Def Td5 '?? diesellekkage bij brandstoftank

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: MODEL?? BJR?? MOTOR?? diesellekkage bij brandstoftank

Berichtdoor Roger B. » 07 Feb 2015, 23:41

hnb1965 schreef:Roger, nr 6 ?WFH101790 ? Vr gr Henk B.

das ventilatie, geen overloop. die eindigt als het goed is hoger dan het vulniveau, en dus komt er alleen damp/lucht uit
gone

Landmarcs

Re: Def Td5 '?? diesellekkage bij brandstoftank

Berichtdoor Landmarcs » 08 Feb 2015, 13:37

JanTD5 schreef:Ik zou het ook niet doen hoor. Maar zou hem er wel zo vlug mogelijk onderuit halen,,tank namelijk altijd vol, tot aan het randje

Taz schreef:Ja Jan , ik doe dat normaal ook , is dat n tik of is dat gewoon normaal :D Ik rij ook niet graag zo tegen het rood aan , ben altijd bang dat ik moet duwen , ik heb dat ook al eens aan de hand gehad :oops:

't Is in ieder geval wel verstandig om de kansen condens en ander ongemak te verkleinen.

Groeten MarcS (die ook altijd tot het laatste baby-boertje de tank, incl vulhals, tot het randje voltankt)

Geerthubers

Berichtdoor Geerthubers » 09 Feb 2015, 10:20

Heren,

Ik heb tot 4 keer toe lekkage gehad op de bovenkant van de tank. Alleen bij vol tanken liep het er uit.
De dealert heeft alles vervangen... bleek het een afdichtrubber te zijn dat op zich ( volgens Rob Steward ) heel snel te vervangen is.

tipje.... c ontact Rob even, die heeft het veel vaker aan de hand gehad.

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Feb 2015, 11:04

Als het er bij voltanken uit loopt dan verlies je ook genoeg tijdens het rijden. Het klotst behoorlijk in zo'n tank.

En die rubber is idd heel snel gewisseld...... Maar voordat je erbij bent moet je of de tank onder de wagen uithalen of een luikje in de vloer zagen. En dat kost allebei wel een paar uur.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 09 Feb 2015, 11:29

Luikje in de vloer zagen? Bah! (mijn mening hoor, zaag maar een eind weg als je dat leuk vindt).

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 09 Feb 2015, 11:45

Gerard4t schreef:Luikje in de vloer zagen? Bah! (mijn mening hoor, zaag maar een eind weg als je dat leuk vindt).

We zeggen dat het een optie is. Mijn voorkeur heeft het niet en waarschijnlijk Edward ook niet. Maar het KAN. En word gedaan dat is zeker.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger

Berichtdoor Roger » 09 Feb 2015, 12:14

yep.

en practisch voor als je pomp t een keer begeeft.
en zo stom is t niet, geloof dat de disco's standaard al een luikje hebben.

doe t wel slimmer dan ik en kijk vooraf op internet waar je moet zagen en hoe groot t gat moet zijn.
:oops:
Bijlagen
image.jpg
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Feb 2015, 12:38

JanTD5 schreef:
Gerard4t schreef:Luikje in de vloer zagen? Bah! (mijn mening hoor, zaag maar een eind weg als je dat leuk vindt).

We zeggen dat het een optie is. Mijn voorkeur heeft het niet en waarschijnlijk Edward ook niet. Maar het KAN. En word gedaan dat is zeker.

Waarom is het "Bah!" ?

Als meneer LandRover in zijn grote wijsheid zo'n luikje standaard had ingebouwd had iedereen gezegd: "Kijk wat handig nu: een luikje!" !
Het lastige is dat je voor het mooi de tank eronderuit haalt als je zo'n luikje maakt.

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 09 Feb 2015, 12:42

...... of heeeeel voorzichtig zagen.
t gat in de vloer is simpel.
ik moest ook twee dwarsliggende balkjes wegzagen om bij het deksel boven de pomp te komen. DAT was riskanter en een ellende.

is wellicht niet bij iedere 110 het geval. ik heb een commercial.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Feb 2015, 12:46

Ik ben inderdaad geen voostander van gaten zagen "omdat het handig is". Tegelijkertijd heb ik er al wel een aantal gemaakt omdat ik de redenatie van een klant ook snap en dat is dat de eenmalige kosten van het luikje nagenoeg gelijk zijn aan demontage van de tank en het een volgende keer dus veel voordeliger is. :roll:

Alleen als je nog te giereig bent om een luikje van een Disco op de sloop te halen of een net luikje bij de botenonderdelenboer te halen dan zakt mijn broek wel weer heel erg af :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”