Twi schreef:Beste Heren,
Ik begin de voordelen van een dieselconversie te zien! Nog 3 jaar en mijn series 3 is volledig oldtimer.. Zeker een goede optie om dan een dieselblok uit een nieuwere laro in te bouwen.
Dan rest mij alleen nog de vraag.. Zo'n blok; wat kost dat? zo'n conversie laten uitvoeren; wa kost dat? Ik snap dat men niet op de euro kan aangeven wat de kosten zijn, maar wellicht dat iemand al een dergelijke conversie heeft gedaan en mij een indicatie kan geven..

De kosten van een conversie naar een 200di (een 200Tdi uit een Disco, en dan zonder de Turbo) hoeven niet al te groot te zijn, hier is dan vooral de factor arbeid van belang. Soms komen er ook conversies naar een Indenor-diesel langs, zo'n Indenor (uit Peugeot, Ford, Volga, etc) is ook niet al te duur, ook hier is het vooral het werk.
Na 20.000 km heb je € 2.500 gespaard (met de huidige brandstofprijzen alhier), dus is het de vraag of het lonend is als je alles wilt uitbesteden.
Is evenwel je benzine-blok aan groot onderhoud toe dan wordt het eerder interessant.
Groeten MarcS