Ik heb altijd nog Landrover sturen losgekregen door het stuur aan de ene kant met veel kracht te trekken en aan de andere kant te duwen en dit snel af te wisselen. Ik laat dan altijd wel de moer een paar gangetjes op de as, zodat je niet met stuur en al door de auto vliegt.
Maar hier betreft het blijkbaar een heel vervelend stuur.
In dit geval zou ik mijn methode proberen in combinatie met de zelfgemaakte trekker. Als het stuur al onder spanning staat dan zou dat toch moeten lukken.
Het is een conische verbinding.
En het help ook vaak om op de conische verbinding aan één kant met een hamer te slaan. Als de verbinding onder spanning staat en iets vervormt springt de verbinding vaak meteen los.
Als er geen plek is voor een hamer kan je misschien het verlengstuk van de doppendoos als hulpstuk gebruiken om zo toch een ferme tik met een hamer uit te kunnen oefenen. Dit alles onder spanning van de zelfgemaakt trekker.
Defender '02 TD5 - stuur verwisselen
- JoostKenya
-
De Keetjes
- ikke jelle
Re: Defender '02 TD5 - stuur verwisselen
Hou wel je vingers uit die gaatjes!
Ken er zat die hun vingers er bijna afgedraaid hebben met een snelle manoeuvre terwijl hun fikken klem zaten in het stuur

Ken er zat die hun vingers er bijna afgedraaid hebben met een snelle manoeuvre terwijl hun fikken klem zaten in het stuur
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Chique stuurtje inderdaad,waar heb je die vandaan? Ziet er netjes uit!
130 HCPU TD5 MY2000
-
De Keetjes
allard schreef:Chique stuurtje inderdaad,waar heb je die vandaan? Ziet er netjes uit!
http://www.paddockspares.com/steering-wheel.html
Thanks!
Edit: hoe wist je trouwens of het zou passen qua gatmaat en aantal splines? Je had je stuur toen nog niet los, is er ergens een tabelletje met bouwjaren of zo dat ik nog niet ken?
Edit: hoe wist je trouwens of het zou passen qua gatmaat en aantal splines? Je had je stuur toen nog niet los, is er ergens een tabelletje met bouwjaren of zo dat ik nog niet ken?
130 HCPU TD5 MY2000
-
De Keetjes
allard schreef:Thanks!
Er is inderdaad een tabel voor: http://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=ar ... ringwheels
Dank je! Ik wist niet dat er een dermate systematische verdeling was, ik had het idee gekregen dat LR er wat meer 'willeweurig' mee omging in de productie.
130 HCPU TD5 MY2000
Ik wil ook een wat kleiner stuur monteren en vindt jou stuur erg mooi. Zie op de site van Paddock dat er een adapter (36/48 splines) bij gekocht moet worden. Klopt dit of is alleen het stuur voldoende?