Disco1 300tdi bj '98 loopt onregelmatig

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw

Re: Disco1 300tdi bj '98 loopt onregelmatig

Berichtdoor ppw » 08 Feb 2015, 22:40

Tja, idd, maar niet iedereen kent de weg ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 08 Feb 2015, 23:28

Landmarcs schreef:edwinb,

Misschien moet je op zoek naar iemand die een 300Tdi heeft teruggebouwd naar vol-mechanisch.
Die bied je dan 4 nieuwe injectoren in ruil voor de tweede-handse injectoren met sensor (die sensor is na zo'n terug-ombouw toch niet meer nodig).
Garantie heb je daarmee natuurlijk niet, de donor is immers ge-retro-graded, maar je hebt wel 4 kansen.

Groeten MarcS

nou, nee.... er zitten 3 "gewone" verstuivers in (die niet anders zijn dan bij de niet electronische pomp volgens mij) en eentje die die naaldlichthoogte sensor er bij op heeft zitten. je hebt dus alleen die ene sensorverstuiver nodig, en iemand die ombouwt laat die waarschijnlijk gewoon zitten en zet er alleen een pomp op met volledig mechanische regeling en gashendel, of heeft bij de ombouw al nieuwe of gereviseerde verstuivers geplaatst..... en 4 nieuwe is duurder dan 1 naaldlichthoogteverstuiver, denk dat je die via Bosch nog wel ergens vandaan moet kunnen halen.
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Feb 2015, 23:50

Roger B. schreef:
Landmarcs schreef:edwinb,

Misschien moet je op zoek naar iemand die een 300Tdi heeft teruggebouwd naar vol-mechanisch.
Die bied je dan 4 nieuwe injectoren in ruil voor de tweede-handse injectoren met sensor (die sensor is na zo'n terug-ombouw toch niet meer nodig).
Garantie heb je daarmee natuurlijk niet, de donor is immers ge-retro-graded, maar je hebt wel 4 kansen.

Groeten MarcS

nou, nee.... er zitten 3 "gewone" verstuivers in (die niet anders zijn dan bij de niet electronische pomp volgens mij) en eentje die die naaldlichthoogte sensor er bij op heeft zitten. je hebt dus alleen die ene sensorverstuiver nodig, en iemand die ombouwt laat die waarschijnlijk gewoon zitten en zet er alleen een pomp op met volledig mechanische regeling en gashendel, of heeft bij de ombouw al nieuwe of gereviseerde verstuivers geplaatst..... en 4 nieuwe is duurder dan 1 naaldlichthoogteverstuiver, denk dat je die via Bosch nog wel ergens vandaan moet kunnen halen.

Ahhh ... da's dus pech. Dan dus heel goed zoeken (want de "electronische" 300Tdi moet vlgs het boekje beter presteren als de mechanische).

Groeten MarcS

ppw

Berichtdoor ppw » 09 Feb 2015, 00:16

― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Feb 2015, 00:44

prijs is per stuk, partnummer is geen land rover nummer en geen bosch nummer, das vreemd, en nergens staat er ook maar IETS over die naaldlichthoogtesensor..... gezien de prijs en het aanbod, ga er maar van uit dat dit om de "gewone" verstuivers gaat...

maar als je zoekt vind je ze wel tweedehands...ook op ebay.co.uk
gone

edwinb

Berichtdoor edwinb » 09 Feb 2015, 09:52

ik neem de gok, de stekker is identiek aan de mijne.

wordt onderhand een lekker verhaal had er via een advertentie gezocht een gevonden lag bij iemand op de schap in groningen geld overgemaakt en nu alle lijnen (mail sms telefoon )doodstom dus wsl genaaid
kreeg een dag erna weer een aanbod uit den bosch dus ik in de auto erna toe krijg ik de ene smoes na de andere maar geen adres en of ik het wil overmaken dan zou het "verzonden" worden
kunnen die eikels niet gewoon werken voor hun geld?
oplichters nummer:
####verwijderd omdat, hoe gefrustreerd je er ook van bent, dit forum geen platform is om mensen aan de schandpaal te spijkeren######

bij bovenstaande zou ik graag mijn centen terug willen halen dus als iemand hem kent?
google op naam levert een garage bedrijf op die nergens vanaf weet alleen dat hij benadert wordt door gedupeerden.

heb net bij ebay besteld ben benieuwd

ppw

Berichtdoor ppw » 09 Feb 2015, 10:15

Ik heb nog wel een 200tdi verstuiver voor je ;)
Maar heb je ook al injectorcleaner geprobeerd?
― Robert Downey Jr.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Feb 2015, 16:00

de baaldlichthoogtesensor is stuk. de verstuuver werkt waarschijnlijk gewoon mechanisch gezien. een 200tdi had geen sensor op de verstuiver
gone

edwinb

Berichtdoor edwinb » 09 Feb 2015, 22:10

andere sensor geplaatst en nop iets feller maar nog lang geen vermogen en voelt licht stotteren bij hoger toerental
nu weet ik het niet meer

ik had de tel nummers er niet bij gezet om bedriegers aan de schandpaal te zetten maar om nieuwe slachtoffers te behoeden voor oplichting..............

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Feb 2015, 22:45

je hebt vanmorgen om 9 uur op ebay besteld en vanavond om 22 uur heb je hem er al in zitten?? das wel heel erg super snelle levering :lol:

krijg je van deze wel goed signaal?
gone

Terug naar “Techniek”