HET IS OPGELOST !
uiteindelijk kan de oplossing 1 van de 2 volgende dingen zijn geweest.
allereerst heb ik de carburateur helemaal uit elkaar gehaald en ultrasoon gereinigd.
terwijl ik dat aan het doen was viel mij op dat de venturi's beide op een andere manier gemonteerd waren.
de primaire venturi is van boven en van onder gelijke grootte enkel in het middel smaller.
ook heeft de "nozzle" het tuutje waar de benzine uit gezogen wordt, de vorm van een soort giet tuitje.
dit tuitje zat qua vorm ondersteboven (dus de lange kant boven en de smalle kant onder)
ook was het buisje waar de benzine door loopt als helling naar beneden geplaatst.
dit leek me allemaal logisch want de benzine moet ook naar beneden dus no problemo.
MAARRRRRR
de secundaire venturi heeft een andere vorm/ maat
deze heeft een heel smal gedeelte
en een wijd gedeeltje
ook weer is het "tuitje" gevormd zoals in de primaire venturi.
nu zat dit tuitje met de korte kant boven wat mij onlogisch leek
evenals dat de smalste kant van de venturi aan de onderkant zat
een venturi is een versmalling in de luchtdoorgang waardoor na de venturi een vacuum ontstaat en dit vacuum zuigt benzine aan.
daarom vond ik het logischer als de smalle kant van boven zat
op deze manier zat ook het tuutje hetzelfde gemonteerd als de primaire venturi
ik ben een stukje gaan rijden en merk nu dat er op geen enkel punt van gasgeven nog een dip te vinden is.
ook merk ik dat wanneer de tweede trap er bij komt er een duidelijk gevoel van meer power is.
al met al is het waarschijnlijk opgelost , ik heb wel nog maar 1 rondje gedaan maar het gevoel was duidelijk te merken.