Echter, als ik een enkel keertje in Berlijn zou moeten zijn en ik kreeg geen groene Plakette dat zou ik de gok wagen met een groene "Umweg-Plakette".
Maak iets dat een beperkte gelijkenis heeft met de echte Plakette, maar genoeg afwijkt om een beschuldiging van vervalsing en/of valsheid in geschrifte te vermijden. Plak dat op je voorruit en doe alsof je neus bloedt. Je mag allerlei stickers op je voorruit hebben (maar niet teveel*, je moet nog voldoende uitzicht hebben) dus de groene sticker die je het recht geeft om op je eigen oprit te parkeren mag ook.
Het ergste wat je met de "Umweg-Plakette" kan overkomen is de boete die je ook krijgt zonder Plakette, met de "Umweg-Plakette" valt het evenwel niet op dat je géén Plakette hebt.
- * Parkeervergunning, Umwelt-Plakette, Zwitserland-autoweg-vignet, Oostenrijk-autoweg-vignet, Hongarije-autoweg-vignet, .....
Groeten MarcS
PS Het argument dat de Duitsers 75 jaar geleden ook ongevraagd (en zonder Plaketten) ons land binnentrokken en dat deze LandRover-invasie slechts een kleinigheid is in vergelijk daarmee zal wel niet in dank worden aanvaard.