Defender '08 2.4Tdci cat

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Defender '08 2.4Tdci cat

Berichtdoor Landmarcs » 12 Feb 2015, 15:53

Edward schreef:Tja, dat is leuk Erik..... :shock: :shock:

Maar dan ga je dus ook nat met andere banden, wielen, veren, shocks, tuning en alles wat je aan de wagen doet dat niet in de typegoedkeuring staat vermeld.......

......

Wat de wetgever ervan vind kan me oprecht geen reet schelen. De enige waar ik een klein beetje respect voor heb is de belastingdienst........

Edward,

Mocht je op grond van een milieudelict worden aangepakt ... dan ... dan heb je ineens ook ontzag voor de wetshandhaver (want dat zijn andere boetes als een gewone verkeersboete).

En wat betreft typegoedkeuring: Daar geldt een zekere laksheid/gedoogcultuur, en ook de gedachte dat gelijkwaardig niet per se gelijk hoeft te zijn.
Er is dus met name bij tuning en verhogen een grijs gebied. Het bewust verwijderen van een of meer onderdelen die expliciet zijn aangebracht om aan de milieu-eisen te voldoen ... tja het wordt niet gecontroleerd, maar het valt tegelijk ook niet onder het normale gedogen ... dus op het moment dat ze bedenken hierop te gaan controleren krijg je een probleem (leg die "roet-filter/katalysator" dus maar netjes weg en monteer 'm tzt).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Feb 2015, 17:19

Op zich reden genoeg om hem terug te steken, maar wat is nou het milieu effect? :roll: :roll:

Als de uitstoot wezenlijk beter is dan is dat ook al genoeg reden voor mij om hem terug te zetten. Ik ben ook zo'n lul die de EGR op de Td5 lekker laat zitten. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Feb 2015, 18:08

Edward schreef:Op zich reden genoeg om hem terug te steken, maar wat is nou het milieu effect? :roll: :roll:

Geen idee, behalve dan dat Mr LandRover waarschijnlijk niet vrijwillig, of voor het "mooi" zo'n roetfilter in de uitlaat opneemt.
Kennelijk (althans dat is mijn aanname) haalt de motor de normen (net) niet en met filter wel.
Een eenvoudig passief filter doet niet echt veel dus zal de uitstoot zonder niet erg ver boven de normen zitten.

Roet-uitstoot is sterk afhankelijk van je rijstijl, en verder is er soms een groot verschil tussen de fabriekscijfers en de werkelijkheid (als ik het goed begrepen heb vooral bij de extra zuinige auto's) die afwijkingen betreffen dan met name het verbruik, maar een auto dit 50% meer verbruikt als vlgs de standaardtest gemeten is zal ook wel ruim meer zooi uitstoten want wat er in een motor gaat komt er ook weer (vuiler) uit.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”