Landmarcs schreef:Misschien is een gemodificeerde LMM / een aangepast LMM-signaal (of een andere LMM) een oplossing, of is ie op volle tubro-werking opgeschroefd zodat ie in alle andere gevallen te rijk draait ?
Groeten MarcS
In principe heeft de motor buitenluchtdruk en inlaatdruk ter beschikking. Dus daarmee kan zonder LMM signaal ook de inspuiting op hoogte gereduceerd worden.
Ik heb het vermoeden dat de LMM vooral bij wisselende toerentallen toegevoegde waarde heeft boven op de druksensoren.
Ik heb al een kastje die het signaal van de inlaatdruk sensor begrenst. De turbo druk is in mijn geval ongeveer 1.6 bar overdruk.
Er zijn vandaag de dag ook kastjes die de LMM begrenzen. Want als je een bepaalde waarde overschrijdt gaat de motor in noodloop. Maar bij mij is de sensor dus los. En dat is voor racen niet zo'n probleem omdat je dan toch vrij digitaal rijdt en een klein beetje extra rook niet zo boeit. Voor normaal gebruik is het denk ik niet ideaal om zonder LMM te rijden.
Mijn auto heeft vroeger in het Brits Cross Country Kampioenschap meegedraaid. De eerste eigenaar was vrij succesvol want in in 2010 was het in het kampioenschap de snelste diesel en de snelste auto met starre assen.
De dieseltuning was gedaan door een bekende naam in de Engelse race wereld. Maar het is wel grappig om vermelden dat de tuning toen niet meer was dan bij bepaalde toerentallen en driver input lomp veel diesel in te spuiten! Daar kwam ik later achter. De motor had best veel vermogen maar dat ging ook gepaard met een rookgordijn.
Ik ben er toen een keer in gedoken en kan het motormanagement nu zelf aanpassen. Ik heb toen ook die andere turbo gemonteerd want de standaard turbo kan hier op hoogte niet veel meer dan 1.2 bar overdruk leveren anders gaat ie stuk (ik had tenminste in de eerste race met verhoogde turbodruk meteen een kapotte turbo)
Met een Garrett GT2056 (origineel is op basis van een 2052) en aanpassing van de ECU is de motor veel beter van gaan lopen. Meer vermogen en veel minder rook.