S3 88 1972 Benzine 2.25: Dieselblok inbouwen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: S3 88 1972 Benzine 2.25: Dieselblok inbouwen

Berichtdoor Roger B. » 24 Mei 2015, 02:27

ohja, ik vergeet dat er mensen zijn die serieus flinke afstanden met 90 kmh over de snelweg gaan :lol: :lol:

Ik reed met mijn D1 200Tdi gemiddeld 1:9 a 1:9,5 en een Tdi zou door zijn constructie zuiniger moeten zijn dan een ongeblazen indirect ingespoten... nu is een D1 wellicht iets zwaarder dan een series... maar ook iets afgeronder...

Ik lees vaker dat men met een series NA rond de 1:7 a 1:8 rijdt, zelf geen ervaring mee... is van voor mijn tijd
gone

Gebruikersavatar
GeertLW79
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 Feb 2011, 19:08
Locatie: Schildwolde

Re: S3 88 1972 Benzine 2.25: Dieselblok inbouwen

Berichtdoor GeertLW79 » 24 Mei 2015, 07:19

Naar mijn werk ga ik niet over de snelweg, sterker nog, er ligt daar helemaal geen snelweg. Volgens mij is er zelfs weinig tijdswinst te boeken als ik met de Porsche ga i.p.v. met de LW :mrgreen:
Light Weight 1979 2.25D

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: S3 88 1972 Benzine 2.25: Dieselblok inbouwen

Berichtdoor Landmarcs » 24 Mei 2015, 10:04

Roger B. schreef:ohja, ik vergeet ..... ..... zelf geen ervaring mee ... is van voor mijn tijd


Goed dan even een rekensommetje van deze tijd (of is rekenen ook iets van vroeger?), met actuele ("goedkope") NL-brandstofprijzen.

Diesel – € 1,23 / 9 = € 0,14 per kilometer     Benzine – € 1,58 / 6 = € 0,26 per kilometer

Ofwel: per kilometer is een benzine Series bijna dubbel zo duur (en op gas zit je wellicht rond de diesel-prijzen maar heb je het gas-gedoe).


Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: S3 88 1972 Benzine 2.25: Dieselblok inbouwen

Berichtdoor Roger B. » 24 Mei 2015, 10:33

hoe kun je iemands post uit zijn verband rukken? :roll:

je hoeft mij niet te overtuigen, had (oke, een beetje grof gegokt met 40ct per km, dacht dat benzine, (ik rij niet met dat spul) ergens achter in de 1,60 zat kwa prijs) zelf al aangegeven dat je flink goedkoper zou kunnen rijden met een diesel.... en daarbij van min of meer gelijk verbruik uitgegaan....

dus mij hoef je niet te overtuigen noch mijn ongelijk te bewijzen met een misvormde quote
gone

Twi
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 Nov 2014, 21:54

Re: S3 88 1972 Benzine 2.25: Dieselblok inbouwen

Berichtdoor Twi » 24 Mei 2015, 13:06

Beste Heren,

Ik begin de voordelen van een dieselconversie te zien! Nog 3 jaar en mijn series 3 is volledig oldtimer.. Zeker een goede optie om dan een dieselblok uit een nieuwere laro in te bouwen.

Dan rest mij alleen nog de vraag.. Zo'n blok; wat kost dat? zo'n conversie laten uitvoeren; wa kost dat? Ik snap dat men niet op de euro kan aangeven wat de kosten zijn, maar wellicht dat iemand al een dergelijke conversie heeft gedaan en mij een indicatie kan geven.. :D

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: S3 88 1972 Benzine 2.25: Dieselblok inbouwen

Berichtdoor Landmarcs » 24 Mei 2015, 14:16

Twi schreef:Beste Heren,

Ik begin de voordelen van een dieselconversie te zien! Nog 3 jaar en mijn series 3 is volledig oldtimer.. Zeker een goede optie om dan een dieselblok uit een nieuwere laro in te bouwen.

Dan rest mij alleen nog de vraag.. Zo'n blok; wat kost dat? zo'n conversie laten uitvoeren; wa kost dat? Ik snap dat men niet op de euro kan aangeven wat de kosten zijn, maar wellicht dat iemand al een dergelijke conversie heeft gedaan en mij een indicatie kan geven.. :D


De kosten van een conversie naar een 200di (een 200Tdi uit een Disco, en dan zonder de Turbo) hoeven niet al te groot te zijn, hier is dan vooral de factor arbeid van belang. Soms komen er ook conversies naar een Indenor-diesel langs, zo'n Indenor (uit Peugeot, Ford, Volga, etc) is ook niet al te duur, ook hier is het vooral het werk.

Na 20.000 km heb je € 2.500 gespaard (met de huidige brandstofprijzen alhier), dus is het de vraag of het lonend is als je alles wilt uitbesteden.
Is evenwel je benzine-blok aan groot onderhoud toe dan wordt het eerder interessant.

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten