D2 Td5 2003 welk retrofilter nodig en waar inbouwen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: D2 Td5 2003 welk retrofilter nodig en waar inbouwen?

Berichtdoor Landmarcs » 29 Mar 2015, 23:29

Tja ... ik krijg voor mijn Puma een groene sticker, dus scheelt dan weer gedoe en bedenkingen.
Echter, als ik een enkel keertje in Berlijn zou moeten zijn en ik kreeg geen groene Plakette dat zou ik de gok wagen met een groene "Umweg-Plakette".
Maak iets dat een beperkte gelijkenis heeft met de echte Plakette, maar genoeg afwijkt om een beschuldiging van vervalsing en/of valsheid in geschrifte te vermijden. Plak dat op je voorruit en doe alsof je neus bloedt. Je mag allerlei stickers op je voorruit hebben (maar niet teveel*, je moet nog voldoende uitzicht hebben) dus de groene sticker die je het recht geeft om op je eigen oprit te parkeren mag ook.
Het ergste wat je met de "Umweg-Plakette" kan overkomen is de boete die je ook krijgt zonder Plakette, met de "Umweg-Plakette" valt het evenwel niet op dat je géén Plakette hebt.

* Parkeervergunning, Umwelt-Plakette, Zwitserland-autoweg-vignet, Oostenrijk-autoweg-vignet, Hongarije-autoweg-vignet, .....

Groeten MarcS

PS Het argument dat de Duitsers 75 jaar geleden ook ongevraagd (en zonder Plaketten) ons land binnentrokken en dat deze LandRover-invasie slechts een kleinigheid is in vergelijk daarmee zal wel niet in dank worden aanvaard.

Tata-D2

Berichtdoor Tata-D2 » 30 Mar 2015, 17:57

fenix2 schreef:bij onze duitse collega's op blacklandy is er ook een draadje over...

Fenna

Hoi Fenix,
Dit zocht ik.
Bedankt.
Zal die gasten eens bellen. Is gelukkig 'nicht so weit weg'. :) Net ff iets de grens over.
Heb met een dagtrip bv Munchen etc gelukkig nooit geen problemen gehad. Onschuldig kijkend met drommen Polizei in de buurt.
Maar mijn vrouw wil nu een paar dagen naar Berlijn, dan is zo'n filter toch wel de investering waard.
Als je de Disco bent gewend is de trein echt geen optie.
Groet, Willem
Tata-D2

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Apr 2015, 00:49

tjaa... ik woon in D en vind het de 1000-1500 euro niet waard om zo'n plakje in een gunstiger kleur te krijgen :roll:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Apr 2015, 00:57

Als je gewoon naar de stad rijdt waar je zijn wilt en je parkeert aan de rand kun je heul veul taxiritten maken voor dat geld...... :shock: :shock:

Begrijp echt niet waarom mensen per sé met hun eigen wagen de stad in willen. Snap nog minder waarom je naar een stad wilt, maar da's nog minder relevant. :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Apr 2015, 10:00

Edward schreef:Als je gewoon naar de stad rijdt waar je zijn wilt en je parkeert aan de rand kun je heul veul taxiritten maken voor dat geld...... :shock: :shock:

Begrijp echt niet waarom mensen per sé met hun eigen wagen de stad in willen. Snap nog minder waarom je naar een stad wilt, maar da's nog minder relevant. :lol:

't Is dat ik een goede oude vriend heb in Berlijn, anders was ik er nog nooit geweest. Met de auto de stad in is sowieso niet handig (welke stad dan ook), maar als je op reis naar verderweg langs komt dan is parkeren bij een station en dan per spoor de weg vinden ook niet handig. Voor een zg Stedentrip zou ik de trein adviseren, net zo als ik naar W-Nederland als het even kan liever de trein neem.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”