wereld: https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_e ... _in_Norway) en onderweg zie je waarschijnlijk niet alle molens van Denemarken omdat die bijna allemaal in zee staan)

Dat de stroom van water komt snap ik. Dat ik bijna geen PHEV's zie ook:
Sales of plug-in hybrids have had a much smaller market penetration than pure electric car sales because they were not eligible for the same tax exemptions and other incentives enacted for electric cars.[28][29] However, the government approved a tax reduction for plug-in hybrids in effect starting in July 1, 2013, which was expected to improve PHEV sales.[29][30]
Tevens verwacht ik dat het wagenpark zo klein is dat het niet opvalt zoals in NL. Daar rijden nu zo'n 8 á 9 mlj auto's rond. Als in NL 1:100 een stekkerauto was dan zag je ze nog meer dan nu.
Het huidige PHEV bestand in NL bestaat voor het grootste deel door gesponsorde leaserijders die niet of nauwlijks het snoer uitrollen (weet ik uit eigen kringen)...die de vuile diesels betalen....toch?
Anders kocht NIEMAND zo'n hok.
(Wist je dat een heel groot deel van onze gesubsidieerde electrische auto's naar landen als USSR geexporteerd worden. Onze "2e hands" Tesla's rijden daar nu als taxi rond

My2cts
Failing to prepare is preparing to fail!

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 30 Jun 2015, 09:18

Edward schreef:Juist dit soort dom geblaat maakt dat ik er een Land Rover en wellicht beide uitdoe....... Ik weet niet of ik nog bij dit soort volk wil horen.

Ik had van jou niet verwacht dat jij jouw autokeuze liet afhangen van het soort volk dat daar in rijdt.... :(

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

johnovergeld

Berichtdoor johnovergeld » 13 Jul 2015, 22:41

CO2 uitstoot is goed voor de natuur daar groeien de plantjes van die en de bomen nemen co2 op. De mens heeft weinig invloed op het klimaat. De klimaat mannetjes wel op de belastingdruk. Overigens een goed afgestelde auto kan nog 20 jaar rondrijden zonder dat de auto meer Co2 uitstoot dan een nieuw vervaardigde hybride. Het vervaardigen van de auto kost zoveel Co2 dat je nooit zal kunnen spreken over winst voor de natuur. :idea:

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Jul 2015, 22:50

Zolang het leasetuig op deze wereld vrolijk iedere 3-4 jaar in een nieuwe wagen stapt is het drogredenatie om steeds over de productiedruk versus de brandstofconsumptie te praten..... :shock: :shock:

Elektrisch rijden is uiteindelijk de enige oplossing tenzij iemand nog met een beter idee komt. Fossiele brandstof is niet meer van deze tijd........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jul 2015, 23:19

johnovergeld schreef:De mens heeft weinig invloed op het klimaat.

In ieder geval is dit een gewaagde uitspraak. Ik dacht dat het klimaatsceptisisme inmiddels zijn "beste" tijd had gehad.
(Simon Rozendaal heeft zich in de tussentijd al weer met fris optimisme op andere terreinen, waar hij evenzo weinig van weet, geworpen.)
Zie verder bijvoorbeeld:
http://www.trouw.nl/tr/nl/13110/Klimaat ... tjes.dhtml
http://nos.nl/artikel/2015505-klimaatwe ... ticus.html
http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2015/ ... ts-1463328

Het is weliswaar zo dat er op geologische tijdschaal wel meer en ook grotere klimaat-schommelingen zijn geweest (de grotere daarvan dateren van voor het optreden van de soort "mens") echter, de laatste klimaatschommeling - dwz de rappe stijging van de temperatuur in de laatste eeuw en meer nog in de laatste 30 jaar lijkt wel degelijk sterk beïnvloed door het grootschalig verbranden van fossiele brandstoffen.

Aan de andere kant: Het CO2 probleem los je niet op met electrische auto's en ander klein apen-voer. In de eerste plaats is de electrische auto van het begin af aan al een achterhaalde oplossing: het hele concept van zich massaal en tegelijk individueel te willen vervoeren is voorbij zijn uiterste houdbaarheid.
En nog belangrijker dan de vervoersvraag is de aantalsvraag: Zolang de wereldbevolking ruim harder groeit als een realistische CO2-uitstoot vermindering (teruggerekend per persoon) ben je aan het dweilen met de kraan wijd open. CO2 uitsoot verminderen is belangrijk, de wereldbevolking in toom houden is essentieel.

Anyway, op een geologische tijdschaal zijn wij - de mensheid - slechts een minieme rimpeling, dus in dat licht loopt het allemaal wel los.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”