Zijn we straks weer de klos met de nieuwe MRB plannen
-
Roger B.
Re: Zijn we straks weer de klos met de nieuwe MRB plannen
kunt altijd nog de Td5 en de bakken uit je disco slopen en er een flink accupack en twee elektromotoren aan de diffs voor in de plaats hangen
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:kunt altijd nog de Td5 en de bakken uit je disco slopen en er een flink accupack en twee elektromotoren aan de diffs voor in de plaats hangen
Of er een buitenboordmotor aan hangen ... op waterwegen is nog steeds niet of nauwelijks iets van belasting * ... dan wordt de waterrover een echte water-rover.
* Niet te hard roepen, voor je het weet komt er een nogal Wiebes water-tax.
Groeten MarcS
-
Roger B.
Disco's zijn dan welliswaar een stuk waterdichter dan defenders.... maar zinken doen ze allemaal vrij snel
mbt watertax.. Plannen voor belasting op pleziervaart zijn er al eerder geweest
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:....
En die Watertax is toen met een uiterst doorzichtige smoes weer terzijde geschoven.
Voertuigen op het water hadden geen degelijk kentekenregistratie en dus was belastingheffing moeilijk. Dat is natuurlijk waar, maar het wordt wel erg doorzichtig als dan kort daarop gesuggereerd wordt een betere kentekenregistratie in te stellen omdat er zoveel diefstal is van voertuigen op het water. (Ik schrijf met opzet "voertuigen"en niet "vaartuigen" om te benadrukken dat ik niet zie waarom er wel MRB bestaat en geen MVB. Zeker als je weet hoeveel geld er gaat zitten in allerlei "kunstwerken", in het baggeren van vaarwegen etc. zou een MVB zo gek nog niet zijn.)
Groeten MarcS
Gewoon de wegenbelasting afschaffen en de brandstof gewoon duurder maken, rij je meer dan betaal je meer, soms staat de mijne een week stil, ook nog op me eigen stukje grond, tegenwoordig betaal je alleen maar voor het bezit van je auto, niet voor het gebruik 
-
Landmarcs
marko001 schreef:Gewoon de wegenbelasting afschaffen en de brandstof gewoon duurder maken, rij je meer dan betaal je meer, soms staat de mijne een week stil, ook nog op me eigen stukje grond, tegenwoordig betaal je alleen maar voor het bezit van je auto, niet voor het gebruik
Een prima idee ... alleen zijn een paar invloedrijke (auto- en olie-) lobbyisten hier niet blij mee -- het komt nl gauw neer op een verdubbeling van de brandstofprijs.
De nog maar een paar jaar geleden afgeschoten kilometer-heffing zou je hiermee min of meer terug krijgen.
Op zich heb ik niet zoveel tegen een kilometerheffing: je zou daar heel makkelijk ook de snelheid in kunnen verwerken, dan heb je direct het probleem van duur betaald in de file staan (wat bij eenvoudiger tolsystemen kan optreden) opgelost. (En wat mij betreft mag een snelheidsafhankelijke kilometerheffing ook direct doorgelinkt naar de justitiële incasso en naar een punten-rijbewijs.)
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:marko001 schreef:Gewoon de wegenbelasting afschaffen en de brandstof gewoon duurder maken, rij je meer dan betaal je meer, soms staat de mijne een week stil, ook nog op me eigen stukje grond, tegenwoordig betaal je alleen maar voor het bezit van je auto, niet voor het gebruik
Een prima idee ... alleen zijn een paar invloedrijke (auto- en olie-) lobbyisten hier niet blij mee -- het komt nl gauw neer op een verdubbeling van de brandstofprijs.
De nog maar een paar jaar geleden afgeschoten kilometer-heffing zou je hiermee min of meer terug krijgen.
Op zich heb ik niet zoveel tegen een kilometerheffing: je zou daar heel makkelijk ook de snelheid in kunnen verwerken, dan heb je direct het probleem van duur betaald in de file staan (wat bij eenvoudiger tolsystemen kan optreden) opgelost. (En wat mij betreft mag een snelheidsafhankelijke kilometerheffing ook direct doorgelinkt naar de justitiële incasso en naar een punten-rijbewijs.)
Groeten MarcS
wel zo prettig als je aan de grens woont!....
net zoals de overheid denkt dat uitstoot en emissie-eisen bij de grens ophouden.....
tsssss, denk er ernstig over om naar grijs kenteken te gaan.... en dan maar 130 te gaan rijden
en dan heb ik het ook nog niet eens over de ruim €1400 aan parkeervergunningen die ik per jaar betaal.... niet dat ik dan kan parkeren.... want er is geen plaats!! of de ozg/milieu belasting in A'dam....
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Landmarcs
ppw schreef:....
wel zo prettig als je aan de grens woont!....
net zoals de overheid denkt dat uitstoot en emissie-eisen bij de grens ophouden.....![]()
![]()
tsssss, denk er ernstig over om naar grijs kenteken te gaan.... en dan maar 130 te gaan rijden![]()
en niet meer een wagonlading kids her & der te commuten
en dan heb ik het ook nog niet eens over de ruim €1400 aan parkeervergunningen die ik per jaar betaal.... niet dat ik dan kan parkeren.... want er is geen plaats!! of de ozg/milieu belasting in A'dam....![]()
ppw,
Misschien moet je eens denken aan verhuizen richting grens (of eroverheen)?
Ofwel, alles heeft zo z'n prijs.
Ik denk zo nu en dan ook aan een emigratie ...
... maar er staan wetten in de weg, en praktische bezwaren (en een wederhelft die er niet aan wil denken).
In het land van mijn verlangen hebben ze overigens wel weer een puntenrijbewijs en enkele andere obstakels.
Dus ... vooralsnog toch maar hier blijven, Nederland staat toch altijd nog kort onder de de top drie qua welbevinden van de burger.
Groeten MarcS
- GJ Disco 300 Tdi
tsja..
Er moeten o.a meer auto's verkocht worden van 'milieuvriendelijke" fabrikanten.
via slimme trucjes op niveau gaat dat wel lukken, en 'vergissing' weg wuiven gaat ook altijd lekker in Den Haag, en niemand die z'n bek opentrekt..
Ik bedoel eh slimme objectieve adviseurs houden onze politici toch niet voor de gek???
Er moeten o.a meer auto's verkocht worden van 'milieuvriendelijke" fabrikanten.
via slimme trucjes op niveau gaat dat wel lukken, en 'vergissing' weg wuiven gaat ook altijd lekker in Den Haag, en niemand die z'n bek opentrekt..
Ik bedoel eh slimme objectieve adviseurs houden onze politici toch niet voor de gek???
Disco 1994 300TDI
Landmarcs schreef:...........
ppw,
Misschien moet je eens denken aan verhuizen richting grens (of eroverheen)?
Ofwel, alles heeft zo z'n prijs.
Ik denk zo nu en dan ook aan een emigratie ...
... maar er staan wetten in de weg, en praktische bezwaren (en een wederhelft die er niet aan wil denken).
In het land van mijn verlangen hebben ze overigens wel weer een puntenrijbewijs en enkele andere obstakels.
Dus ... vooralsnog toch maar hier blijven, Nederland staat toch altijd nog kort onder de de top drie qua welbevinden van de burger.
Groeten MarcS
werkt niet echt als je hier je geld verdient, een huis hebt gekocht, een bedrijf hebt, geïnvesteerd, afhankelijk bent...... en al je zuurverdiende geld, bloed zweet en tranen ziet verdampen....
is het buitenland, waar je een immigrant bent, dan een logische keuze? ( heb ruim 3 jaar de wereldzeeën bevaren, en in zowel België als Zwitserland gewoond/gewerkt; ruim 5 jaar...)
en ik kan zo zonder problemen naar Australië of Nieuw Zeeland, daar ik met een Nieuw Zeelandse getrouwd ben... maar doe maar nie....
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.