E-mails in goede orde ontvangen, waarvoor dank
Ben inmiddels een bibliotheek aan het aanleggen alleen al voor de verschillende differentieels
Overigens wat betreft je opmerking betreffende de moer / aanhaalmoment daarvan en de voorspanning op de lagers:
die zijn weldegelijk aan elkaar gerelateerd bij de zgn Non_Servicable Units, immers waarom gaat pinion-as zwaarder draaien naarmate ik die moer (of bout in mijn geval) vaster aantrek?
Apart is ook dat bij alle versies die ik hier open heb liggen nergens een shim tussen zit, alleen een ring van tussen 4 en 5 mm
(wellicht vraag je je af waarom ik praat over "alle diffs" maar ik heb hier inmiddels een garagebedrijfje op poten gezet met een vriend van mij gericht op defenders, en op het moment hebben we hier zo'n 4 van die dingen liggen
Rare is dat dit alle versies zijn met pinion met bout en niet met moer, en het lijkt erop dat daarmee inderdaad de voorspanning ook op de lagers gezet wordt
Je zou dus haast denken dat dit een gemodificeerde versie Rover Diff is.
En het is overigens niet zo dat die shim er bij eerdere reparaties tussenuit is gelaten , omdat 1 van die Diffs die ik hier het voor Diff van mijn eigen auto is , en die is gegarandeerd nooit eerder open geweest en ook daar zat geen shim tussen
Wellicht weet Rob meer te vertellen over de Shim-loze versie met bout ipv moer (gegevens van deze Non-Servicable Units) ?
Luke