hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gerard4t
Berichten: 520
Lid geworden op: 08 Sep 2013, 18:38

Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Berichtdoor Gerard4t » 31 Jan 2015, 08:57

Doe er anders even een nieuwe harness in en kijk ook de rode plug op de regeltante even na op olie, lopen op 4 cilinders......

Gebruikersavatar
Johnny
Berichten: 555
Lid geworden op: 11 Mei 2007, 12:10
Locatie: Winschoten
Contact:

Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Berichtdoor Johnny » 31 Jan 2015, 18:04

Of teveel foutmeldingen van de luchtmassameter gaat hij ook op 3 / 4 poten lopen..
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

sleen42
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 Aug 2014, 22:51
Locatie: net over de Duitse grens bij Ter Apel

Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Berichtdoor sleen42 » 31 Jan 2015, 18:54

Ik ga maandag wel even in Weener langs:-)Kai heeft ook uitlees apparatuur.Kijken waarom hij nou op 4/4,5 cil loopt.Als ik de lmm loskoppel merk ik geen enkel verschil,dus dat zou het ook nog kunnen zijn :?: .En inderdaad maar even de stekkers langslopen vanaf verstuivers tot ecu en kijken of die ook gesmeerd zijn :!:
Maar morgen eerst de revisieset van de FPR er in stoppen..
Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Berichtdoor Roger B. » 31 Jan 2015, 19:04

Johnny schreef:Of teveel foutmeldingen van de luchtmassameter gaat hij ook op 3 / 4 poten lopen..


vraag me steeds vaker af hoe mensen glashard kunnen beweren dat lostrekken van de LMM totaal geen effect heeft en dat ze al jaren zo rijden :roll:
gone

Gebruikersavatar
Johnny
Berichten: 555
Lid geworden op: 11 Mei 2007, 12:10
Locatie: Winschoten
Contact:

Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Berichtdoor Johnny » 31 Jan 2015, 19:15

Hoe dat precies zit weet ik ook niet. Dat soort vragen leg ik vaak bij Bas neer die altijd weet te zeggen waar ik moet zoeken of wat anders te doen.

Wat ik wel weet is dat mijn vorige aan het dood gaan was en deze zoveel foutmeldingen in de ecu plaatsen dat hij op 3/4 poten liep en de hele auto liet schudden, na het verwijderen van de foutmeldingen deed hij het weer op deze ecu. Wel kwamen de opnieuw foutmeldingen met een testrit. De LMM vervangen weer de ecu opgeschoond en deze bleef nu foutloos na een test rit.

Ondertussen broezen we alweer bijna een jaar probleemloos.
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

sleen42
Berichten: 198
Lid geworden op: 13 Aug 2014, 22:51
Locatie: net over de Duitse grens bij Ter Apel

Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Berichtdoor sleen42 » 31 Jan 2015, 19:56

Roger B. schreef:
Johnny schreef:Of teveel foutmeldingen van de luchtmassameter gaat hij ook op 3 / 4 poten lopen..


vraag me steeds vaker af hoe mensen glashard kunnen beweren dat lostrekken van de LMM totaal geen effect heeft en dat ze al jaren zo rijden :roll:


Dat kan misschien wel als de LMM al kapot was voor dat de stekker eraf getrokken werd dan merk je geen verschil :?:

En volgens mij neemt de ecu dan de standaard waarden(ergens gelezen of gehoord,dus als ik lieg dan in commisie)om te rekenen.Zou hier in de lage landen geen probleem zijn maar als je hoger in de bergen komt word de lucht ook ijler en daar zou je het dan wel moeten merken.
Discovery Td5 werk auto:-)

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Berichtdoor Landmarcs » 31 Jan 2015, 20:24

sleen42 schreef:
Roger B. schreef:
Johnny schreef:Of teveel foutmeldingen van de luchtmassameter gaat hij ook op 3 / 4 poten lopen..


vraag me steeds vaker af hoe mensen glashard kunnen beweren dat lostrekken van de LMM totaal geen effect heeft en dat ze al jaren zo rijden :roll:


Dat kan misschien wel als de LMM al kapot was voor dat de stekker eraf getrokken werd dan merk je geen verschil :?:

En volgens mij neemt de ecu dan de standaard waarden(ergens gelezen of gehoord,dus als ik lieg dan in commisie)om te rekenen.Zou hier in de lage landen geen probleem zijn maar als je hoger in de bergen komt word de lucht ook ijler en daar zou je het dan wel moeten merken.


Precies, op zeeniveau onder normale omstandigheden zou het ontbreken van een verbetering erop wijzen dat de LMM normale waarden doorgeeft.
Het blijft natuurlijk een wat grove manier van vaststellen of iets werkt ...

Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Berichtdoor Roger B. » 31 Jan 2015, 21:05

het verhaal dat de LMM dan een vaste waarde neemt klopt ook wel, maar geen LMM of een defecte zal dus storingsmeldingen aan de ECU opleveren en als dat onregelmatig lopen tot gevolg heeft als je er daar te veel van in je ECU krijgt.... dan klopt de stelling jaaaaren zonder LMM aangesloten zonder problemen in mijn optiek niet (of die lui merken dat nieteens)
gone

Gebruikersavatar
Johnny
Berichten: 555
Lid geworden op: 11 Mei 2007, 12:10
Locatie: Winschoten
Contact:

Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Berichtdoor Johnny » 31 Jan 2015, 23:50

Roger B. schreef:het verhaal dat de LMM dan een vaste waarde neemt klopt ook wel, maar geen LMM of een defecte zal dus storingsmeldingen aan de ECU opleveren en als dat onregelmatig lopen tot gevolg heeft als je er daar te veel van in je ECU krijgt.... dan klopt de stelling jaaaaren zonder LMM aangesloten zonder problemen in mijn optiek niet (of die lui merken dat nieteens)



In mijn geval voelde je heel de auto op en neer gaan en 0 vermogen rijden was niet mogelijk..
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re: hydrauliekolie in motorolie als reiniger

Berichtdoor JoostKenya » 01 Feb 2015, 08:09

Roger B. schreef:het verhaal dat de LMM dan een vaste waarde neemt klopt ook wel, maar geen LMM of een defecte zal dus storingsmeldingen aan de ECU opleveren en als dat onregelmatig lopen tot gevolg heeft als je er daar te veel van in je ECU krijgt.... dan klopt de stelling jaaaaren zonder LMM aangesloten zonder problemen in mijn optiek niet (of die lui merken dat nieteens)


Op mijn race td5 heb ik de LMM niet aagesloten ivm de grotere turbo die meer lucht kan leveren dan de range van de LMM. Ik rij overwegend tussen 1500 en 2500 meter boven zeeniveau en de tuning is aangepast.
En de motor loopt bij mij zeker niet onregelmatig.
Het grote nadeel dat ik ervaar is bij net te lage toerentallen. Dan wordt er in mijn geval vaak teveel ingespoten waardoor de auto veel te veel roet uitstoot (onacceptabel op de openbare weg in Nederland). Met de LMM aangesloten is dat een stuk minder.

Een TD5 is vrij tolerant bij fouten en reset zich zelf en je hoeft niet bang te zijn dat de motor permanent in noodloop gaat. Worsed case moet de spanning even van de ECU af maar dat heb ik zelf alleen met een gaspedaal fout meegemaakt.

Het verhaal dat de LMM een vaste waarde neemt is denk ik wat primitief beschreven. Waarschijnlijk berekent de ECU intern afhankelijk van de gemeten laaddruk en het toerental een bepaalde waarde volgens een bepaald model. Deze waarde wordt dan als vervangingswaarde gebruikt.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten