Edward schreef:Landmarcs schreef:[
Kom hier de Koningin Wilheminalaan maar eens uittesten.
Groeten MarcS
Waait het daar dan wel hard? Want volgens jullie komen trillingen vooral van de wind...........
Wind ... je heb daar wel veel opgeblazen types, dus dat zit wel goed daar in de buurt van het koningshuis.
Terug over het trillen: Wat trilt er? De arm of het spiegel-huis?
Mijn een maat grotere Brittax spiegel komt van de Daf, en al even terug, dus misschien was het wel "old-stock" (hij was ook geprijsd alsof ik bewaarloon moest betalen). Wellicht hebben ze op de hoeveelheid plastic bespaard ... als dat spiegel-huis minder eigen stevigheid heeft dan gaat ie makkelijker trillen.
Met het imbusboutje van het klemmetje onderaan is het altijd even zoeken naar de juiste klemming ... ik herinner me erg veel tegenwind (en haast) waarbij de rechterspiegel spontaan in de sportstand ging. Zit het boutje strak genoeg dan trilt de hele arm nog een beetje - afhankelijk van de wind - ik heb nooit onderzocht of je die arm nog gemakkelijk wat meer voorspanning kan geven (of ipv het scharnier smeren iets "plakkends" er tussen, bij een steviger confrontatie klapt ie echt wel in, je wilt dat ie bij tegenwind nog "plakt").
Groeten MarcS